#3

11 4 0
                                    

Sesampainya jungkook di rumah sewa nya, dia melabuhkan punggunganya di sofa yg terdapat di penjuru biliknya itu. Jam tangan dan telefon di letakkan di atas meja. Fikiranya bercelaru, tidak tahu akan keputusanya ini adalah benar atau salah. Kepalanya terasa agak berat. Dia cubat memicit - micit dahinya sedikit.

"Arghh sakitnya kepala aku ni, haihhh" kata jungkook sambil mendengus.

*kringgggg, kringgg* ( telefon jungkokk berdering)

Dengan mata yang berat , jungkook pun mengangkat panggilan telefonya.
Rupa - rupanya panggilan itu daripada taehyung

"Weh bro, jom lah teman aku lepak karaoke malam ni , tempat biasa ya jam 9.00" ajak taehyung.

"Okee nanti aku datang" jwab jungkook lalu mematikan panggilan tersebut. Dia bersetuju untuk mengikuti rakanya itu kerana mahu menenangkan fikiranya yang bercelaru.

##########

Di tempat karaoke, jungkook dan taehyung bernyanyi sepuas puasnya. Tanpa sedar, jungkook agak sedikit mabuk namun masih sedar.

Selesai berkaraoke, mereka pun masing masing pulang. Jungkook pulang menaiki motosikalnya, dan taehyung menaiki keretanya.

Ketika jungkook sedang berjalan menuju ke arah motosikalnya, tiba-tiba sahaja dia melihat ada seorang gadis dan seorang lelaki sedang bertengkar 2 meter di hadapanya, dia tidak dapat melihat wajah lelaki itu kerana lelaki itu menggunakan mask.
Namun, secara tiba tiba lelaki yg memakai mask itu mengeluarkan pisau dan menikam gadis tersebut lalu lari menggunakan kereta berwarna hitam. Gadis itu tegeletak jatuh dan berlumuran darah.
Jungkook menggigil, tubuhnya bergetar dan tiba tiba sahaja dia berasa cemas. Dia ingin berteriak meminta tolong, namun tidak ada sesiapa di situ selain dia dan gadis yang sudah tak bernyawa itu.

Jungkook datang dengan perlahan - lahan mendekati gadis itu. Tubuhnya masih menggigil. Dia amat takut kalau dia dituduh membunuh.

"Aku tinggalkan je lah dia ni" kata jungkook. Dia mula berpaling untuk pergi.

"Eh jap, tapi kesian laa pula" katanya lagi, dia berpaling semula.

Jungkook memberanikan dirinya untuk memeriksa nadi gadis itu, dan ternyata dia sudah tidak bernyawa lagi. Jungkook terkedu. Oleh kerana dia tak mahu disyaki sebagai pembunuh, dia pun membonceng motosikalnya dan membiarkan gadis itu tegeletak begitu sahaja.

Beautiful Moment ( Iu & Jungkook )Where stories live. Discover now