Part 8 - Kelas Dewasa (2)

8.3K 76 13
                                    

Amma valli cedok nasi kedalam pinggan dan lepas itu di masukkan kari dan bendi goreng. "amma uudaahwah? "(Nak mak suap?) dia bertanya. Aku agguk bersetuju. Aku dah biasa disuap makan bersama akka selvi dan mohan. Amma dudok bersila sebelah aku. Paha kiri nya menindih skit paha kana aku. Aku melipat kedua tangan diatas riba aku untuk melindung butoh  aku yang dah tegang dalam seluar pendek aku.  Amma terpaksa berpusing ke kiri semasa mula menyuap dan aku tunduk skit dan buka mulut. Masa itu terpampang semula pangkal tetek amma didepan mata saperi semasa dia tunduk untuk meletak nasi  tadi. Cuma kali ini lebih dekat. orang kata betol2 depan batang idung. jantung berdebar balik dengan kencang. Belum sampai tiga kali kunyah nasi yang disuap, aku dah tesedak. Aku cepat bergerak ke kanan amma valli untuk mengambil botol air yang aku letak tadi. tangan kanan aku tegesal tetek amma valli diluar blouse nya. nafas aku makin laju. jantung aku lagi kuat berdebar. badan macam mengigil sikit. ambik saja aku terus teguk air dari botol untuk memberentikan sedu, Amma valli pulak meletakan pinggan, menarik aku dengan tangan kiri nya agar rapat dengan nya  dan lepas itu menepuk pelahan pelahan berulang kali diatas kepala aku. "enne awasaram, moleh moleh sapedahvendithani" (apa yang kalut, makan pelan le). dia berkata dan selepas itu mengurut belakang aku dengan tapak tangan kiri nya. Muka aku yang tersembam betol2 diatas pangkal tetek amma valli, diam sahaja. idung dan pipi kanan bersentuh dengan kulit tetek amma valli. 

"Enne rassa? yann muchi eppidi odetu,  yann odembeelam orrumateriah ahhdetu?" (Nape sayang, nape nafas laju sangat,  nape badan mengigil satu macam je?). Aku kelu tak dapat jawap, nak begerak tak bolih masih macam terlekat kat pangkal tetek amma valli. Nampak amma mengulum dan menjilat jari jari kanan nya untuk membersihkan bekas nasi dan gulai dan lepas itu mengusap pipi kiri aku. Selang beberapa saat, amma angkat muka aku dengan kedua dua tangan nya, tenong mata aku bersenyum dan bertanya "baayammah irukka? amma wodeh rassaleh? dhairiyamma iruukunum" (rasa takut ke? kesyangan mak kan? kena berani). aku masih terkebil kebil tak berkata. Kami masih bersila diatas atas lantai. 

Amma cuim dahi, pipi kanan, pipi kiri dan terus peluk aku dan berbisik "amma wodeh mooleye pakenuma? " (Nak tengok tetek mak ke?) aku macam  kena kejutan letrik dan cuba meleraikkan pelukkan amma tetapi berhenti bila mendengar kata kata amma  selanjutnya "Selvi akka raatheri nadanthe ellam ammadeh sollirichi. Yenngekulleh rahghasiam onnemeh elle. Ammawodeh rassaveku yeeppedi  irrunthechi motemoteleh akkaveh okkumothu" (Kakak selvi dah cete semua yang berlaku semalam. Antara kami berdua tak ada rahsia apa langsung. Sayang mak rasa apa pertama kali tutuh kakak?). Sambil itu amma dok raba diluar seluar butoh aku yang dah extra keras lepas mendengar cakapan amma valli. Amma melepaskan pelukan, mencuim dibibir sambil tangan kanan nya telah dimasukkan dalam seluar dan menusap butoh aku. Aku membalas cuiman amma, menjilir lidah aku ke dalam mulutnya untuk dihisap. Tangan kiri aku dah mula mengusap tetek amma diluar blouse nya dan tangan kanan sedang meraba belakang dan punggong nya walaupun sedikit sahaja kerana kami masih bersila diatas lantai. Puas amma menhisap lidah aku, dia pulak menjelir lidah nya kedalam mulut aku untuk dihisap, Aku kulom, jilat dan hisap lidah nya yang dalam mulut aku, Banyak air liur nya aku telan. Aku praktikan apa yang diajar kakak selvi semalam keatas ibu nya sendiri. Mendesah dan mencungap amma apabila tangan kiri aku mula meramas tetek tetek nya diluar blouse.  kami berhenti untuk ambil nafas. "Paravellyeh. orrunaallekulleh akka sollikuduthu ellam tavarameh seiriyeh. Bayamellam pochiah? " (Boleh tahan. Yang kakak ajar dalam satu hari sahaja dok buat semua tanpa salah. Takut dah hilang ke".) Aku senyum dan annguk. Tekak masih rasa kering macam susah nak bercakap walaupun dan telan banyak air lit amm valli. 

Amma memusing belakang nya kepada aku. "ammawodeh chatdiah aauutuwidu rassa" (Buka baju mak sayang"). Aku gelabah jugak, Yele, mana aku penah bukat blouse pompuan. Selvi akka semalam pakai tshirt je. Tapi aku nampak macam ada cakuk. aku melepaskan satu per satu. Tak banyak, blouse pendek je. Tapi blouse tak telondeh terus kerana di tahan didepan oleh tangan kanan amma. Amma senyum nakal. "pakkenuma?" (Nak tengok ke?) Aku annguk banyak kali. "Enne pakkenum, sollu?") (Nak tengok apa, ckap?) Aku cuba jawap, tak ada suara kuar. Cuba lagi. tak boleh jugak. Aku telan air liur, basahkan bibir aku dengan lidah  dan terketar ketar berkata " mo. mo lehye paakk ..kenum .mm" (te. t. tee..ngok te.te tek). "Yarruvedeh moleyeh pakkenum, terupi sollu" (Nak tengok tetek sape, cakap balik) amma membalas. Aku yang dah mula kurang gementar jawap "amma wodeh mo,moleyeh pakkunum" (Nak tengok tetek mak).

EstateWhere stories live. Discover now