PART 1 - Perbezaan

2.3K 95 240
                                    

Di Base MATA.......

Ali dn Rudy baru shj selesai jlnkan misi mereka. Mereka pergi ke briefing room utk laporkan misi tersebut.

G. Rama : Syabas, kamu berdua tlh berjaya selesaikan misi ini dgn jayanya. Saya bangga dgn pencapaian kamu berdua. Bkn senang nk tumpaskan gang 434 ni.

Ali : Tpi apa patut kita buat pd mereka semua ? Nk serahkan mereka pd pihak polis atau nk tahan mereka di sini ?

Rudy : Betul kata Ali. Sel penjara kt sini pun dh penuh. Saya tngok mereka tu dh kena berhimpit2 dlm sel.

G. Rama : Pasal tu jgn risau. Saya dgn ejen2 lain akan pindahkan mereka ke HQ MATA nnti.

Ali dn Rudy hnya mengangguk fhm. Kemudian, G. Rama berkata....

G. Rama : Apapun dh alang2 kamu berdua di sini, saya ada bnda nk bincang dgn kamu berdua.

Ali : Bincang apa general ?

G. Rama : Minggu hdpn, kamu berdua dikehendaki berpindah ke Akademi MATA utk mnjdi mentor di sana.

Rudy : Jdi mentor ? Alhamdulillah, terima kasih general. Dh lama saya tunggu saat ni akhirnya dpt jgk. Terima kasih general 😁😁

G. Rama membalasnya dgn senyuman. Kemudian, matanya terarah pd Ali yg sdg memikirkan sesuatu.

G. Rama : Ali

Ali : Ya, general ?

G. Rama : Knp diam shj ? Kamu x suka ke kembali ke Akademi MATA ? 😕😕

Ali : Ehh mestilah saya suka cuma......

Rudy : Cuma apa Ali ?

Ali : Kwsn kt akademi tu dh jdi perfect mcm apa yg saya hrpkan tk ? Kali terakhir saya pergi, kwsn tu x tersusun langsung, byk sampah plk tu.

Rudy : Haihh kau ni, blh plk kau fikir pasal tu.

Ali : Mestilah. Tngoklah apa prinsip aku, " Perfect is everything ". Semua perkara tk kisahlah kerja atau persekitaran mesti perfect.

Rudy hnya tersenyum shj smbil gelengkan kepalanya. Kemudian, G. Rama pun brkata......

G. Rama : Jgn risau Ali. Kwsn tu mmg dh bersih dn teratur. Setiap bln ejen2 MATA mmg akn gotong - royong utk bersihkan kwsn tu.

Ali : Iyaa, baguslah klu mcm tu 😊😊

G. Rama : Sdh, kamu berdua blh bersurai. Misi yg kamu jlnkan hri ni adalah misi terakhir kamu. Kita akn jumpa lagi di akademi minggu dpn.

A / R : Baik general !!

Hologram pun terpadam. Kemudian, Ali dn Rudy pun melangkah kluar dri briefing room.

Ali : Suka betul kau bila general ckp kau akn jdi mentor kt akademi

Rudy : Of course lah. Dri dulu lagi aku udaha bersungguh2 utk jdi mentor. Akhirnya dpt jgk. Kau pun mcm aku jgk kan.

Ali : Aku mmg lah happy tpi happy kau ni lain mcm

Rudy : Dh knp plk ? Aku happy kot bila cita2 aku akhirnya tercapai

Ali : Ya, aku tahu tpi selain dri kau gembira sbb dpt jdi mentor, kau gembira jgk kan sbb nnti kau dpt jumpa Iman. Baik kau jujur dgn aku 😏😏

Rudy blushing saat mndgr Ali menyebut nama buah hatinya itu. Dia pun menganggukkan kepalanya dn berkata......

Rudy : Errr hehehe. Itu pun salah satu sbb jgk 😅😅

Ali : Hmphh dh agak dh. Ehh jom kita pergi Restoran Satay. Dh lama rasanya aku x pekena satay

Isteriku Pengotor, Suamiku PerfectWhere stories live. Discover now