Deel 12

652 24 11
                                    

Fenna en Evert liepen achter elkaar door de school heen. De bovenverdieping was leeg. ze liepen via de andere trap naar beneden. dit was het deel waar ze de wiskundeleraar hadden gevonden. Evert ging langs alle lokalen. "leeg" gebaarde hij. Fenna knikte en ze liepen door. nu waren ze in het laatste deel van de school. het was stil. zou Vera er nog wel zijn? Dacht Fenna. nee want dan had Menno wel gebeld. Fenna liep langs de lokalen. op een paar leerlingen en leraren na waren de lokalen leeg. Fenna stopte bij 1 lokaal. ze keek naar binnen. in het lokaal stond Vera. ze stond recht tegenover de geschiedenisdocent. Fenna keek wat verder de klas in. De klas was bijna leeg. de meesten leerlingen wisten nog net weg te gaan via het raam. onder de tafels zaten wat kinderen. Vera hield het wapen op de docent gericht. Fenna probeerde te luisteren naar wat er werd gezegd. "wat heb ik je misdaan?!" Hoorde Fenna de docent zeggen. Het bleef akelig stil. "En wat heeft meneer van derven gedaan?!" Fenna en Evert keken elkaar aan. "wat doen we?" Vroeg Fenna. "wachten, als ze ons door krijgt weten we niet wat er kan gebeuren" zei Evert. Fenna keek terug het lokaal in. "we wachten op Carla, zij beslist" zei Evert. "ik vraag haar wat we moeten doen" zei fenna. Fenna wachtte even. "ja?" Vroeg carla. "Carla wat doen we?" "Ik stuur een AT naar binnen. jullie grijpen nu in" zei ze. "begrepen" antwoorde Fenna. "en?" Vroeg evert. "nu" zei Fenna. Evert trapte de deur open en ze renden naar binnen. "POLITIE LAAT NU DAT WAPEN ZAKKEN!" Riep Evert. Vera draaide zich om. Fenna en Evert hielden hun wapen op Vera gericht. Fenna zag dat het AT er al aankwam lopen. Fenna keek Vera recht in haar ogen aan. het was rustig. Je hoorde alleen maar het paniekerig ademhalen van leerlingen. het moment leek eeuwig te duren. Opeens trok Vera haar wapen op. "Niet doen!" Riep Fenna. Vera hield het wapen op Evert gericht. het AT stond al zowat achter de deur. Vera had het blijkbaar ook gezien. Opeens trok Vera het wapen op naar haar hoofd. Fenna keek toe. "doe het niet!" Zei ze. Vera deed net of ze het niet hoorde. een harde knal klonk. meteen kwam het AT binnen. Fenna sloeg haar handen voor haar mond. een ATer knielde bij Vera neer en legde zijn hand in haar nek. Fenna staarde hem aan. hij schudde zijn hoofd. Evert sloeg een arm om Fenna heen en samen liepen ze naar buiten.

Iedereen was weer op het bureau. Lisselotte had krukken en moest even rustig aan doen maar het kwam gelukkig weer goed. Carla stond in het midden. "jongens het OM bedankt jullie voor wat jullie hebben gedaan. het was niet iets waar we graag aan terug denken. er zijn veel onschuldige slachtoffers gevallen. maar jullie kunnen wel trots op jullie zelf zijn omdat jullie je zo hebben ingezet. ik ben trots op jullie" Fenna glimlachte. "zijn jullie verder allemaal oke?" vroeg Carla. iedereen knikte. "als er wat is kunnen jullie natuurlijk altijd bij mij en Carla terecht" zei Menno. ''nogmaals ik ben trots op jullie. tot morgen'' zei Carla en ze liep weg. Evert stond ook op. Bram hielp Lisselotte overeind en liep met haar mee. Fenna trok haar jas aan. Ze liep naar de uitgang. ze stopte bij Menno. ''zeg ik eh vroeg me af...'' begon Fenna. ''wat is er?'' vroeg Menno. ''nou jij en Carla zijn opeens zo met elkaar bezig. is er wat gebeurd tussen jullie?'' vroeg Fenna. Menno hield zijn vinger tegen zijn lippen ten teken dat ze haar mond moest houden. ''het heeft verder niks te beteken, het was 1 keer'' fluisterde hij. Fenna grijnsde. ''tot morgen'' zei Menno. ''ja tot morgen'' lachtte Fenna.

Einde

Tips en ideeën zijn altijd welkom❤️

Moordvrouw: spelletjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu