Deel 1

821 23 2
                                    

Evert reed een pakeerplaats op. Het was een pakeerplaats die naast de school stond. Carla had hun op een zaak van een vermoorde wiskundeleraar gestuurd. Bram en Lisselotte waren al ter plaatse. Fenna stapte uit. Ze liepen langs een smal pad het plein op. de school was afgezet met linten. een aantal leerlingen stonden achter de linten te kijken. een paar waren aan het filmen met hun telefoon. Bram kwam aanlopen. ''yo daar zijn jullie'' hij nam ze mee naar binnen. Ze liepen door een gang. ze kwamen uit in een soort hal met allerlei deuren. 1 deur was open. ze liepen naar binnen. Lissleotte zat op haar hurken. Fenna keek naar de stoel. Op de stoel zat een man. hij was lijkbleek waardoor zijn grijze haren minder opvielen. zijn ogen stonden open. zijn keel en blokjes blouse zaten onder het bloed. ''Jan van derven, 65 jaar gaf hier wiskunde'' begon Bram. Evert liep naar het lichaam toe. hij sloot de ogen van de man. ''zijn keel is doorgesneden het moet net gebeurd zijn, aan de versheid van het bloed te zien'' zei Lisselotte. ''getuigen?'' vroeg Fenna. ''nope het is voor schooltijd gebeurd'' zei Bram. Fenna draaide zich om. In de deuropening stond een vrouw. Ze had kort rood haar en had een net mnatel pakje aan met een nette rok. Ze keek somber. Fenna liep naar haar toen. ''Hallo ik ben Fenna Kremer, recherhe'' zei Fenna en ze gaf de vrouw een hand. ''Doloris Nijdam antwoorde ze. ik ben de directeur van deze school'' Heeft u iets gezien?'' vroeg Fenna. ''nee maar zijn leerlingen hebben hem gevonden'' ''hoelaat was u hier?'' ''rond half 7, hij was er toen ook al'' Opeens kreeg ze grote ogen. ''wat is er?'' vroeg Fenna. ''de leerlingen! zij hebben hem gevonden! ik moet nu onmiddelijk naar ze toe'' zei ze. ''ga maar'' zei Fenna die zich het heel goed kon voorstellen. ze liep terug naar de anderen. Lisselotte staarde naar het lichaam. Evert en Bram liepen naar buiten. Evert belde ondertussen Carla. ''wat is er?'' vroeg Fenna die zag dat Lisselotte diep in gedachten was. ''ik heb hier vroeger op school gezeten'' zei ze. ''oh dat wist ik niet'' zei Fenna. ''hij was van de 3e tot mijn examenjaar in de 6e mijn wiskundeleraar. hij heeft me geholpen met mijn examen en me getipt op dit beroep'' antwoorde ze. ''welke stroom deed je?'' vroeg Fenna. ''Gymnasium. Hij was mijn lievelingsleraar en mijn lievelingsvak'' zei ze. Fenna sloeg een arm om Lisselotte. Lisselotte glimlachtte.

Moordvrouw: spelletjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu