Už několikátým rokem uvažuji o tvorbě grafiky, ale až nyní se mi daří najít odvahu. Sice jsem se mezitím párkrát snažila se nabízet jako grafik v jedné facebookové skupině pro Wattpad autory (dokonce jedna kniha nosí můj kabátek) a jednou (nebo možná dvakrát) se zapojit do nějaké grafické soutěže, ale stále se necítila na to mít na svém profilu nějakou knihu s covery / premades. Pořád jsem si totiž říkala, že ještě musím sbírat zkušenosti a tak (a to i když se na mě v galerii mého oblíbeného programu usmívala obálka na možné budoucí dílko s názvem Grafickè protfolio).
Najednou mě ovšem napadl nápad. Žádné Grafické portfolio, ale Křídla padlých andělů a pod každé „křídlo" schovat jeden premade! Prostě se tedy shodou náhod vyrojil název i koncept k němu. Navíc jsem konečně přišla na zlepšovák, jak se věnovat obálkotvorbě a zároveň neklesat na mysli, že bych to či ono, kdybych v nějaké objednávce dostala, nezvládla udělat - věnovat se premades, tedy už předhotoveným obrázkům dělaných čistě z vlastní radosti i potěšení.
V mé knize tedy naleznete všechny výplody mé grafické fantazie. Potkají vás totiž výtvory s nejrůznější tematikou, třeba romantické, historické, tajemné (i do gotického stylu) apod. Snad se vám tedy bude mé tvoření líbit.
V případě, že si budete chtít u mě něco zabrat, prosím:
• O daný premade si napsat přímo pod kapitolu s ním.
• Do komentáře/soukromé zprávy uvést jméno autora (vaše jméno) a zda chcete název změnit, popř. na co - u všeho jde autor i název změnit.
• Uvést mé jméno na Wattpadu, pokud ho použijete.
• Nekrást, neupravovat bez mého svolení!
• Mít můj premade na knize alespoň měsíc, pokud je vydaná.
• V případě ještě nepublikované knihy mi dát vědět, zda můj premade skutečně použijete, a vydat ji co nejdříve po zamluvení.
• Když si už něco zamluvíte, nejsem si jistá, jestli při ukládání Wattpad náhodou nekazí kvalitu. Raději bych proto vámi zabrané premade zaslala na e-mail nebo jiný vámi preferovaný kontakt.
• Jakmile vámi zabraný premade už chtít nebudete, napište mi, abych ho případně mohla znovu nabídnout jako volný.A co všechno jde na premades změnit?
• Napsat/dodat autora, ale to je samozřejmé. :)
• Změnit název, pokud si ho budete přát změnit.
• U premades s citátem jde citát upravit, případně i smazat, pokud jej tam mít nechcete.Samozřejmě, že u každého premade nezapomenu napsat stav a dát fajfku nebo křížek těsně před jeho název. :)
Vše, mimochodem, vytvářím v Canvě. Vždy se ovšem pokouším o nějaké vlastní dotvoření základní šablony. Jinak bych přece svá premades nenabízela, kdybych jen v programu náhodně vybrala nějaký vzhled a pouze dala do něj text s obrázky bez jakékoliv hry s efekty i grafickými prvky.
U některých premade také využívám aplikace Color Splash, to když mě zrovna napadne kombinace barevných prvků a černobílého pozadí.
V novějších výtvorech jsem přešla na Ibis Paint X, který se mi v současné době začíná zamlouvat mnohem více než Canva.
Podkladové obrázky zase čerpám z Pinterestu. Nebo spíš čerpala, protože jsem se od grafiků, ovšem bohužel o dost později, naučila, že je lepší materiály čerpat z fotobank. Napřed jsem používala Unsplash, Pexels, Pixabay... Až se jejich seznam rozrostl natolik, že kdybych je měla všechny vyjmenovat, vzpomněla bych si jen na pár z nich.
U nejnovějších výtvorů kombinuji různě postahované materiály s možností volného využití s uměleckými generátory, kde se mi na základě napsaného zadání vygeneruje jedinečný podklad. Z nich se mi v současné chvíli nejvíce osvědčil Wombo.art, ale i v tomto se snažím objevovat stále více programů a možností tvorby. Baví mě totiž zkoušet, kam až se svým grafičením dovedu zajít, ráda totiž neustále překonávám své hranice a učím se něco nového.
Račte tedy po tomto krátkém povídání vstoupit do mé galerie a kochejte se, co hrdlo ráčí. A nemusíte si hned něco rezervovat - i pouhopouhá „čumenda" z vaší strany mi postačí víc než dost. :)
ČTEŠ
Křídla padlých andělů (Sbírka premades)
AléatoireUž nějaký ten pátek si říkám, že bych se jednoho dne mohla dát na tvorbu grafiky. Pořád ale váhám a zároveň mám pocit, že ještě neumím tvořit natolik, abych se svými výtvory byla spokojená. Navíc jsem si říkala, že covery tady na Wattpadu tvoří snad...