Sannan ja Sisun kulkiessa kellariin yhä syvemmälle alkoi ilma kylmetä ja hengittäminen yhä vain vaikeutui. Yhtäkkiä Sisu huomaa ison tammioven kellarin seinässä.
"Sanna katso!" Sisu huutaa.
"Wauu." Sanna sanoo ihmeissää
"Mennään sisälle ja katsotaan mitä sieltä löytyy." Sisu toteaa itsevarmana
"Tottakai katsotaam!" Huutaa Sanna samalla temmaten oven auki
He astuvat huoneeseen joka on todella kylmä ja keskellä huonetta on pieni arkku. Sanna ottaa askeleen lähemmäs arkkua, samalla ovel yläpuolelta tippuu iso kuollut hämähäkki Sisun niskään. Sisu rääkäisee kauhuissaan ja hyppää Sannan syliin jolloin Sannalta menee tasapaino ja he kaatuvat rämähtäen kivi lattialle.
"Perhana sun kanssa!" Sanna murahtaa hieroen kipeää selkäänsä.
"No anteeks nyt vaan" Sisu vastaa nousessaan ylös lattialta.
"Joka tapauksessa pitäisikö avata tuo arkku?" Sanna kysyy
"Joo todellakin!" Sisu huutaa
Tytöt avaavat arkun jonka sisältä löytyy
"Paperin pala!" Sanna sanoo pettyneesti
"E-ei mikä vain paperin pala.." Sisu vastaa tärisevällä äänellä
"SE ON JORVIKIN KARTTA!" Tytöt huutavat yhteen ääneen.
"Voimme lähteä oikealle seikkailulle!" Sisu toteaa riemastuneena.
"Meidän pitää etsiä Sara ja Stina tule" Sanna sanoo juostessaan kellarin ovesta ulos ja vesilammikoiden läpi.
"Odota!" Sisu huutaa juostessaan sannan perään.~samaan aikaan linnan yläkerroksissa~
"Äh ei täällä ole mitään mielenkiintoista lähdetään takaisin alas." Stina sanoo pettyneellä äänellä.
"Vihdoin" Saran huokaisee huojentuneena"Sara Stina ette ikinä arvaa mitä me löydettiin!" Huutaa Sisu nähdessään heidät kierreportaiden yläpäässä.
"No mitä?!" Stina ja Sara kysyvät yhteen ääneen
"Jorvikin kartta!" Sanna sanoo hengittäen syvään juoksun jälkeen
"Oikeastikko?" Stina kysyy epäuskoisena.
"Oikeasti!" Sisu vastaa ojentaen kartan Stinalle.
"Omg... Nyt lähdetään!" Stina huutaa ja juoksee muut perässään linnan ovista ulos.
He saapuvat hopeametsäaukionkylään. Tytöt suunnittelevat koko loppu päivän seikkailua jolle he lähtevät huomenna. Aika kuluu nopeasti ja Sisun bussi takaisin kalastajakylään saapuu, Sekä Saran äiti hakee Saran ja Stinan takaisin Kuvernöörinputouksille. Sanna asettuu makuulleen muistaen, että unohti selvittää sen valon alkuperän ja sekunnin murto-osalta tuntuvassa ajassa vaipuu uneen.~hopeametsäaukionlinna~
YOU ARE READING
Hopeametsäaukion linna 🏰Tauolla🏰
AdventureTämä tarina pohjautuu "Star Stable Online" pelissä sijaitsevan Hopeametsäaukion laitamilla sijaitsevaan linnaan, sekä muuhun maailmaan jorvikissa ja sen ulkopuolella ~Joskus kannattaa seurata omaa vaistoa joskus ei. Sen Sanna ja hänen ystävänsä oppi...