bab 2

4.9K 154 16
                                    

Selepas 30 minit ali tersedar. "erhh sakit nya leher.... Jap bukan tadi rudy ade bagi tau sesuatu ke" kata ali sorang2. Tiba2 rudy muncul. "ape kau sebut nama aku? Dah jom" kata rudy.

"eh bukan..ke tuannn nii vampire!" ali menjerit. "nak aku gigit ke?" ali terus senyap. "er weh sini jap kesan aku gigit tu ade lagi lupa aku nak sembuhkan" ali pun pergi pada rudy. "tuan nak buat apa?" tanya ali. Rudy terus jilat leher ali yang ade kesan gigitannya.

"TUAN BUAT APE NI?!!" ali jerit. "diam boleh tak! Kau nak ke biarkan macam tu je?! Atau kau nak aku buat bende tak senonoh~" rudy marah ali dan tiba2 smirk. Ali terpaksa akur. "ok dah siap. Dah jom cepat" kata rudy dengan tegas. Ali meremang seketika

Mereka pun pergi ke kedai yang menjual suit.

"kau ade suit?" tanya rudy. "ada satu je kat rumah" kata ali. "kalau macam tu kau pilih 10 pasang" kata rudy. "tapi...mahal...." kata ali dengan perasaan takut. "kau nak aku gigit kau lagi ke?" kata rudy sambil mendekatkan muka. Ali pun cepat2 pergi pilih.

"ish bazir je beli banyak2" kata ali sambil memandang rudy. Dia teruskan pilih baju.

*di kaunter pembayaran*

Ali meletakkan baju tersebut di kaunter. cashier tersebut pun scan harga. "ni suami awak ke?" tanya cashier tersebut. "hah? E-ehh tak di---" kata2 ali di potong oleh rudy. "tak dia pekerja saya" kata rudy dan menampakkan taringnya sedikit. Cashier itu pun mula takut dan cepat2 scan harga suit tersebut.

"n-nah se-semuanya 300 ringgit" kata cashier tersebut dengan ketakutan. Rudy pun bayar dan terus tarik ali pergi dari situ.

"nah pakai baju ni. Kau nak keje bila? Tapi bertugas malam. Setiap 6 hari." kata rudy. "start sekarang lah. Lagi pun kat rumah saya takde sapa" kata ali. "ok tu yang kau nak. Ambik baju ni pergi tukar" rudy hulurkan satu pasang suit dan serahkan pada ali. Ali pun ambil baju tersebut dan pergi ke tandas.

Selepas 5 minit menunggu..ali dah sampai.

"hm comel" kata rudy. "hah? Ape?" tanya ali kerana dia tak dengar apa yang rudy kata. "bagus kau tak dengar.. Hemm something wrong... Mana kasut kulit?" tanya rudy. "ou saya takde kasut tu" kata ali.

"boleh tak kau jangan nak berawak saya. Geli aku. Dah aku ade kasut untuk kau. Nah pin atau lencana bentuk lambang hotel kita" rudy serahkan pin itu pada ali. Rudy pun jalan begitu saja.

Ali pun pakai pada kot nya dan kejar rudy. Tengah jalan tu kakak rudy atau namanya melissa tegur rudy. "ehh adik pertama aku... Boyfriend kau heh?" tanya melissa. "eh akak. Macam mana kau ade kat sini?" tanya rudy.

"jawab soalan aku dulu" kata melissa dengan tegas. "sebok lah. Ha ah dia bf aku asal?!" marah rudy. "wow wow wow. Tak sangka hendsome jugak kau di mata orang lain. Ingat mata mak je" kata melissa dengan nada menyampah. "oi boyfriend tu kan kawan lelaki. Tak pandai english ke? Sebenarnya dia staff aku lah" kata rudy dengan memutarkan bebola matanya kerana menyampah dengan kehadiran dengan kakak nya

"ish ye lah yelah. Ingat bakal adik ipar tadi ahahahha" kata melissa. "ish dah lah! Jom ali!" rudy tarik tangan ali dan pergi pada parking kereta. "eh eh tuan ape ni?" terhinjut hinjut ali ikut rudy.

"dah masuk!" rudy pun masuk ke dalam kereta. Ali hanya mampu diamkan diri. Mata rudy terus jadi warna merah menyala bak warna darah tapi bercahaya. Kukunya menjadi panjang sambil megenggam tempat kawal pemanduan kereta. Taringnya pula menjadi 2 kali ganda panjang.

Ali terdiam dan memengang tali keledar(?) yang dia pakai dengan perasaan takut. Rudy membawa kereta dengan laju sehingga ali ingin berasa ingin pengsan. Jantung nya berdegup kencang kerana laju sangat takut2 terlanggar ke ape ke. Ali pun memejamkan matanya kuat2 sampai tiba di hotel tersebut.

"dah keluar!" marah rudy. Pekerja hotel disitu terus ketakutan. Rudy terus naik ke pejabatnya dengan perasaan marah. Ali pun masuk ke dalam selepas rudy pergi. "eh ali kau ok?" tanya moon. "saya ok je.." kata ali

"tak payah lah awak saya. Cakap je kau aku kita kan rakan sekerja" kata moon dengan gembira. "sebenarnya ape jadi?" tanya zass. "dia jumpa kakak dia tadi... Lepastu jadi lah macam ni.." jelas ali.

"oooo btw erm kau ade penolong ye nanti. Jap aku call" kata zass dan menelefon khai. "erm...er moon" panggil ali "ye kenapa?" tanya moon. "hemm macam mana rudy boleh kena cahaya matahari? Dan kenapa korang guna lampu? tak terbakar ke?" tanya ali.

"kitorang kalau nak keluar waktu siang kene pakai satu barang kemas. Bagi lelaki pakai cincin pun dah cukup. Tapi barang kemas tu kene bakar dulu dan sapu lilin dan rendam dalam air sejuk lepastu luka kan tapak tangan dan darah tu kena letak kat permukaan barang kemas tu. Bende ni boleh tahan 10 tahun je. Untuk lampu ni kitorang guna sihir cahaya je" moon beri penerangan yang panjang.

"ouu..erm ape tugas sebenar saya i mean aku" tanya ali. "ala senang je tapi yang susahnya kau kena tangkap vampire ganas dan bawak dia ke sini" kata moon. "erk.....hem ok......" ali speechless.

"hah ali tunggu sini nanti dorang sampai" kata zass. "ok.." ali pun duduk di sofa yang empuk yang berada di lobi hotel. Kadang kala ali kagum dengan hotel tersebut. Semuanya nampak kotemporari dan clasic dan sedikit modern.

"macam mana rudy boleh beli semua barang ni. Hmm pejabat aku macam mana lah nanti" bisik hati ali.

Sekian lama menunggu, khai dan iman sudah sampai. "eh dia ke penolong aku?" tanya ali di hatinya. Khai pun datang pada ali. "kau ali kan?" tanya khai. "ha ah" jawab ali. "ok aku khai penolong kau. ini iman dia pengemas setiap bilik kat hotel ni btw kitorang manusia" kata khai dengan ramah.

"er hi. Sekarang ape aku perlu buat?" tanya ali. "hem kau baru lagi jadi... Aku bawa kau pusing2 dulu" kata khai

Bersambung.....

Tak ke macam citer hotel del luna ni. UwU.

Adik2 dan abang2 yang akan bersekolah pada 20 jan. Tinggal 13 hari. Hari ni dah 7 hari bulan :v.

06 & 07 belike: kitorang tanak online learning tak masuk otak pon

Bos Miang BxB  [DONE]Where stories live. Discover now