bab 3

4.1K 166 13
                                    


Lupa nak suruh vote. Vote jangan tak vote. Vote balik dari pengenalan. Hueheueheue














"woww besar nya taman ni.. Luar nampak biasa2 je" kata ali dengan teruja. "biasalah kita kat alam vampire. Tapi ingat ade satu kawasan ni kalau kita tak bawak bawang putih kita akan di siat2 dah hancur bekecai badan" kata khai. "err mana pejabat aku?" tanya ali.

"pejabat kau... Satu bilik dengan rudy. Tapi hati2 sikit ngan dia. Kalau marah dia mengancam jiwa dan raga sikit. Dan teruk sekali dia miang" kata khai. "sebenarnya dia tengah marah ni. Pasal miang tu tak de pun" kata ali.

"hem hati2 dah kau kene buat laporan harini. Nanti aku bagi kehadiran semalam ye. Dah jom" kata khai dan bawa ali pergi ke pejabat rudy.

"carefuly...dia ganas" bisik khai dan masuk ke pejabatnya yang sebelah dengan pejabat rudy. Ali pun ketuk pintu dan pintu itu terbuka sendiri."waaah" ali kagum dengan decoration dalam bilik itu aka pejabat lah. "kau nak ape?" tanya rudy dengan tegas. "khai kata...pejabat aku kat bilik kau" kata ali takut2.

"aa... Hm masuk" ali pun masuk. Pintu tiba2 tertutup. Terkejut di buatnya ali. Ali pun duduk di mejanya yang betul2 bersebelahan dengan rudy. "huhuhu baru je start keje takkan dah macam ni. Ok aku kuat aku perlu dapat duit untuk papa aku" bisik hati ali dan buat laporan.

"hey ali, jap.... Kau ambik buku kat belakang tu tengok macam mana nak buat laporan. Kalau kau tau nak buat takyah tengok astu ambik kasut ni gi tukar" kata rudy sambil hulurkan kasut tersebut pada ali. Dia masih bengang tapi kuku nya dah kembali seperti asal.

Ali pun buat laporan. Khai tiba2 pun masuk. "erm ali ni kehadiran semalam. Peratus dan segala pengiraan dah di buat" kata khai dan letak kan file tersebut di meja ali. "jap esok kita ada misi mendapatkan bunga kamilias kat gunung attamir dalam dunia vampire ye" kata rudy dengan selamba.

"pukul berapa?" tanya ali. "dalam pukul 8 malam. Sebab nak daki gunung lagi. Korang mana boleh lompat tinggi2" kata rudy. "ok dah tu je ke" tanya khai. "dah tu je" khai pun pergi.

"hemm rudy aku nak tanya" kata ali. "hah ape?" tanya rudy. "banyak soalan. Kau buat lah keje dulu" kata ali. "takpe aku dah free. Hah cepat lah sementara nak tunggu laporan perubatan" kata rudy. "pihak perubatan pun ade?" tanya ali.

"kau ingat kitorang tak boleh sakit ke?" kata rudy. "heheheh. Aku nak tanya...kenapa dengan kakak kau tadi" tanya ali. "dia tu period sebab tu terlebih happy. Annoying tau tak" kata rudy dengan tiba rasa nak marah.

"eh jangan marah...sorry sorry aku tak tau" kata ali. "tak payah nak minta maaf bukan salah kau. Kenapa kau baik sangat hah?" tanya rudy. "hem selagi dia tak lebih selagi tu kita kena layan elok2. Tapi kalau dia tak kesah kan kita buat ape nak kesahkan dia lagi kan? So tu prinsip hidup aku" kata ali

"hem bagus2 dah sambung buat kerja astu gi makan. Kau jangan makan makanan vampire nanti muntah ulat" kata rudy sambil smirk. Ali hanya meremang kegelian di situ.

*waktu rehat*

Ali pun bangun dan keluar dari situ. Rudy hanya teruskan buat kerjanya.

"hah ok tak?" tanya khai. "ermm ok takde pape masalah. Cuma ape lagi kerja pengurus hotel ni" kata ali dan mereka pergi ke bahagian tempat makan. "kalau ade kerosakan ke kau kena check lepastu selalu pusing2 satu bangunan untuk tengok keadaan. Tapi bangunan ni besar ye. Sebesar shoping mall dan ade 15 tingkat" kata khai dengan senyuman kekok.

"ush penat la macam tu" kata ali. "itu lah yang aku selalu buat hari2. Kadang2 suruh iman sebab dia kan membersihkan setiap bilik jadi senang lah sikit" kata khai.

Mereka pun tiba di tempat makan itu. Dalam bangunan je. Hotel tersebut menyediakan tempat makan, bar dan tempat ala2 funfair untuk tetamu yang hadir. Disitu juga ada satu portal yang tembus ke bandaraya vampire.

Bandar tersebut kelihatan modern tapi dalam masa yang sama sungguh clasic. Di situ tiada cahaya matahari..hanya obor sahaja berada di jalan.

"hah kau nak makan ape?"tanya khai. "ada apa je kat sini?" tanya ali. "nah buku makanan manusia" hulur khai. Ali pun selak. "wau banyak nye....erm bagi nasi goreng je lah dengan air kosong" kata ali. Khai pun bangun dan pergi ke kaunter.

(ingin beritahu. Rambut rudy tak seperti landak ye anak2. Saya ade tulis kat pengenalan)

Tak lama tu rudy datang. "ali.. Kita ade tugas. Cepat makan" rudy bercakap sambil berjalan pergi ke kaunter. "macam mustahak je" kata khai. "aku baru masuk tak tau pun pape. Masuk kat sini pun mengejut. Risau lah sebab dia serius tu...." kata ali.

"nak risau apenye?" kata khai sambil makan. "yelah aku ni kosong tak tau pape pasal hotel ni tetiba ade tugas...nanti tersilap mesti kene marah" kata ali.

"hem betul jugak. Dah lah dia tu cepat panas" kata khai. Ali hanya mendengar dan teruskan makan.

Bersambung.....

Bos Miang BxB  [DONE]Where stories live. Discover now