Na regen komt zonneschijn

249 4 2
                                    

P.O.V. Kyra

Ik dacht aan bananen. Waarom bananen? Omdat bananen cool zijn! In tegenstelling tot bananen, ben ik totaal niet-cool! Ik heb natuurlijk wel mijn eigen vrienden maar, dat is toch wel ietwat anders.

Hmpf, weer school. Stomme wekker. Waarom? Oke ik moet nu echt uit bed anders kom ik te laat. Ik hoorde de bel al, shit dat was toch niet Niall al he? Is het al zo laat? Dat zijn een beetje veel vragen. Uit bed en aankleden.

Ik ben nog nooit zo snel klaar geweest. Was het pas 7uur! Kwamen ze een pakketje bezorgen, wie bezorgt er nou voor 7 uur al een pakketje? Wie verzint zoiets nou? Oke nu echt stoppen met al die vragen. Nog even terug naar bed, 5 voor 8 me wekker en dan om 8 uur beneden wachten op Niall.

Yeah right alweer die stomme wekker, het is net alsof ik nog geen minuut in bed heb gelegen en er is alweer een heel uur voorbij. Weer uit bed dan maar, alles pakken en wachten.

P.O.V. Joyce

Jaa mijn wekker, wat houd ik toch van dat ding uhum uhum. Nu snel omkleden, dikke laag make-up op en dan naar school. Maar eerst nog op al me vrienden wachten.

Oke en toen waren we op school, masker op en go go go. Eh bah daar liepen Niall, Liam en Kyra, ik mag hun echt niet. Arrogante blik. Als eerste Engels, yes, daar zat ik met al mijn vrienden,  Louis&Ilona, Harry&Gaby, Zayn&Maxine, en daar was ik, zovan forever alone, ik mag dan wel populair zijn, maar ik heb geen vriendje, en ieder andere van de populaire wel. Misschien moet ik daar eens wat aan doen…

Yeah maandag weer overleefd. “Kunnen we even met je praten Joyce.” Oke dit was best eng, mijn ouders stonden naast elkaar en mijn moeder vroeg of ze met mij kon praten. “Oke, waarom ook niet.” Ik had geen zin in ruzie. “Kom zitten dan, op de bank.” Ja daar zaten we dan, op de bank. “Je weet dat we de laatste tijd best vaak weg zijn, toch?” Ja ze waren de laatste tijd inderdaad vaak weg. Wat zou er aan de hand zijn? Ze gaan toch niet scheiden? Of verhuizen? Help!! Ik knikte. “Dat komt omdat we nieuwe vrienden hebben ontmoet, paar weken geleden op de verjaardag van je nichtje, weet je nog?” Oja, toen zaten ze met die mensen te praten, dat was op de verjaardag van mijn nichtje Elise. Ik knikte weer. “We willen graag dat je een keer mee gaat als we naar die mensen gaan, ze hebben ook een dochter, van dezelfde leeftijd als jij. En een zoon, van 3 jaar maar dat maakt nu even niet uit, ga je mee?” Hmmm ik wist niet eens wie die mensen waren, misschien vond ik ze wel helemaal niet aardig, of hun dochter? Ik speelde het spelletje maar mee. “Ja ik wil graag mee! Wanneer kan ik ze ontmoeten?” vroeg ik nep nieuwsgierig. “Vanavond gaan we uit eten met hun, en jij gaat mee. Top dat is dan geregeld, ga maar weer je meiden dingen doen.” Zei mijn vader toen die zich nog niet had bemoeit met dit hele gebeuren. Ik stond op en liep naar boven. Laten we Gaby bellen over dit hele ‘gebeuren’.

P.O.V. Kyra

Net tijdens de les een sms gekregen, wie zou mij nou weer smsen? Ik krijg nooit een sms. Even kijken dus.

‘Hee, vanavond gaan je vader en ik uit eten, en jij gaat mee! – Mama’

Oke das duidelijk, ik ga vanavond uit eten, lekker in een restaurantje met me ouders! Zou Bram ook mee gaan? I hope soo zo gezellig zo’n klein jochie aan tafel! Waarom zouden we eigenlijk zo ineens uit eten gaan? Ach joh ik zie vanavond wel.

P.O.V. Joyce

Nog 5 minuten en dan moeten we weg, ik heb maar een simpel jurkje aan, veel make-up op zoals altijd én om het af te maken mijn haren gekrult. “Joyce, beneden, NU!” oke oke “Ik kom al!”

“Ja, euhh, we moeten nog iets vertellen, we hebben net de uitslag gekregen en we willen het je maar meteen vertellen.” Wist mijn vader nou niet hoe dat iets moet zeggen? Dat gebeurd echt nooit! Ik gaf ze maar een knikje. Het komt nu  niet echt over dat ik veel tegen mijn ouder zeg maar oke. “Ja, ik ben zwanger.” Maakte mijn moeder mijn vaders zin af. Ja, hier schrok ik wel even van. Ik ben 15. Nu nog een broertje of zusje? Best raar, maar als het een meisje is heet ze Sophia en als het een jongen is heet hij Tycho. “Mama, waarom krijg ik nog een broertje of zusje? Word het een jongen of een meisje? Als het een meisje word heet ze dan Sophia? Als het een jongen word heet hij dan Tycho?” ik ratelde alle vragen die ik had achter mekaar door. “Ho ho ho niet zoveel vragen in een keer, 1 voor 1. Er komt nog een kindje omdat we altijd 2 kinderen wilden. We weten nog niet of het een jongen of een meisje word, maar dat willen we ook niet weten, en ja, jij mag de naam kiezen! Maar nu moeten we echt gaan, kunnen we?” ik knikte als teken dat we kunnen gaan,

P.O.V. Kyra

He ho here we go, galmde candy van Robbie Williams door mijn kamer. Ineens stond Brammetje achter mij terwijl ik in mijn kamer stond te dansen, oeps, faal. Maar ja dat kind is pas 3 maakt het uit. “Je moet komen van mama.” En weg was Bram. Ik ging maar naar beneden we zullen wel naar het restaurant gaan. Ik had en lichte spijkerbroek met gaten aan met een shirtje, lage laarsjes met kleine hakjes, niet te ingewikkeld, beetje mascara en mijn haren opgestoken in een hoge staart, zo konden we de deur wel uit!

Na regen komt zonneschijnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu