Deel 11

470 21 2
                                    

Fenna liep langs een muur. Lisselotte stond achter haar. ze wachtten heel even en gingen toen de hoek om. het was leeg. Ze stonden in de kantine. het was 1 grote chaos. er lagen dode leerlingen en leraren op de grond. sommige kinderen zaten huilend onder de tafels en achter stoelen. Fenna gebaarde dat ze naar buiten moesten. iedereen rende naar de uitgang. Fenna stapte over het lichaam van een lange jongen heen. hij was geraakt in zijn maag. Opeens viel haar oog op een man die op de grond lag. zijn hoofd was doorboord met een kogel. het was de concierge die hun de sleutel van het kluisje van Vera had gegeven. Fenna slikte even en liep toen door. ze kwamen bij wat lokalen. ook daar lagen weer wat lichamen. gelukkig was het hier ook veilig. Evert en Bram waren naar de andere kant van de school gegaan. Opeens klonk er een doffe knal. het kwam van boven. Fenna en Lisselotte liepen voorzichtig de trap op. er klonk gegil. Fenna voelde dat haar benen van vla waren maar ze moest nu door. ze liepen langs de muur. Fenna keek snel om de hoek. het was nu leeg. nu konden ze langs het muurtje. de lokaal deuren stonden open. Ze liepen door naar het eind van de hal. Fenna trapte met haar voeten de klapdeuren open. een aantal leerlingen kwamen compleet in paniek voorbij rennen. ze waren nu in het deel met de cooördinaten. Fenna wilde doorlopen toen er opeens een harde knal klonk. Fenna keek om. Lisselotte lag op de grond. Fenna liet een schot horen. ze controleerde alle lokalen en kamertjes die in dit deel waren of Vera daar niet was. Vera was daar niet meer. Fenna rende terug naar Lisselotte. "Lisselotte!'' riep Fenna. Lisselotte was nog bij. ze was geraakt in haar been. de wond bloede enorm. ''ben je oke?!'' vroeg Fenna. ''ja het gaat wel'' zei Lisselotte. Fenna drukte haar microfoontje aan. ''Evert je moet nu komen, Lisselotte is geraakt'' zei ze. ''ik en Bram komen er nu aan, waar zijn jullie?'' ''boven'' antwoorde Fenna. de verbinding werd weer verbroken. Fenna keek naar de wond. ze kon niks doen. alleen maar wachten op Evert en Bram. daar kwamen ze al aan. Bram had een verband koffer in zijn hand. hij knielde bij Lisselotte neer. ik regel dit, jullie gaan achter Vera aan'' zei hij. ''help ff'' zei hij. Evert en Bram tilden Lisselotte op en namen haar mee naar een lokaal. het lokaal was leeg. Bram opende de verbandkoffer en begon de wond van Lisselotte te verzorgen. Evert en Fenna pakten hun wapen en gingen verder. Fenna vertelde Carla wat er was gebeurdt. Opeens hoorden ze weer een knal.

Moordvrouw: spelletjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu