13

115 21 0
                                    

Scarlet's

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Scarlet's

Aku memerhati seorang lelaki yang sedang berdiri di hadapan tape merah putih itu. Kedua-dua tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar.

Beg galasnya yang digalas pada bahu kanan itu dibetulkan sebelum dia mula melangkah pergi dari kawasan Blok C ini.

"Xu Minghao... Awak kan yang bunuh saya?" Perlahan aku bergumam sambil menongkat daguku sambil memandang kelibatnya yang sudah menjauh itu.

.

.

.

"Hai si cantik." Rambutku disentuh seseorang.

Pantas aku mengalihkan pandanganku ke belakang. Terlihat seorang lelaki tersenyum ke arahku. Siapa pula dah ni? Senior aku ke? Sebab, tie dia warna lain. Ya, nak bezakan pelajar di sini dengan melihat warna tie.

Contohnya, pelajar gred 7 macam aku ni... Tie warna hijau. Lelaki di hadapan aku ni tienya berwarna merah. Aku tak pasti gred berapa.

"Hey... Janganlah sombong sangat. I just want to be your friend." Ujar lelaki itu.

Aku membaca nametagnya.

Xu Minghao.

Orang Cina ke? Aku pun tidak tahulah. Berdasarkan nama, nama orang Cina. "S-saya pergi dulu—"

Segera aku meninggalkan lelaki itu lalu cepat-cepat aku masuk ke dalam kelasku. Jangan macam-macam, aku baru saja masuk ke gred 7. Masih mentah kalau nak dibandingkan dengan semua senior di sekolah ini.

Dari jauh, dapat kulihat Minghao masih berada di tempat yang sama. Cuma, dia sekarang sedang ralit memandang ke arah skrin smartphone nya.

☆ミ Scarlet Jung ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now