17

117 21 1
                                    

Jimin tercari-cari kelibat Scarlet di dalam rumahnya itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin tercari-cari kelibat Scarlet di dalam rumahnya itu. Namun, gadis itu tiada.  Penat dia terpekik-pekik memanggil gadis itu. Tapi, tetap tidak muncul.

Tidak lama kemudian, Jimin terdengar bunyi siren ambulans. Berkerut-kerut dahinya. Terus saja dia keluar dari rumahnya itu. Terlihat, ambulans itu berhenti 100 meter dari rumahnya.

Orang ramai juga berkumpul di situ. Terkejut Jimin dibuatnya apabila dia ternampak kelibat Scarlet yang sedang menyandarkan tubuhnya di tiang elektrik di hadapan rumahnya itu.

"Yahh, Scarlet! Kau dekat sini rupanya. Oh ya, aku dah tahu siapa yang bu—"

"Saya tahu, Jimin... I know who it is." Ujar Scarlet. Suaranya kedengaran mendatar saja.

"Kau, dah tahu?"

"Xu Minghao. Saya dah buat dia accident tadi. And now, he's gone. Like me." Scarlet memusingkan tubuhnya ke arah Jimin yang masih terpinga-pinga dengan keadaan sekarang.

"Saya... Saya tahu semuanya dari awal lagi. Saya cuma nak jumpa dengan awak dulu je sebelum saya pergi bersemadi dengan aman. Sebabkan awak, saya tak terima dia jadi boyfriend saya dulu. Saya suka awak, Park Jimin."

"Saya tahu, saya sekarang bukan lagi manusia. Saya tahu, salah kalau kita bersama. Dan mungkin awak takkan sukakan saya balik pun. Tapi—"

"Scarlet."

Scarlet menundukan wajahnya ke bawah. Tidak berani hendak menentang mata dengan Jimin. Mesti lelaki itu geram dan marah.

Kedua-dua bahu Scarlet dipegangnya. "Kau pernah cakap kan, kau akan tunaikan permintaan aku kalau aku tolong kau? So... Permintaan aku ialah aku nak kau hidup untuk kelahiran semula akan datang."

"A-are you sure?"

Jimin mengangguk sambil tersenyum. "Hiduplah dengan lebih baik untuk kelahiran semula kau nanti ya, Scarlet Jung."

☆ミ Scarlet Jung ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗Where stories live. Discover now