Hi korang. Saya tengah gelabah nak abiskan cerita ni sebelum mempunyai perasaan terhadapku cecah 10k view😭😭👍.
Selamat kembali di mana insha allah saya akan aktif wattpad. Jadi harap menyukai cerita ku ehe
💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣💣
Tak sia2 waktu kecil ali belajar menggunakan pedang.
Flashback.....
8 tahun lepas
Ali teruja apa bila dapat tahu yang sekolahnya mengadakan kelab perang. Agak ramai yang masuk. Dalam kelab tu terbahagi kepada beberapa kumpulan contohnya ali masuk kumpulan pedang.
Sejak dari tu ali belajar bermain pedang dengan semangat.
Satu hari...
"ali macam mana kau suka main pedang?" tanya mila a.k.a. kawan perempuan dia. "hemm entah aku suka sangat lawan2" jawab ali. "wahh aku bangga dengan kau. Even kau nampak tak kuat tapi diam2 ubi berisi ye" kata mila sambil smirk.
"eish ko ni. Ye la2 tapi takpe ade funtion sape kacau aku nanti" kata ali. "eleh kau...aku ingat lagi minggu lepas kau nangis sebab ayah kau marah kau" kata mila.
"dah jangan ungkit hhfhfdhhd"End flashback...
"ali! rudy! sedia nak serang!!? Khai stand by" kata alicia. "dah" jawab rudy. Dalam masa yang sama "ehh aku aku nak buat ape ni ehhh" baru ali nak merengek. pelindung halimunan hilang.
"ehh!!" ali terus lari ikut rudy. Mula la aksi perlawanan antara kelawar. Tiba2 ada kelawar datang dari sisi ali nasib ali sempat menghunusnya. Maka dia pun cucuk semua kelawar :D
Rudy dan vampire lain menggunakan kuasanya untuk tembak guna bola api. Alicia hanya baling guli graviti tu dan menyebabkan kelawar2 tersebut melekat
Hampir 15 minit berlawan makin banyak kelawar datang.
"semua masuk dalam ni" jerit alicia. Maka semua orang yang berada di situ pun masuk supaya masuk ke dalam pelindung halimunan. "takleh jadi ni kita kene buat sesuatu" kata alicia dengan serius. "saya rasa kita kena pancarkan cahaya dengan kuasa kita" kata salah sorang dari pungunjung di situ.
"eh bagus ok semua tolong hasil kan cahaya dan gabungkan ok?" kata alicia semua mengangguk. Maka ke semua vampire tersebut guna kuasa mereka lalu pancarkann ke langit.
Dengan itu kelawar tersebut pun hilang.
"huhh terima kasih sebab bagi cadangan" kata alicia dengan senyuman kepada vampire tersebut. "sama2" maka masing2 pun ikut haluan masing2.
" ganas jugak kelawar kat sini" kata khai. "dorang boleh buat ape2 je" kata rudy pula. "wush... So kira nya daging vampire pun dia makan la?" tanya ali sedang2 mereka semua tengah jalan.
"ha ah penah ada kes minggu lepas tapi takpe jom" kata alicia. "jap APA!" ali terkejut. "ish jalan je la" rudy tarik tangan ali. Alicia dan khai terkejut dan terus jalan.
"nampak tak ape aku nampak" kata alicia sedikit terpesona. "ha ah..." khai terdiam.
Uwek uwek ong gedek gedek.
Setelah berjalan hampir 20 minit ke arah puncak gunung attamir, mereka telah tiba berhampiran gua naga yang di cerita oleh orang awam.
"wah ni ke gua naga tu" terpesona ali kerana keadaan sekeliling seperti berada di dunia fantasi. "iyes ali~~ dah jom" jawab rudy tiba2 manja dan tiba2 ke serius.
Semua berjalan. Alicia pun panggil ali dengan cuit bahunya. "weh shushh..nak tanya kenapa rudy cam tu" tanya alicia. "entah... Tak tau ok je. Kenapa? Sebelumni macam mana dia?" tanya ali. "sebelum ni dia garang orang nya. Gatal2 tu ade tapi-- takde la sampai cam ni" kata alicia. "erk ye ke" ali endah tak endah je.
Me: WOI PERCAYA LA
ali: bukti meh😏 takde an
Me: JAGA KO NANTI GILAGhurggrurururghurhghu....
bunyi nafas naga😭😂
"weh aku rasa dia tidur" kata khai. "bagus jangan buat sebarang bunyi au" kata alicia. Semua angguk lalu berjalan di hadapan gua tersebut. Dengan penuh cermat secara kebetulan di hadapan pintu gua ali bersin.
Semua pandang ali dengan tajam. Tiba2 naga tersebut buka matanya dan gerak keluar. Maka mereka semua lari. Tapi tu la semasa lari ali tiba2 jatuh.
"AAAAA TOLONG!" jerit ali. "hish kau ni!" rudy berhenti dan patah balik ambil ali. Semasa rudy cuba papah ali. "KORANG JAGA2!!!!" jerit alicia dari jauh kerana dia nampak naga itu stand by nak sembur api. Belum sempat nak gerak naga tu dah sebur.
Dengan secara tiba dan ajaib rudy mempunyai sayap dan dia cepat2 peluk ali dan lindungi diri mereka dalam sayap rudy. Gitchew
Khai dan alicia terkejut lalu terkentut dan murung lalu terkaku. "KHAI ANGKAT DORANG" jerit alicia. Khai pun guna sarung tangannya dan angkat ali dan rudy.
"jom jangan letak dorang tak selamat lagi ni" alicia pun pegang khai dan teleport ke kawasan selamat.
CLINGG
Tepi semak
Khai pun latak kan ali dan rudy.
"korang ok?" tanya khai. "dah2 la tu pegang dia" sindir alicia. "jap! EH ISH MANA ADA" ali mula berundur dari rudy. Rudy hanya smirk. "ish ape ni.." ali tiba2 malu. "eleh. Hm hiraukan. Rudy kau...vampire terpilih ke?" soal alicia.
"hah?!" rudy terkejut. "tu sayap kau. Setau aku birthday kau bulan 4 nanti" kata alicia. "kalau ikutkan maklumat kat buku 'history of vaempires story' yang ada dalam bilik kau..dia kata hanya beberapa vampire terpilih sahaja akan menjadi orang utama dalam urusan peperangsn. Dan ciri2 dia di anugerahkan sayap sebelum ulang tahun kelahiran, dapat baca fikiran orang dan keluar tanduk seperti rusa bila tukar sepenuh nya kepada rupa vampire yang asli" jelas khai
"eh sejak bila kau baca?" tanya rudy. "HAH sah kau tak baca buku tu. Dah la tuan zafry bagi. Orang dah kata kan buku yang tuan zafry bagi kene baca sebab bende penting banyak" kata alicia. "ye aku tau la. Masalahnya tuan zafry bagi 3 bulan lepas kan. Tau la macam mana sebuk nya hotel aku" kata rudy.
"ish korang ni gaduh pulak dah jom. Naga tu dah hilang" kata ali. Maka semua pun sambung perjalan menuju ke puncak gunung kamilias.
Bersambung....
GAISS SAYA GELABAH HELP ME 😭✊
NEXT CHAPTER...
YOU ARE READING
Bos Miang BxB [DONE]
Mystery / Thrillerrudy x ali detect WARNING! ADA UNSUR BXB. YANG MASIH SUCI JANGAN BACA. Ali mencari sebuah pekerjaan yang akan terimanya berkerja. Akhirnya dia telah dapat menjadi pengurus hotel hide sun. Encik rusyaidi atau dipanggil oleh pekerjanya Rudy sahaja mer...