08

118 20 1
                                    

"Ada, but—"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ada, but—"

Belum sempat Jimin ingin menghabiskan ayatnya, Scarlet muncul di hadapannya lalu diambil smartphone nya yang berada di dalam laci itu.

Scarlet tiba-tiba saja melempar smartphone nya itu di atas katil. Kakinya dihentakkan. "ALAAA! TAK BOLEH ON!"

"Macam mana nak on, kalau 3 tahun tak on phone ni? Lagipun, asal retak teruk sangat?" Soal Jimin. Ya, skrin smartphone Scarlet itu memang retak habis.

"Manalah saya tahu. Awak ingat, hantu ni boleh ingat semua benda masa dia hidup lagi ke?"

"Dah tu, macam mana kau ingat kau kena bunuh. Bukan bunuh diri? Ni, rumah ni. Macam mana kau—"

"Awak jangan banyak tanya boleh tak?" Suara Scarlet sudah bertukar dingin. Tajam matanya menikam anak mata Jimin.

"O-okay okay... Aku t-tak tanya dah."

Jimin menggosok lehernya perlahan. Sampul-sampul surat yang berada di tangannya itu ditenung. Dia membuka salah satu dari sampul surat berwarna blonde itu.

Dibacanya isi di salam surat itu. Dahi Jimin berkerut lalu dia memusingkan tubuhnya ke arah Scarlet yang berpeluk tubuh di atas katil.

"Scarlet, siapa Mr. Little 8 ni?

Surat yang berada di tangan Jimin, dirampas Scarlet. Dia menggarukan kepalanya sambil membaca surat tersebut. "Entah... Lelaki ke?"

Jimin memutarkan bebola matanya. "Dia tulis Mr. kan? Sah la lelaki! Takkan SAJAT yang kasi surat tu dekat kau?"

"Fine! Awak ambil la apa-apa je yang nak dijadikan bahan siasatan. Saya nak pergi lepak mamak dulu. BYE, BYE!"

☆ミ Scarlet Jung ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now