😀😀😀
*keeseokan harinya*
-9.30 am-
Ali pun buka matanya. "eh aku tak balik........rudy?" ali baru perasan yang rudy baring di sebelahnya. Ali terus bangun dan keluar dari bilik tu.
*bahagian lobi*
"sunyi takde orang" bisik hati ali. "kau nak pergi mana?" tanya seseorang dari tingkat atas. Ali pun pandang. "kau nak ape? Aku tanak keje sini lagi" kata ali dan terlihat ada seorang lelaki pakai baju tidur seperti ini:
Dan orang tu muncul tiba2 depan ali. (just baju bukan muka macam tu)
"jangan lah macam ni..." katanya. "boleh tak faham..pape pun tq. Aku dah ok sikit" ali pun terus keluar. Pintu yang memang terbuka terus tertutup. "kalau kau nak nak balik. Keje sini. Sekarang bukan senang nak cari keje. Lagi pun gaji aku bagi 5 ribu sebulan. Aku rasa aku baru je bagi tau tentang gaji. Macam mana? Nak sia2 kan je kerja yang gaji lumaian? Bukan keje buat bende mengarut" kata rudy sambil silngkan tangan di dada.
"ok fine! Aku keje sini. Tapi ade syarat" kata ali dengan tegas. "woww ade syarat ye. Hahh pebende?" tanya rudy. "jangan membazir dah tu je" kata ali. "okok aku boleh ikut. Hah balik lah. Jangan lupa datang lagi malam ni" rudy pun guna kuasa magical nya untuk buka pintu. Ali pun lari cepat2 keluar.
"ish mendesak betul lah! Tapi betul jugak dia kata tu" kata ali. Dia pun pulang ke rumah. Tapi dia diperhatikan oleh sekor vampire betina. Maaf tak sopan. Seorang wanita yang vampire.
"adik aku memang something wrong ni.... Mende lah dia pendam lagi tu" kata melissa dari atas bumbung. pembantunya datang bawa segelas darah. "cik nak apa2 lagi?" tanya pembantunya. "boleh tak selidik sikit bio budak tu" kata melissa dan minum darah tersebut. "pekerja baru tuan rudy tu?" tanya dia lagi.
"yap..." jawab melissa. "baiklah cik...erm bila cik melissa nak maklumat tu" tanya pembantu tu lgi. "kalau boleh dalam masa terdekat lah. Max 2 minggu" kata melissa. "baiklah.." pembatu itu pun pergi.
*3 petang*
TINGG
message masuk di telefon ali. "nombor sape ni?" tanya ali yang sedang membaca buku. Wahh rajinn huehjehej.
Hey..jangan lupa 8 malam kita nak gerak.
"sape pulak dia ni.... Eeh rudy ke" ali pun type sesuatu.
Kau rudy heh?
Macam mana dapat no aku ni?Ye ni aku. Dah bye
"macam tu je? Hish.." ali pun sambung baca buku. Masa berjalan dengan sekejap. Tanpa dia sedar jam menunjukkan 6 petang.
"eh aku tak gosok baju lagi! Aduu. Jap aku teringat sesuatu....bukan ke baju suit tu kat hotel.." ali dari bilik nya terus pergi ke ruang tamu. "aduu takkan nak ulang alik" kata ali sorang2.
TOK TOK TOK
"hah? Sape pulak datang nak dekat malam ni?" ali pun pergi buka pintu. Alangkah tak sangka , orang yang ketuk pintu itu adalah rudy.
"nah baju ngan kasut kau" rudy hulurkan satu bag plastik serta hulur kasut."erk...terima kasih" ali pun ambil dan masuk kedalam rumah. "tak jemput ke tetamu masuk?" perli rudy. "ingat hantar je barang ni..hemm masuk lah..." ali pelawa rudy masuk ke rumahnya.
Rudy pun masuk. "hmm tema modern but mix korean. Lawa2..." baru masuk dalam rumah orang dah menilai kecantikan rumah orang. "jangan lah tegur tentang kecantikan rumah orang. Kalau di buatnya rumah buruk. Tak terasa ke tuan rumah?" kata ali.
"aku tau lah. Dah cepat siap aku tunggu" kata rudy dan silang panggung di atas sofa.
Silang panggung: duduk ala2 tuan besar lah gituw.
"hah? Nak buat ape tunggu?" tanya ali. "kau nak gi keje pakai tangan ke? Kau bukan ade kenderaan pon" kata rudy. "yelah yelah.." ali pun masuk biliknya untuk bersiap.
After 1 hour..
Takdelah...lepas 20 minit. Ali dah siap.
"dah jom.." rudy terus keluar. "ehh! Aku tak makan lagi!" ali terus lari ambil kasutnya. "kat hotel ade" tiba2 rudy ade kat dalam kereta. Ali just jeling dan tutup lampu rumah.
Dia pun masuk dalam kereta
Hueheueheheheue
*7.45pm*
"khai dah siap?" tanya rudy. "dah.. Tapi kita balik pukul berapa?" tanya khai. "jam 7 minus. Kiranya jam 3 pagi lah." kata rudy.
"7 minus?" tanya ali. "minus tu siang. Tapi siang kitorang matahari naik 175 darjah je. So gelap jugak. Dan gansi tu waktu malam. Dah cepat. Aku kene gi rumah mak aku dulu" rudy terus blah. "ish bag bawak sendiri lah..." khai pun angkat bag rudy. "bak lah sikit bag tu aku bawak..eh jap! Kita pergi berapa hari?..sebab kau pun bawak bag...." ali dah rasa waswas. "kau..takkan tak tau kita pergi 2 hari?.." kata khai.
"hah?!! Wehh...." ali lemah semangat kerana dia tak tau apa2. "hey cepat sikit!" jerit rudy dah jauh dari pejabatnya. "eh jom lah" khai pun tarik ali.
*portal*
"tuan... Saya tak bawak barang---" kata2 ali di potong oleh rudy. "kau takyah risau sangat. Baju aku belambak. And one more thing. Don't call me tuan or you want to call me dady?" kata rudy sambil smirk.
OHOHOK UHUKUH. Terbatuk assistant dia. "dah cepat! Driver dah tunggu" rudy masuk dulu dan diikuti yang lain.
Bersambung.....
HOHOHO MENDE AKU MEREPEK(╥﹏╥)
Vote lah kome. Tampaq kang. Nak pa kau tok. Eyy jaga mung
(bermix slang ehe)
YOU ARE READING
Bos Miang BxB [DONE]
Mystery / Thrillerrudy x ali detect WARNING! ADA UNSUR BXB. YANG MASIH SUCI JANGAN BACA. Ali mencari sebuah pekerjaan yang akan terimanya berkerja. Akhirnya dia telah dapat menjadi pengurus hotel hide sun. Encik rusyaidi atau dipanggil oleh pekerjanya Rudy sahaja mer...