W pierwszym rozdziale oprócz cech charakteru każdego znaku Zodiaku podawałam jego osobisty kolor, kamień szlachetny i inne bzdety, jednak nie rozpisywałam się szczególnie na ten temat. Myślę, że to dobry moment na króciuteńki (ironia) dodatek na temat poszczególnych symboli łączących się z astrologią.
KOLORY
Czerwony – Kolor Barana (szkarłat) i Skorpiona (cynober), których łączy nie tylko ta barwa, ale i patron – czyli Mars, którego barwą jest właśnie czerwień. Symbolizuje ona ciało, zapał, siłę, namiętność, pasję, wigor, miłość, potęgę, dostojeństwo, agresję, gniew, przemoc, chorobę, ofiarę, walkę, cierpienie, nienawiść, dzikość. Czerwień dodaje pewności siebie oraz wspiera nasze poczynania miłosne.
Pomarańczowy – Kolor Bliźniąt, oznacza świadomość, inteligencję, ambicję, sukces, biznes, dojrzałość, szaleństwo, starość. Pomarańcz to kolor sił życiowych i zdrowia, warto więc używać go w tych intencjach. Dzięki niemu możemy pokonać lęki i tak zwanego "doła". Koloru tego warto użyć z myślą o rodzinie, przyjaciołach czy pracy oraz podróży.
Żółty – Również będący kolorem Bliźniąt symbolizuje jasnowidzenie, inteligencję, optymizm, szczęście, potęgę, energię, zdradę, fałsz, chytrość, obłudę, skąpstwo. Żółty jest kolorem sukcesu związanego albo z inteligencją albo z finansami. Używać go można w sytuacjach związanych z nauką albo pracą umysłową, może też pomóc rozwiązać problemy. Wspiera pamięć i powodzenie, pomaga osiągnąć sukces.
Zielony – Kolor Byka oraz Raka (jednak tylko w odcieniach pastelowych). Zieleń to życie, wegetacja, młodość, świeżość, nadzieja, zdrowie, finanse, pamięć, rozkład, śmierć, trucizna, zazdrość. Wprost idealnie nadaje się do intencji związanych ze zdrowiem i finansami.
Niebieski – Barwa wielu znaków m.in Ryb (niebieskozielony), Raka (turkus), czy Wodnika (indygo). Błękit to akceptacja, inteligencja, spokój, medytacja, empatia, emocje, przygnębienie, chłód emocjonalny, strach. Pomóc może nam w sytuacjach związanych z naszymi emocjami (nie romantycznymi jednak, podkreślam), duchowością lub kreatywnością, zwłaszcza artystyczną. Pomaga się uspokoić, lepiej myśleć.
Fioletowy – Znów pojawia nam się Wodnik, ponieważ jego barwa, czyli jak pamiętamy (ale i tak przypomnę) indygo, jest połączeniem błękitu i fioletu. To także kolor bardziej mistycznej, "neptunowej" wersji Ryb. Symbolizuje mądrość, duchowość, autorytet, godność, skruchę, pokorę, wyniosłość, ofiarę, cierpienie.
Różowy – Kolor Wagi oznacza moralność, miłość, przyjaźń, rodzinę. Skupia się on na przyjaźni, miłości rodzinnej i romantycznej.
Czarny – Barwa Koziorożca oraz mroczniejszej twarzy Skorpiona jest symbolem kreatywności, głębi, czarów, absolutu, stałości, mądrości, wieczności, tajemnicy, snu, milczenia, zła, przesądów, ohydy, makarbry, tragedii, smutku, żałoby. Związany jest z ochroną, oczyszczaniem oraz (nie polecam) klątwami.
Biały – Barwa idealna, będąca połączeniem wszystkich kolorów nie należy do żadnego znaku. Symbolizuje czystość, doskonałość, świętość, chwałę, łaskę, dziewictwo, oświecenie, niewinność, światło. Również idealnie nadaje się do ochrony i oczyszczenia, wspiera też tworzenie.
METALE
Złoto – związane z sukcesen finansowym lub osiąganiem celu w jakiejkolwiek innej dziedzinie. Warto po niego sięgnąć, gdy chcemy się wybić, zdobyć władzę, sławę i popularność. Metal ten należący do Słońca i boga Apolla daje siłę i witalność. Poświęcone jest Lwu oraz Strzelcowi.
Srebro – metal Księżyca, bogini Artemis symbolizuje kobiecość, emocje. Idealny dla intencji miłosnych, związanych z płodnością oraz inteligencją i tworzeniem. Należy do Raka i ogólnie znaków wodnych.
Miedź – metal należący do Byka oraz Wagi przez patronat Wenus, bogini piękna i miłości.
Żelazo – należy do Barana, to metal boga wojny Marsa jest najlepszy w dla ochrony, gdyż symbolizuje siłę, stałość i bezpieczeństwo. Pewnie nie raz spotkaliście się w książkach fantasy o procederze ochraniania się przed siłami nieczystymi opiłkami żelaza wymieszanymi z solą, np. w Kronikach Wardstone (o Boże, książka dzieciństwa).
Ołów – metal boga Saturna symbolizuje stałość, odpowiedzialność, niezmienne reguły rządzące światem. Metal Koziorożca.
Rtęć – płynny metal należący do Merkurego uosabia jego cechy, czyli spryt, inteligencję i przebiegłość. Metal Bliźniąt oraz Panny, a także Wodnika.
Cyna – metal boga Jowisza, jednak nie tego patronującego sukcesowi, a nieco bardziej pragmatycznej wersji Ryb, dlatego jest to też metal tego znaku.
KAMIENIE
Diament – Lew – perfekcja, siła, kreatywność
Rubin – Baran, Lew – siła, energia, odwaga
Szafir – Ryby, Byk – zdrowie, dziewictwo, czystość, marzenia, koncentracja, świadek
Szmaragd – Byk, Waga – miłość, emocje, rodzina
Cytryn – Bliźnięta, Lew – szczęście, optymizm
Ametyst – Wodnik, Baran – ochrona, spokój, zdrowie, medytacja, intuicja
Akwamaryn – Wodnik, Ryby – równowaga, spokój
Turkus – Bliźnięta, Strzelec – prawda, pomysł, świadek
Awenturyn – Strzelec, Byk – szczęście, fortuna
Malachit – Byk, Waga – równowaga umysłowa, sen, łagodzi ból
Perła – Rak, Ryby – miłość, inteligencja emocjonalna
Lapis Luzuli – Ryby – psychika, intuicja, wizja, oświecenie, jasność myśli, intelekt
Opal – Rak – sympatia, pewność siebie
Jadeit – Koziorożec, Panna – rozum i serce, rozsądek
Agat – Byk, Koziorożec, Panna – dobrobyt
Bursztyn – Lew – ciepło, bezpieczeństwo
Obsydian – Koziorożec, Skorpion – oczyszczenie, pustka
Onyks – Koziorożec, Skorpion – czystość, stałość, bezpieczeństwo
Labradoryt – Strzelec, Bliźnięta – podróż, radość, innowacja
Selenit – Rak – opanowanie, balans emocjonalny
Fluoryt – Koziorożec, Panna – harmonia
Kwarc biały – uniwersalny – oczyszczenie, rozproszenie złej energii i wzmocnienie dobrej
Kwarc różowy – Waga, Ryby – miłość, emocje (romantyczne)
Kwarc dymny – uniwersalny – mądrość, medytacja, śnienie
Będąc w tym temacie nie powinnam chyba zapominać o symbolach astrologicznych pojawiających się w Tarocie. Jest to temat tak obszerny, że nadaje się na całą osobną książkę, a i z pewnością wydaje się być bardzo ciekawy (przynajmniej według mnie). Zacznę od króciuteńkiej (i znów ironia) charakterystyki każdej karty, a następnie przejdę do rozpiski astrologicznej.
CZYTASZ
Ta okropna astrologia
De TodoPseudoporadnik przeznaczony dla wszystkich tych, którzy w życiu o astrologii nie słyszeli, ale chcieliby ją poznać oraz dla ludzi zmęczonych bełkotem opętanych ezoteryczną manią pseudonaukowców (a także tych, którzy najchętniej spaliliby to coś na s...