Deel 2

698 24 2
                                    

Fenna en de rest kwamen het bureau binnen. Lisselotte liep door naar de forensische afeling. Fenna ging aan haar bureau zitten. ze pakte een pen en een vel papier en begon wat dingen op te schrijven. Menno en Carla kwamen aanlopen. ''hey en?'' begon Menno. ''tja moeilijk, zijn keel is doorgesneden. en geen spoor van een dader'' zei Fenna. ''hebben jullie zijn famillie al ingelicht'' vroeg Menno. ''ja zuchtte Fenna. hij laat een vrouw, 2 kinderen en een kleindochter achter'' ''die klas heeft hem gevonden?'' vroeg Menno door. Menno zag dat Carla nogal diep in gedachten verzonken zat. ''ja'' zei Evert. Menno tikte Carla op haar schouder. ze schrok meteen op uit haar gedachten. "huh wat....?'' riep ze verbaasd. Iedereen staarde haar aan. Carla keek even verlegen naar beneden maar herpakte zich direct. "waareh waren we?" Vroeg ze. "we hebben nog geen dader" zei Evert. "had hij vijanden?" Vroeg Carla. "volgens zijn vrouw niet" zei Bram. "Ik wil met die klas praten" zei Fenna. "waarom?" Vroeg Evert. "zij hebben hem als leraar, het zou toch..." "fenna zij hebben het niet gedaan!" Zei Evert fel. "ik wil gewoon meer over hem als persoon te weten komen" zei Fenna en ze ging dreigend voor Evert staan. Evert stond op en ging recht tegenover haar staan. ze leken net 2 kickboxers die klaar stonden om op elkaar in te meppen. Carla sprong er tussen en duwde de twee uitelkaar. "jongens ophouden!" Riep ze. Evert ging direct zitten. alsof hij bang voor haar was. "Fenna als jij denkt dat dat helpt dan ga je maar" zei ze en ze beende weg. Evert stond op en liep met een rood hoofd weg. Fenna pakte haar jas. "trek je nuetbte veel van Evert aan. je weet hoe hij is" zei Menno. "thanks" zei Fenna. "wat is er met Carla?" "Ik heb geen idee" zei Menno. "misschien moet je met haar gaan praten" zei Fenna en ze liep weg.

Menno liep het kantoor van Carla in. Carla zat rustig aan haar bureau. voor haar lag een vel papier waar ze ijverig op aan het schrijven was. Ze had niet in de gaten dat Menno voor haar stond. "gaat het wel?" Vroeg hij. Carla keek op. "ja hoezo?" Vroeg ze. "nou gewoon je bent er de laatste dagen niet met je hoofd erbij" zei Menno. Carla zette haar bril af. ze keek hem vragend aan. "Is er wat thuis aan de hand?" "Nee hoezo?" "Wat is er dan?!" Het bleef even stil. "ben je nog naar slachtoffer hulp geweest?" Vroeg Menno. "nee antwoorde Carla. ik ben clean hoor, en daar wil ik het graag bij houden" "het is nogal heftig wat je hebt mee gemaakt, je moet er met iemand over praten" zei Menno. "ik moet helemaal niks" zei Carla bot. Menno keek haar. ze kon soms vreselijk eigenwijs zijn. "wil je er met mij over praten?" Vroeg Menno. "nee" zei Carla. "Het gaat niet goed met je..." probeerde Menno maar hij stopte meteen. Opeens kwam Bram binnen. "yo hij zit in verhoorkamer 2" zei hij. "dankje" zei Carla. "adios!" Zei Bram en hij verdween. "wat ben je van plan?" Zei Menno. "niks" antwoorde Carla en ze stond op. Ze liep het kantoor uit. "Carla wacht!" Riep Menno en hij rende achter haar aan.

Moordvrouw: spelletjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu