Deel 6

528 19 4
                                    

Menno opende de de portier van zijn auto. Carla was al eerdery uitgestapt en stond te wachtten op de oprit. Menno deed zijn auto op slot en liep achter Carla aan die al bij de voordeur stond. Ze stak haar sleutel in het slot. Ze opende de deur en ze liepen samen naar binnen. In het huis was het donker. Carla drukte op de lichtschakelaar. meteen sprong het licht boven de eettafel aan. Menno keek rond. Het huis was opgeruimd. Alleen de bank lag een beetje overhoop met allerlei kussens. Op de salontafel lag een stapel tijdschriften en kranten. ''let niet op de rommel'' zei Carla die haar jas uitdeed. ''is niet erg hoor'' zei Menno. "Frits zou het opruimen maar ja hij is vertrokken'' zei Carla. ''waar is hij heen?'' vroeg Menno. ''hij zit deze week voor zijn werk in Italie'' antwoorde Carla. Menno knikte. ''koffie?'' vroeg Carla. ''eh ja doe maar'' zei Menno en hij ging op de bank zitten. hij schoof wat kussens aan de kant. Menno luisterde naar het geluid van het koffiezetapparaat. Hij ging met zijn ogen over de tijdschriften. er lag van alles tussen. een autoweek, modeblaadjes en natuurlijk vakantie tijdschriften. Hij pakte een waar heel groot: Griekenland op stond. Hij bladerde er even doorheen. plaatjes van witte huizen met blauwe daken wisselden zich af met azuur blauwe zeeen die aan spierwitte stranden lagen. Carla kwam aanlopen met 2 bekers koffie. ze zette ze op de tafel. Ze ging naast Menno op de bank zitten. ''zo zo hebben jullie vakantie plannen?'' vroeg Menno. ''Ja, Griekenland leek ons wel leuk'' zei Carla. ''hotel?'' vroeg Menno. ''misschien'' zei Carla. "Nou het ziet er op de foto's in ieder geval mooi uit" zei Menno. Het was een beetje een lege stilte. Menno dronk zijn koffie op. hij zag dat de beker van Carla onaangetast op de tafel stond. Menno stond op. "eh ik ga maar weer eens" zei hij. Carla schrok op uit haar gedachten. "eh ja ik laat je uit" zei ze en ze liep voor Menno aan naar de deur. ze hield de deur voor hem open. "let je een beetje op jezelf?" Vroeg Menno. "ja jij ook?" Vroeg Carla. "ja" antwoorde Menno. ze bleven elkaar even aan kijken. "ik ben getrouwd" zei Carla. "ik ben homo" grijnsde Menno. Carla grijnsde terug. Menno duwde deur dicht. hij tilde Carla op en nam haar mee naar boven.

Moordvrouw: spelletjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu