F6

255 25 1
                                    

"Tahniah puan..puan mengandung 2 bulan." kata Doktor Lee.

"Soohyun..benda ni betul" rengek Hyuna sambil memeluk tubuh Soohyun.

"Ada masalah ke puan?Macam tak gembira je?" tanya wanita yang berada dihadapan Hyuna dan Soohyun.

"Ada problem sikit,doktor." balas Soohyun bagi pihak Hyuna.

"Walau apa pun,saya harap puan tidak berfikir untuk mengugurkan kandungan itu. Biarlah dia membesar. Mesti dia akan cantik or handsome sebab omma dia cantik. Mata biru lagi.." nasihat berbaur pujian diberikan kepada Hyuna.














"Kau nak buat apa sekarang?" tanya Soohyun apabila mereka tiba di apartment.

"Tak tahu.." balas Hyuna perlahan.

"Nak bagitahu mama papa ke?" tnya Soohyun lagi.

"No! Kalau bagitahu mama or papa mesti dorang suruh aku rujuk dengan Yoongi. Aku dengan Yoongi dah tak ada apa apa hubungan tahu." air mata Hyuna kembali berair

"Aku dah janji dengan dia. Takkan ganggu dia lagi" sambung Hyuna lagi.

"Tapi tu anak dia juga kot" kata Soohyun.

"Aku tak kisahlah.." balas Hyuna

"Kau nak gugurkan ke?" tanya Soohyun perlahan.

"WHAT! NO!" bantah Hyuna keras.

"Walaupun aku tak berapa nak matang..aku masih waras. Aku tak sanggup nak bunuh anak aku sendiri.Dia darah daging aku." sambung Hyuna lagi.

"Aku tahu kau takkan bunuh anak kau. Sekarang kau tak nak mama papa tahu..macam mana nak sembunyikan perut kau nanti?" pertanyaan Soohyun membuatkan Hyuna terdiam.

"Urm..Aku nak ke luar negara. Kalau aku stay dekat sini, tak mustahil aku terjumpa dengan bekas suami aku tu." kata Hyuna.Dia tekad untuk membesarkan anaknya sendirian.

"Kau nak pergi sorang ke? No..aku tak izinkan. Aku ikut kau. Nanti tak ada sapa nak jaga kau. Biar aku ikut kau" Soohyun risau jikalau Hyuna sendirian di negara orang.Apa apa jadi nanti macam mana?

"Okay..suka hati kau lah.." kata Hyuna dan berlalu ke biliknya.

















"Yoongi hyung.."

"Yoongi hyung.."

Perlahan perlahan Yoongi membuka matanya. Sinar cahaya membuatkan dia memejam matanya semula sebelum siling putih direnungnya.

"Yoongi hyung? Yoongi hyung dah sedar?" tanya seorang lelaki yang memakai topi berwarna hitam itu. Dia terus lari untuk memberitahu doktor bahawa Yoongi telah pun sedar.




'Pesakit mengalami hetakan yang sangat kuat dibahagian kepala. Ini menyebabkan kesemua memorynya hilang.Harap encik boleh terima. Kerana pesakit tak mampu mengingati sesiapa pun. Dirinya juga dia tak ingat. Saya harap orang terdekat boleh membantu dia untuk mengingati kembali ingatannya'

Kata kata doktor tadi sungguh mengejutkan Taehyung.Dia tidak sangka bahawa abang angkatnya hilang ingatan.Yoongi tidak mampu mengingati sesiapa pun.

"Urm..Kau siapa? Dari tadi aku tanya kau" Yoongi memandang wajah Taehyung dengan muka hairan. Dia langsung tidak ingat siapa lelaki dihadapannya.

"Huh? Urm..Tae adik hyung. Adik angkat. Kim Taehyung." Taehyung yang baru kembali ke alam reality terus memperkenalkan dirinya. Dia sudah memberi tahu Puan Min dan Jimin tentang hal ini.

"Ouh..macam mana aku boleh ada dekat sini?" tnya Yoongi lagi.

"Kemalangan dengan ufo-eh bukan. Kemalangan dengan bas." Taehyung maenampar mulutnya kerana bercakap benda yang merapu.

"Ouh..patutlah kepala aku berbalut." Yoongi menyentuh balutan dikepalanya.

Taehyung baru hendak membuka mulut tetapi telefon miliknya berdering.

Omma Min is calling

Accept Declined


Oncall

P.Min : Tae..omma lambat sikit ke sana. Sebab omma berbincang sesuatu dengan keluarga kim.Tolong jangan mentioned nama ex-wife Yoongi tu depan dia.

Tae : Tapi..kenapa omma? Bukan nanti kalau ingatkan dia dengan ex-wife dia tu boleh kembalikan ingatan hyung?

P.Min : Biarkan Yoongi tak tahu benda ni..lagipun Hyuna tak ada dekat korea. Dia ke luar negara. Kesilapan kami rasanya yang membuatkan perkahwinan mereka diakhiri dengan penceraian.

Tae : So..taknak Yoongi hyung ingat siapa Hyuna la ni..

P.Min : Haah..itu kisah silam dia..omma tak nak dia ingat kalau boleh..sebab omma rasa bersalah.

Tae : Ta-

-Tutt-

ForGot You •Min Yoongi• _COMPLETED_Where stories live. Discover now