WEDDING DAY
"Omma..omma pasti yang dia tu tak tua?" tanya Hyuna buat ke 235 kalinya.
"Ya ampun..Hyu! Kan omma dah kata dari semalam lagi kot. Aku yang dengar ni pun naik menyampah tahu tak?"Hyuna menjeling rakannya atau lebih betulnya kakak angkatnya itu.
" Aku cuma nak kepastian.."
"Betul Hyu..lelaki tu muda lagi. Umur dia sama dengan Soohyun." balas Puan Kim sambil membetulkan dress yang dipakai Hyuna.
"Fine.." Hyuna hanya merenung dirinya dalam cermin dihadapannya.
"Hyu..dah ready?" tanya Tuan Kim yang baru memasuki ruangan tersebut.
"Hyu tak pernah ready untuk semua ni.." balas Hyuna selamba.
"Jom..majlis dah nak mula" kata Tuan Kim.
"Omma dengan Soohyun tunggu dekat dewan." beritahu Puan Kim sebelum wanita berusia itu keluar dari ruangan ini bersama Soohyun.
"Jom.." kata Tuan Kim sebelum menarik tangan Hyuna dan diletakkan di lengannya.
"Huarghh!!!! Aku tak sangka!!" Hyuna merengek di taman mini tepi hotel yang telah ditempah untuk majlis perkahwinannya.
"Kau ingat aku boleh percaya semua ni berlaku ke?" Soohyun duduk ditepi Hyuna yang sedang menghentak hentak kakinya.
"Kenapa lelaki tu? Aku-aku tak bolehlah.." kata Hyuna.
"Kau nak buat apa sekarang? Kau dengan dia dah jadi suami isteri tau..kau dah terikat dengan dia" Soohyun mengosok belakang tubuh Hyuna perlahan. Cuba menenangkan kawan baiknya itu.
Siapa sangka yang Hyuna telah pun berkahwin dengan lelaki yang bergaduh dengannya di mall beberapa minggu lepas.
"Aku tak tau nak buat apa!!" Hyuna teruskan merengek didalam pelukan Soohyun.
"Hyung tak sangka.." Yoongi meraup wajahnya untuk ke beberapa kalinya.
"Chim mula mula tak berapa ingat muka dia..tapi bila nampak kawan baik dia baru Chim ingat" Jimin memandang wajah Yoongi. Taehyung yang berada disitu hanya dengar perbualan mereka.
"Aduh..macam mana ni?" Yoongi memang tengah serabut sekarang. Fikirannya terbayang sikap hyperactive isterinya yang baru dikahwini sebentar tadi.
"Apa yang jadi ni? Tae tak fahamlah..Hyung kata hyung tak pernah jumpa wife hyung tu. Ni tiba tiba jadi macam ni.." tanya Taehyung. Sungguh dia tak tahu apa apa dalam hal ini.
"Wife hyung tu..kitorang pernah jumpa. Dekat mall. Tapi macam kau tak tahu hyung ni susah nak minta maaf..wife hyung tu pun sama. Keras kepala..so tercetuslah pergaduhan kecil sebelum Chim dengan kawan wife hyung tu minta maaf bagi pihak dorang berdua." terang Jimin dengan panjang lebar. Taehyung hanya menganggukan kepala sahaja.
Baru dia tahu punca hyung dia menjadi seperti orang hilang bini ini.Tapi..apa kurangnya wife Yoongi hyung tu? Cantik,comel,tak tinggi sangat,badan pun meletop je.
"Tapi asal hyung tak suka dia pulak? Tae tengok dia cantik apa" tanya Taehyung.
"Hurm..memang dia cantik tapi dia macam budak budak tahu? Hyperactive..tenaga berlebihan. Macam mana nak control?" Yoongi mengeluh. Aduh..apa punya pilihanlah yang omma pilih ni?
"Mulut Chim tak masin kan?" tanya Jimin dengan muka acah acah innocent.
"Sebab mulut kaulah ni" balas Yoongi kasar. Jimin dan Taehyung hanya ketawa. Mereka tahu yang Yoongi bukan betul betul marahkan mereka.
TBC
YOU ARE READING
ForGot You •Min Yoongi• _COMPLETED_
Acak"Kita kahwin paksa..so aku tak nak kau masuk campur urusan aku lepas kahwin ni. Aku pun takkan masuk campur urusan kau. After 5 month,kita cerai. Aku takkan sentuh kau dan kau jangan nak goda aku. Deal?"-MYG " Kau ingat aku nak sangat kahwin dengan...