#5

11 3 0
                                    

"Dingg Dongg, wake up heyyy wake up" (bunyi alarm jungkook)

Jam menunjukkan pukul 9.00 pagi. Harini jungkook offday, jadi dia lewat bangun.

Jungkook mematikan alarmnya dan mengambil tuala untuk mandi. Usai mandi, dengan hanya memakai tuala, jungkook keluar dari bilik mandi ,  jantungnya hampir sahaja tercabut apabila dia melihat gadis semalam ada di dalam biliknya.

"Argghhhhh!!" Gadis itu berteriak. Tak sangka hantu pun pandai takut jugak.

"Aa..awak ni, keluar dulu lah ! Saya nak pakai baju dulu" kata jungkook.

Dengan serta merta gadis itu hilang.
Jungkook cepat cepat memakai pakaianya.

Beberapa minit kemudian, gadis itu muncul semula. Jungkook yang waktu itu sendang minum kopi hampir saja tersedak.

"Ish kau ni buat aku terkejut je!!" Kata jungkook terbatuk batuk.

Gadis itu duduk di atas katil jungkook sambil tersenyum memandangnya.

"Eh jap kau ni hantu kan? Dan...kau ni siapa sebenarnya? Macam mna kau boleh kena bunuh" tanya jungkook kebingungan.

"Nama aku Iu, aku tak berapa ingat kejadian malam yang aku kena bunuh tu, apa yang aku ingat ialah suami aku suruh aku pergi ke pejabat ambil barang dia yang tertinggal  tengah malam." Kata Iu.

"Owhh...awak dah kahwin rupanya. And then macam mana aku boleh tolong kau ?" Kata jungkook.

"Saya dibunuh oleh suami saya sendiri. Suami saya ialah seorang psiko. Hanya awak yang boleh bantu saya, tolong saya untuk dedahkan perkara sebenar kepada pihak polis.

Jungkook terdiam. Tidak dapat mempercayai apa yang gadis itu katakan. Menyatakan kejadian sebenar kepada pihak polis bukanlah suatu perkara yang mudah. Ia memerlukan bukti yang kukuh. Jungkook hanya mengangguk. Pandangan kosong dilontarkan kepada gadis yang berada tepat di hadapanya.

Beautiful Moment ( Iu & Jungkook )Where stories live. Discover now