Fenna zette haar auto op de pakeerplaats. Ze stapte uit en liep in dr richting van de school. het was leeg. waarschijnlijk had iedereen vrij gekregen. de deuren waren wel open. Fenna liep naar boven. huet was een dubbele trap. toen ze boven was ging ze direct de hoek om. ze kwam in een hal waar allerleideuren zaten. aan de muren hingen posters met Franse teksten. dit moet vast het Franse deel zijn. ze liep door 2 klapdeuren. ze kwam in een lange donkere gang. aan het eind van de gang zaten weer 2 deuren. ze zat nu in een deel met allerlei deuren in compleet andere kleuren dan de meeste deuren. op 1 deur hing een bordje met: directeur. Fenna klopte op de deur. "binnen?!" Klonk het. Fenna opende de deur. de directrice zat aan haar bureau. Ze had rode ogen. "wat kan ik voor u doen?" Vroeg ze. ze wreef onder haar ogen. "bent u oké?" Vroeg Fenna. "tja nogal heftig als er iemand word vermoord met name als het 1 van mijn mensen is" zuchtte ze. Fenna knikte bemoedigend. "ik moet zijn klas nu opvangen, het is niet niks om een lijk te vinden" "heeft u ze naar huis gestuurd?" "Nee ze zitten met hun mentor in een lokaal" "welk lokaal?" Vroeg Fenna. "154, dat is hier door de klapdeuren en dan aan uw linkerhand" zei ze. ze maakte er een paar bewegingen bij. "dank u wel" zei Fenna en ze liep naar buiten. ze liep door d eklapdeuren. ze keek naar de deuren. 152...153...154. Ze klopte op de deur en duwde hem daarna open. ze keek naar binnen. in de klas zaten alle leerlingen in een grote kring. sommigen waren aan het huilen, andere staarde voor zich uit. Bij het bord zat een vrouw. ze was iets ouder dan Fenna en had kort krullend haar. ze stond meteen op en liep naar Fenna. "hallo ik ben Myrthe van Dammen, de mentor van deze klas" zei ze en ze gaf Fenna een hand. "Fenna Kremer, Recherche. ik kom in verband met de moord op hun wiskundeleraar" zei Fenna. Mevrouw van Dammen keek bedenkelijk. "komt het uit?" Vroeg Fenna. "eh ja tuurlijk" zei ze en ze liep terug naar de klas. "Jongens er is hier iemand van de recherche, ze wil jullie wat vragen'' zei ze en ze wenkte dat Fenna naar voren moest komen. Fenna ging voor de klas staan. ''zijn jullie een beetje bekommen van de schrik?'' vroeg ze. een paar kinderen knikten. ''mooi, hoe was jullie leraar?'' het bleef stil. een meisje stak haar vinger op. ''hij was heel aardig'' zei ze. ''hij hielp ons altijd en maakte wel eens grappen en hij vertelde wel eens verhalen over vroeger'' vulde en andere jongen aan. ''hebben jullie enig idee wie dit gedaan zou kunnen hebben?'' vroeg Fenna. iedereen schudde zijn hoofd. ''zijn jullie allemaal samen?'' vroeg Fenna. ''eh nee Vera is er niet'' zei iemand. ''waar is ze?'' ''geen idee ze had meneer van Derven als eerste gevonden. daarna hebben we haar niet meer gezien'' Fenna dacht na. er klopte iets niet. hoe ze keken toen ze het hadden over Vera. de klas verzweeg wat voor haar. ''ik beloof dat we de dader te pakken zullen krijgen'' zei Fenna. ze wist niks anders te zeggen. ''sterkte'' de kinderen knikten. ''ik zal wel met u mee naar buiten lopen'' zei mevrouw van Dammen. Fenna en mevrouw van Dammen liepen door de gangen naar de deur. voordat Fenna de deur open wilde doen, draaide ze zich om. ''wat is Vera voor een meisje?'' vroeg ze. mevrouw van Dammen keek bedenkelijk. ''eh nou ja ze is nogal een probleem kind'' zei ze. ''wat doet ze dan voor dingen?'' ''ze heeft nog wel eens een grote mond'' antwoorde mevrouw van Dammen. ''dank u wel'' zei Fenna en ze liep naar buiten.
JE LEEST
Moordvrouw: spelletjes
Mystery / ThrillerFenna en evert worden op een zaak gezet van een vermoorde wiskundeleraar. Als het onderzoek een beetje vast begint te lopen ontdekt fenna dat er iets in de klas van de leraar niet helemaal goed ligt (Er zitten ook kleine stukjes in als gevolg op mij...