Estate-Part 6 - Kenal Dunia

7.6K 81 7
                                    

Malam selepas kejadian aku tutuh puki Selvi di tokong hindu siang hari itu aku terus baring selepas makan malam yang di masak ibu aku. Letih sangat pukulan tengah ari itu. letih tapi sedap. Tempat tidur aku sebelah bilik ibu bapak aku. Kuarters yang kami tinggal hanya ada satu bilik tidur saja.  Jadi tempat tidur aku di ruang tamu ditengah2 kuarters bersebelahan bilik mandi dan dapur. Tak ada katil. Cuma di bentangkan tikar mengkuang , pasang kelambu dan baring beralaskan bantal kabu.  Ibu aku tegur aku cepat tidur malam tu. Selalu nya kau akan layan dengar radio sampai pukol 11 tau 12 malam baru tido. Mana ada tv lagi zaman tu.  Bapak aku belum balik lagi dari bawak manager estate pergi ke meraikan jamuan hari jadi kawan nya yang jugak manager estate yg lain. Selalu nya mesti balik lepas tengah malam.  

Aku terjaga bila terdengar bunyi curahan air dibilik mandi. Tak tahu pukul berapa masa itu. Yang pasti babak aku dah balik. Sudah menjadi amalan bapak aku akan mandi dulu tak kira pukul berapa pun beliau balik dari keje, malam atau siang.  Petua mandi air yang sejuk, cakap nya. Betol jugak pikir aku. Walaupun keje driver tapi badan nya tegap berbanding dengan setengah pekeja pekeja lain yang linkungan umor yang sama. empat puluhan tapi nabya dah gemuk dan boroi. Aku masih dalam selimut. Dengar kursi dekat meja makan di tarik. Pasti satu lagi amalan bapak aku, lepas mandi mesti minum kopi pekat yang telah dicampur akar kayu yang dimasak ibu ku. 

Selalu nya Aku tak endahkan sangat perbualan mereka berdua. Kebanyakan nya cete cete yang dikongsikan driver driver yang lain yang menunggu majikan mereka di majlis jamuan pada malam itu. Dan yang pasti,  cete manager bapak aku mabuk teruk saperti selalu dan terpaksa di pimpin masuk kedalam bunglow dan dibantu isteri manager madam Rebecca.  Perbualan ini diikuti gelak ketawa mereka berdua. Tapi malam itu apabila ibu aku bertanya "Seronok le tu awak. Dapat?", aku terus pasang telinga. Tak tahu kenapa? mungkin naluri aku berbisik ada rahsia sebalik soalan itu. Aku dengar bapak aku jawap " Tak dak. Dapat raba2 saje. Tuan dah muntah kat tepi jalan masa nak balik tadi. Dok start sedar balik dah, cuma tak boleh bediri dan jalan,  kena dok pimpin". "oohh melepas le awak noo. Ni mesti air dah naik kepala kan? nal le tu?" ibu aku bekata dan diikuti gelak ketawa mereka lagi. "Benda sedap noo" jawap bapak aku. Ketawa lagi. "jagan dok ketawa kuat, terjaga anak plak nanti' tegur bapak aku.     

"Terjaga apa nya, lepas makan tadi terus dah pasang kelambu dan tido, Radio pun tak layan malam ni" jawap ibu. "Aiiik pelik plak. Letih sangat ke" tambah bapak. "Mesti le letih. Awak tau tak, anak awak dah kenai dunia dah". "Tadi dia dan selvi makan kat umah. Nampak lepa dua mesra lain macam je. Heran jugak.  Lepas hidang nasi dan lauk, Nab (dipendekan dari Zainab , masuk bilik mandi buat2 mandi. Pas tu mengendap kat celah pintu tu, nampak anak awak tu tengah dok isap tetek selvi. Boleh tahan jugak cara dia jilat dan ramas tetek selvi tu." "Ye ke? Sah anak jantan aku tu" ketawa bapak aku.  "Nab sergah lepa ke?". "tak pun, Nab biak je. Lepas mandi, Nab jeling kat seluar dia. Boleh tahan tepacak. Masa dia peluk Nab masa nak lepa kuar pun, terasa lagi benda tu dok tegang. Nab rasa dia dah kekah dah budak selvi tu. Masa balik tadi nampak senyum tak putus putus kat muka lain macam je.  Tu yang letih sangat malam ni". tambah ibu ku

"Baguis le Macam tu , jangan dok takut. dapat benda sedap bedal je. Baru naka janta aku" bapak tambah lagi. "Ish awak ni, seronok le tu, Bapak gan anak sama je. Bapak balun si emak, anak balun anak". "Habis puki puki india kat estate ni. Jom masuk tido, kesian nanti masuk angin plak, kena urut". Bapak aku hanya sambung ketawa. 

"Balun si emak?" apa maksud ibu ke? Adakah bapak aku sudah tutuh puki macik valli, emak selvi??     Aku mebyangkan tubuh bogel macik valli dengan tetek besar nya.  Tak semena mena butuh aku mengeras dalam selimut. Sedang aku mengurut butuh aku, aku dengar bunti deshandari dalam bilik ibu bapak aku. "Sedap awak, sedapppp hayun lagi" rengekan ibu kau.". Sah mereka sedang lakukan apa aku dan selvi buta tengah ari tadi, Aku tak sabar menunggu hari besok. 


sambung  


EstateWhere stories live. Discover now