Kringgg!
"Bye korang! Jumpa esok!"
"Homework tadi jangan lupa send tau!"
"Dah. Balik, balik! Pergi CC dulu gais! On tak on?"
"Blah la kau. Aku nak kunci pintu kelas ni haish!"
Kecoh semua pelajar yang berada di kelas LY - 12/A itu. Bukan kelas mereka sahaja, kelas lain turut sama kecoh macam sekolah itu mahu kena roboh saja. Biasalah, waktu tamat persekolahan kan?
Tipulah kalau tidak kecoh. Sebab waktu itu sudahpun tamat sesi persekolahan. Apa lagi? BUAT HAL SENDIRI LA YOW!
Okay, okay back to the story—
Seorang jejaka berambut hitam keperangan menggarukan kepalanya memandang ke arah sehelai kertas. Wajahnya kelihatan agak pasrah sambil berjalan selangkah demi selangkah keluar dari kelas.
"Aduh, english failed lagi. Fade up la macam ni, hmm..." pelajar lelaki yang bertag nama PARK JIMIN itu melepaskan keluhan berat.
Broken la tu subjek Bahasa Inggeris nya gagal lagi. Jangan risau, gagal bukan bermakna gagal selamanya. ACEWAHHH, GITU!
Sedang Jimin masih menggarukan kepalanya yang tidak gatal itu, angin kuat yang menyerpa secara tiba-tiba membuatkan helaian kertas yang dipegang Jimin itu melayang terbang dari tangannya.
"WOI! WOI! RESULT EXAM AKUUU!!"
Kalut Jimin mengejar kertas yang ada pada tangannya tadi itu sehinggalah kertas itu mendarat di atas lantai simen di satu blok.
"Fuhh, selamat kau tak terbang masuk ke hati aku ya? Eh, apa benda kau merepek ni Jimin? Haish, kes tak cukup tidur betul aku ni." Gumam Jimin sendiri lalu menyimpan kertas itu masuk ke dalam beg sekolah.
Jimin mengangkat wajahnya memandang ke hadapan. Dahinya sedikit berkerut.
◈ ━━━━━━━━ ● ━━━━━━━━ ◈
AMARAN:
Kawasan larangan. Pelajar tidak dibenarkan melalui kawasan Blok C ini.◈ ━━━━━━━━ ● ━━━━━━━━ ◈
"Dah 3 tahun, tapi still tak ada siapa berani masuk lepas-lepas pengetua pun mati bila masuk sini. Hmmm..."
YOU ARE READING
☆ミ Scarlet Jung ˚꒰ 𝐂𝐎𝐌𝐏𝐋𝐄𝐓𝐄𝐃 ꒱°ˎˊ˗
FanfictionApabila si lelaki bernama Park Jimin dikehendaki menolong si hantu berambut blonde bernama Scarlet Jung. "EOMMMAAAAA!! HANTU MINAH TONG GAS SELUDUP MASUK RUMAH JIMINNN!!" . . ©2020