' GERÇEKTEN İYİ OLDUĞUNU KİM BİLİYOR ? '

13 2 0
                                    

' Bazen bazı şeyler için çalışmak gerekir ama her zaman için çok daha fazla çalışmak zorundasındır. Çalışmanın yeri ya da zamanı hatta en önemlisi bir kuralı veya yaşı yoktur. Sadece gerçekten istediğin ve olmasının zorunlu olduğu bir iş, bir istek, bir zorunluluk ya da başka şeyler için çalışırsın. Çünkü çalışmak zorundasındır. Evet bunu yapmalısın. BU HAYATTA GERÇEKTEN BİRŞEYLERİ BİRİSİNE, BİRİLERİNE YA DA SADECE KENDİNE KANITLAMAK İSTİYORSAN ÇALIŞMAK ZORUNDASIN. Kim için ya da ne için çalıştığının bir önemi yok. Sadece azmin ve kararlılığın ile kendi sınırlarını en sonuna kadar zorlayarak aşabilirsin. Korkularını ve endişelerini bir kenara bırakmazsan zaten bu yola başlasan bile kazanan bir taraf olmaz. Gerçekten bir şeyi istiyorsan gidip onu alırsın. Çünkü onu sen almazsan alacak birileri mutlaka vardır. Her bir yarışı kazanan şampiyonun daha öncesinde yenilgiye uğradığı yarışlarda vardır. Peki o zaman yenilgiye uğradıklarında şu anda nasıl şampiyon olabiliyorlar ? Bunu hiç sorguladın mı ? Daha önceki onca turnuvaları kaybetmiş bir futbolcu şimdi nasıl sahada rüzgar gibi eserek koşabiliyor ? Ya da her gol attığı zaman fırtına gibi esip, gürleyerek sevincini takım arkadaşları ve taraftarları ile kutlayabiliyor ? Bunların hepsi şans mı yoksa bir tesadüften mi ibaret sence ? Ama dediklerimden hiç biri doğru seçenek değil. Şu anda popüler olan ve dilimize dolanarak bir türlü unutamadığımız, aklımızda yer edinmiş anlamlı şarkıların ortaya çıkması sizce çok kolay bir işlev mi gerektirmiş ? Ne yazık ki bu sorunun cevabı da hayır. Bu hayatta çalışmadan bir şeyleri elde edip, başarmanız neredeyse mümkün değil. Neden mümkün olmadığını bana sormayın çünkü doğanın bir diğer kanunu böyle ve gerçekten de çok acımasız kanunları var. Bazen bazı insanlar şans eseri zengin olurken, bazı insanlar açlık ile sınanıyor ve diğer insanlar ise bir şeyleri elde edebilmek için çalışıyorlar. Bu yüzden herkesin kendine göre bir yaşam tarzı ve hayat mücadeleleri var. Hiç kimseyi dış görünüşüyle ve başarısızlığıyla yargılamayın çünkü eğer bunu yaparsanız ileride bir gün sizde çöktüğünüzde bu seferde sizi yargılayan insanlar olacak. Kendinizi sevin, güvenin ve en önemlisi de pes etmeyin ! Diğer insanlara ve hayata dair olan bakış açılarınızı değiştirin ve en önemlisi de kararlaştırmış olduğunuz bu yolda  çalışıp, azim göstererek sizlerin de bir şeyleri başarabileceğinizi ilk önce kendinize daha sonra da başka insanlara kanıtlayın. Yenilgiden korkmayın ve sonuna kadar savaşın. Bu sizi olduğunuzdan daha da güçlü hale getirecektir ve en önemli ise size kim olduğunuzu hatırlatarak pes etmemeyi öğretecektir. Her yolda bir engel sizleri karşılayacaktır. Peki siz bu engelin sizi aşmasına ve yıkıp geçmesine izin mi vericeksiniz ? '


Her geçen saniye boyunca aklımda bu konuşma vardı. Bana bu hayatta gerçekten bir şeyleri başarmak istiyorsam bunun için çok çalışmam ve gayret göstermem gerektiğini hatırlatıyordu. Bu konuşmayı ben yapmıştım. Evet doğru duydunuz. Bu konuşmayı 8. Sınıftayken Türkçe öğretmenimizin derste tahtaya kalkarak en iyi 'motivasyon' konuşması yapan bir öğrencinin ders içi performans notuna 100 vericeğini söylemişti. Hayatta böyle bir konuşma yapacağım aklımın ucundan geçmezdi ama sonunda yapmıştım. O gün tahtaya sınıfın yarısından fazla öğrenci kalkmak istemişti ve benim hiçte öyle bir niyetim yoktu. Öğretmenimiz Gülşen hoca teker teker kalkmak isteyen bütün öğrencileri kaldırarak hepsinden ayrı ayrı bir motivasyon konuşması dinledi. Çoğu ders içi notunun yüksek olabilmesi için akıllarına gelen her şeyi anlatıyordu. Bazıları ise 3 - 4 cümle kurarak yerlerine geri oturuyordu. Açıkçası yapılan hiç bir konuşma içime sinmemişti. Bir kaç dakika sonra Gülşen hoca oturduğu sandalyeden kalkarak sınıfın karşısında derin bir nefes alarak, ilk önce hepimize sırayla baktıktan sonra konuşmaya başladı.

Gülşen Hoca- ''Konuşmasını yapan bütün öğrencilerime çok teşekkür ediyorum fakat sizden daha farklı konuşmalar duymak isterdim. Şu an için en iyi konuşmayı yapan arkadaşınız kafamda tam olarak net değil. Başka bu konu hakkında konuşmak isteyen var ise onu da dinleyelim. ''

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Dec 27, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

'YAĞMURUN ARKASINDAKİ SİS'Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin