Sampai sahaja di Korea. Terus rumah keluarga Hyuna dituju. Sampai je depan rumah.
"Soohyun..kau bawa Hyu pergi mana - mana dulu. Kalau aku call kau , kau datang sini." kata Hyuna dibalas dengan anggukkan Soohyun. Bagasi hanya ditinggalkan di luar rumah.
Pintu rumah dibuka sambil mengengam tangan Yoongi.
"HYUna.." Suara yang awalnya ceria diganti dengan suara yang terkejut. Semua orang ada disini.
"Hyung?" Jimin menghampiri Yoongi.
"Macam mana Hyuna boleh jumpa Yoongi?" Puan Kim tanya dengan lemah lembut.
"Sebelum tu..Hyuna nak tanya. Ada apa - apa yang korang sorokkan dari Hyuna ke?" pertanyaan Hyuna membuatkan semua terdiam.
"Betul ke apa yang Hyuna kata? Omma..ada bende ke yang omma sorokkan? " tanya Yoongi.
"Hyuna.." panggil Tuan Kim.
"Kenapa Yoon tak ingat Hyuna langsung?" tanya Hyuna serious.
"Hyuna.." panggil Puan Kim apabila melihat Hyuna seperti hilang sabar.
"Mama..omma..papa..please bagitahu hal yang sebenar benarnya pada Hyuna pleaselah" Hyuna memandang wajah sorang - sorang yang ada di hadapannya.
"Sebenarnya.." Puan Min menarik nafas panjang.
"Sebenarnya apa omma?" tanya Yoongi hairan.
"Sebenarnya Yoongi mengalami kemalangan lepas 2 minggu korang bercerai. Yoongi mengalami amnesia. Kami rahsiakan sebab kami rasa bersalah . Disebabkan kami , kamu bawa diri ke luar negara. Sampai tak nak jumpa keluarga." terang Puan Min panjang lebar.
"Cerai?" tanya Yoongi.
"Haah..sebenarnya yeoja sebelah hyung ni ex-wife hyung. " kata Taehyung.
"Korang semua...kenapa rahsiakan? Walaupun Hyuna dan Yoongi dah tak de hubungan..Hyuna perlu tahu apa yang terjadi!" amuk Hyuna sambil menghentakkan kakinya.
"Hyuna..rileks" Puan Min menenangkan Hyuna.
"Kalau apa - apa jadi dekat Yoongi dulu ! Hyuna macam mana ! Walaupun Hyuna duduk jauh ! HYUNA PERLU TAHU PASAL HAL NI !" Hyuna jatuh ke lantai. Yoongi memeluk tubuh Hyuna dari belakang .
"Hyuna sedih..sebab semua orang rahsiakan hal besar macam ni pada Hyuna..hiks" Hyuna meraung.
Dulu...dia rasa Yoongi macam abang je. Tapi setelah Yoongi tidak mengenalinya , dia rasa kecewa , marah , sedih dan semuanya bercampur aduk.
"Hyuna..Yoongi tu bekas suami kamu. Kenapa kamu mengamuk macam ni? " Semua jadi panik apabila Hyuna terjatuh menangis dilantai tadi.
"Hyuna cintakan Yoongi ! Cuba bayangkan..kalau Hyuna ada anak dengan Yoongi. TAPI YOONGI LANGSUNG TAK KENAL HYUNA !!" Hyuna mengamuk teruk. Sungguh dia kecewa dengan sikap semua orang.
"H-Hyuna.." Yoongi memanggil Hyuna perlahan. Dia terkejut sebab dia dapat tahu yang selama ni dia mengalami amnesia , dia pernah berkahwin dan bekas isterinya cintakannya.
"Hiks.." Hyuna mengalirkan air mata. Puan Kim terjatuh diatas lantai. Dia tak pernah nampak Hyuna menangis.
"Hyuna..maafkan omma. Ni semua salah omma .." Puan Min memegang tangan Hyuna .
"Hiks..semua tak patut rahsiakan hal ni.." Hyuna membalas pelukan Yoongi ditubuhnya.
Tiba - tiba pintu yang tidak tertutup rapat dibuka oleh seseorang.
"Am-mama umph" suara kecil yang seperti sedang membebel kedengaran ditelinga semua orang. Dengan terkedek -kedek Hyumin menolak pintu kayu berkilat itu.
"OMMO !! CUTENYA KAMU!!" jerit Jimin dan Taehyung serentak. Mereka menghampiri Hyumin sebelum Taehyung mendukung Hyumin.
"Umph" kedengaran suara Hyumin didalam dukungan Taehyung sambil mencebik.
"Eh anak siapa kamu dukung tu Taehyung" Puan Min , Puan Kim dan Tuan Kim menghampiri Taehyung dan Jimin.
"Kita ditinggalkanlah..dah bangun sayang" Hyuna terpana dengan panggilan sayang sebentar sebelum berdiri bersama Yoongi. Mereka langsung tidak sedar dengan kehadiran Hyumin dibelakang mereka.
"Anak siapa ni comel nau.." puji Puan Min. Seriuslah orang tua ni lupa apa yang jadi tadi.
"Macam mana budak ni boleh masuk?"tanya Tuan Kim sambil memegang tangan kecil itu.
"Siapa?" tanya Hyuna setelah meredakan emosinya. Namun dia tidak nampak siapa yang dikatakan oleh Tuan Kim.
"Ni.." Puan Min dan Puan Kim pergi ketepi apabila Hyuna bertanya.
"Macam mana dia masuk?" tanya Hyuna sambil menahan marah.
"Dia masuk sendiri sambil membebel apa tah.." kata Jimin. Hyuna terus ke luar rumah.
Matanya meliar liar disekeliling kawasan rumah sebelum matanya menangkap tubuh Soohyun yang menyorok dibelakang pasu besar.
"SOOHYUN!!!!"
FLASHBACK
"Hyu..kita duduk sini jelah..dengar apa yang mama kamu nak katakan." kata Soohyun dan meletak tubuh montel Hyumin diatas tanah.
"Woi ! nak pergi mana?! nanti mama kau marah oi! Aduh..mentang - mentang dah boleh jalan." Soohyun memarahi Hyumin dengan suara perlahan. Hyumin yang terkedek kedek menghampiri pintu itu terhenti.
"Daddi" Hyumin menunjuk kearah pintu.
"Ish..tak payahlah pergi kat daddy kau tu . Datang sini" arah Soohyun namun belum sempat Soohyun mengambil Hyumin , Hyumin menolak pintu yang tidak tertutup sepenuhnya itu.
"Am-mama umph" mulut Hyumin memarahi Soohyun.
"Lantak kaulah..aku nak nyorok dulu" Soohyun terus berlari kearah pasu besar.
END FLASHBACK
"ARGHHHH!!! SAKITLAH ODOE!! bagitahu hoseok ah.." kata Soohyun apabila telinganya ditarik kuat oleh Hyuna.Mereka yang ada didalam rumah twrdiam buat seketika apabila mendengar jeritan Soohyun.
"Daddy!!" Hyumin memanjangkan tangannya ke Yoongi. Yoongi mengambil Hyumin dari dukungan Taehyung.
"DADDY?!" jerit semua disitu.
"Au au au..sakitlah gile !" jerit Soohyun apabila Hyuna mengheretnya masuk tanpa melepaskan pulasan telinga.
"Anak Yoongi ke?" tanya Tuan Kim. Menghiraukan Hyuna dan Soohyun yang sememangnya akan bergusti kejap lagi.
"AUUWW!! OMMA !" jerit Yoongi apabila telinganya menjadi mangsa tarikan daripada Puan Min.
"BILA MASA OMMA AJAR KAMU JADI PEROSAK ANAK DARA ORANG NIH?! DAH PANDAI BUAT ANAK DAH!!! GERAMNYA AKU ! NIEL TAHAN AKU NIEL!!" Puan Min sudah mahu membuka silat. Tangan Puan Kim atau nama sebenarnya Kim Haniel menahan lengan Puan Min.
"Bukanlah.." kata Yoongi.
YOU ARE READING
ForGot You •Min Yoongi• _COMPLETED_
De Todo"Kita kahwin paksa..so aku tak nak kau masuk campur urusan aku lepas kahwin ni. Aku pun takkan masuk campur urusan kau. After 5 month,kita cerai. Aku takkan sentuh kau dan kau jangan nak goda aku. Deal?"-MYG " Kau ingat aku nak sangat kahwin dengan...