PENGALAMAN JAGA MAK MERTUA.
Part 3.
Setelah selesai dengan 3 org perawat traditional,saya mudahkan panggil BOMOH ya..tp bukan BOMOH yg dikenali sebagai syirik2 merapu ni..saya nak mudahkan penulisan dan ringkasan cerita..
Apabila sampai ke Daru Syifa,ada seorng ustaz bahagian Saka2 ni..Dia baca2 buat air tawar kat mak..Alhamdulillah xde apa² cuma Ust tu kata kat rumah masih belum bersih..Ada lagi saki baki yg tinggal..2 hari lepas tu datanglah kumpulan ust dari Daru Syifa kerumah mak..Dengan sekilo garam kasar,lada hitam dan sebaldi air utk mandikan mak..malam tu selepas solat hajat bermula lahh upacara tabur menabur utk bersihkan rumah..Alhamdulillah takde apa yg pelik2 berlaku..
Seminggu kemudian abg ipar berperang dgn bini dia..itu masalah diorg lah,tp masalahnya Mak takde org jaga..bini abg dah lari bawak diri..Saya sebenarnya tak suka abg ipar jaga mak pun,sebabkn bini dia tu duk hasut abg nk jaga mak,bg mak mkn benda tak betul utk lembutkan hati mak..ini masa berubat dengan MAMI haritu ,dia bgtau bini abg dah kenekan mak..sbbtu saya pegi dgn suami,Mami dah pesan jgn bawak bini abg sbb dia nk dedahkan sesuatu..ok.Mak ada 2 org ank lelaki sj..Abg ipar dengan suami saya.Bini abg tupun bini no 2,baru 2 tahun duk sekali rumah mak,barang² kemas duit mak semua dia kebass..sebabtu saya tak suka diorg jaga mak..Saya nak ambik mak duk rumah kami,tp abg iapr tak bagi..Hah,kebetulan bini dia lari,saya pujuk abg mintak nak jaga mak, Syukur sangat² sebab dia bg saya bawak mak balik..semua barang² pakaian keperluan mak saya angkut..hehe sebab mmg niat tak nak dah hantar mak duk situ..Dlm hati fikir Mak dah bersih,xde gangguan apa dah..jadi selamat la kami dengan anak2 kecik dirumah..rumah kami pun jauh dari jiran2..
Seminggu mak duk sini, makan minum alhamdulillah terjaga,tapi suami saya jadi pelik,langsung dia buat tak nampak mak kat rumah..suami mudah naik angin..mkn minum mak semua saya uruskan..saya tegur jugak jgan sampai ambik mudah mentang2 mak depan mata..itu masih lagi mak dia..saya hanya tolong uruskan.Kami kerap bergaduh kerana mak..saya jadi penat jd down sgt sebab suami jadi camtu..Lepas mak ayah saya tau mak ada kat rumah,mereka kerap datang melawat..tp mak saya tak sedap hati,tiap kali balik rumah dia nak tidur malam asyik mimpi kene ganggu dengan benda makhluk kecik rupa sebijik mcm mak mertua saya..Duk gigit hujung jari mak saya😣Dugaan apa pulak kalini..Saya bgtau mak..Mak mertua saya inshaa allah dah xde apa2..Tapi begitulah setiap kali mak datang..balik mlm nak tidur sentiasa kene gangguan..Adik ipar saya ada datang melawat mak jugak,anak dia istimewa sikit..boleh nampak apa yg kita tak nampak,dia cakap nenek rambut putih duk tenung nak marah dia,duk hujung kaki mak..Allah..Adik ipar cakap ada benda menumpang lagi dekat mak..sebulan duk dengan saya mak semakin susut..dari berisi sekarang dah tinggal tulang..keringg nampak kerangka je..1mlm mak nak mkn nekbat..kuih tu klw bukan bulan puasa mmg tak akan jumpa..Saya suruh suami g kedai beli bahan..acuh² nak buat sdri..nak lepas hajat mak nak makan..anak2 semua ikut bapak dia..tinggal saya dengan mak aje kat rumah..Tp mlm tu saya rasa lain amattt..takutnya tak tau kenapa..saya duk dapur,tinggal mak kat depan ruang tamu,tp saya nk pegi dekat mak tak boleh..rasa takut mcm nak nangis pun ade..tak tau kenapa,rasa mcm ada bende dekat mak..saya tak boleh nampak,tapi saya boleh rasa klw benda tu ada..semua tingkap dapur saya buka..saya dengar mcm mak cakap sesuatu..tp tak jelas..Rasa lamanya suami pegi kedai..Saya jd berdebar2 tak tentu arah..saya call suami srh cepat balik..Bila sampai je dia kat rumah,perasaan takut td tiba2 hilang camtu aje..Saya cakap ngan suami, cari ust lain pulak cuba lagi kalau2 masih ada yg menumpang dengan mak..Dia marah saya cakap dah ramai ust bomoh kita panggil..mak mmg dah xde apa2 laa..terdiam saya..Saya cuba nak bgtau apa yg adik ipar cakap,saya takut kene marah lagi..Dalam hati saya mmg kuat rasa mak masih belum pulih..
Malam2 mak suka cakap sorg2..kadang2 seriau jugak kami..anak2 tidur berdekatan mak pun cakap takut mlm2 nak tidur..1 mlm tu kami ke bandar tinggal anak sulung perempuan dgn mak,..lpas saya balik dia cakap lain kali jgn tinggal dah dia takut..bau mak mcm bunga,mcm daun pandan pun ada..dia jd meremang..takut tgok nenek dia..Bila saya dengar camtu,saya kuatkan semangat bgtau jugak suami apa yg adik ipar kata tu..Huhh..perang besar kami haritu..dia cakap lbih percayakan org luar sedangkan ramai dah usaha dgn ust2..Saya pun diam ajelah..malas layan sbb dia makin baran..sebelum ni dia tak macamtu..sejakk mak duk rumah kami perangai dia terus berubah..
Lepas solat zohor,..Saya duk sebelah mak,saya bacakan surah Yasin.Baca dalam 5 @6 ayat ank kecik saya umur 2 tahun mula buat perangai..dia jadi mcm budak hyper aktif sedangkan dia tidak begitu..dia nangis sambil rebut surah kat tangan saya..tiba dari belakang saya rasa panas meremang..terus saya jerit panggilkan suami..Dia datang cepat2 igtkan mak sakit tp saya tak bgtau dia yg saya ada rasa sesuatu td..saya cuma cakap ada rasa nak pitam je..lepastu saya stop bacaan bimbang kalau2 jadi benda tak diingini berlaku..abg ipar,lepas mak duk dengan kami,langsung tak nampak bayang dah..Saya mula cari ikhtiar sendiri..saya google cara2 nak elak gangguan..saya terjumpa 1 page bagitau klw nak halau jin dlm badan kene baca yasin niatkan kat org tu..Okay,
Saya cari kekuatan diri,lepas solat asar saya baca surah Yasin yakin seyakin2 dlm hati niat keatas mak yg sedang sakit tu..Alhamdulillah 3x bacaan petang tu..Dlm setengah jam lepas tu mak jadi sawan..Saya masatu tengah nak bg mak air..Dengan tiba2 mak jadi tarik..Tangan kaki yg tak sakit tu mengerekot..mula2 saya pandang mak..Subhanallah Ya Allah, sebiji tak ubah macam seekor anjing..Nau'zubillah..saya panggil suami suruh baca² basuh kepala mak dengan air..panggil2 mak..dalam setengah jam jugak mak jadi camtu..dengan keluar air mulut dia meleleh2..Adehhhh..rasa bersalah pun ada..Saya call mak sedara,time tu dia ada kursus di sarawak.Saya cerita la apa yg berlaku..saya bacakn 3x Yasin utk mak..marah teruk dia kat saya..Apa kau bodoh sgt,mmg la jadi kejang sebab bende tu melawan..sakit mak kau buat camtu..Allah..Mlm tu mak sedara wasap saya,klw apa jadi jgan call dia dah..sebab dia dah tak boleh tidur benda tu datang ganggu dia.Lepastu saya abaikan mak sedara tu..Saya masih tak puas hati..Sebab suami tak percaya apa yg saya cakap..Dah 2 bulan mak kat rumah kami,..Mak saya pun bila datang sini,dia tak dekat dah dengan mak..Sebab 2,3x bila nak balik dia pandang mak yg terlantar tu..dia nampak muka mak hitam sangat.Mak pun mmg tak sedap hati jugak..Ada 1 haritu saya buat lagi bacaan 3x yasin utk mak..buat solat hajat,..memang tak ada kesan ke saya,tapi mak jadi sawan lagi sama mcm haritu..sebijik2 sama kejadian tu..sebbkan pengalaman pertama dah ada,saya jadi kuat..saya suruh suami azan dekat mak..alhamdulillah tak lama sangat mak kejang..tapi pandangan mak tetap tajam..nak tenung dia lama2 memang takut sangat..Saya tengok mak dah takde isi..tinggal tulang je..tukar lampin bg lap badan..mandikan dia masih rasa berat..
YOU ARE READING
Welcome To My Nightmare
HorrorBermacam2 cerita hantu dan pengalaman ku dan ahli keluarga ku sndiri...ada yang lawak, menyeramkn dan pelbagai lgi.. . Ingin mengetahui pengalaman ku? Sila lah baca dan untk rse best lagi cuba imagine korg dalam situasi tu okeyh.. hehe.. . Cerita n...