bab 8

2.7K 114 7
                                    


Banyak betul tiba dan hilang. Hshshsh. Nak buat macam mana. Vampire kan sekejap muncul astu hilang.

Sorrylah busy sangat :')
👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀👀

Ali dan khai berbual berkenaan vampire ni. Taklama tu melissa masuk. Dan dalam masa yang sama pn melly datang bawa minuman manusia.

"kamu ke ali?" tanya pn melly "hah ye saya" kata ali. "hm mana rudy?" tanya melissa. "ha ah. Eh melissa panggil adik kamu tu dua orang. Tadi mama ternampak dorang naik bilik" kata pn melly. Sekelip mata melissa dah bising kat pintu bilik atas.

"ey turun. Ko bawak staff kau astu tak layan. Bagus sangat. Tampar kang" marah melissa di depan pintu bilik.

*ruang tamu*

"kamu ni kawan baru ke?" tanya pn melly. "tak lah.saya pengurus baru kat hotel hide sun" kata ali. "ooo manusia lah. Nasib aunty masak makanan manusia banyak. Sebab akak rudy ni nak makan makanan manusia pulak" kata pn melly.

Rudy dan adiknya pun turun diikuti melissa. "hish baru nak baring" rudy terus pergi kat maknya. "cakap sikit nak marah. Tegur pun nak marah. Sepak kang. Umur dah 23 tapi tak matang!" marah melissa.

"kau pulak bila nak kawin?! Asik tukar bf je!" marah rudy pula. Riusd tiba2 ada sebelah khai. "kau lagi teruk! Pantang jumpa perempuan cantik bagi dia fake hope. Dasar buaya!" balas pula melissa.

"buaya betina.." kata rudy dengan buat mata menyampah. "ish kau kan!" rambut rudy tiba2 di tarik melissa. "ish kau pahal!" dua vampire tu mata dorang dan kuku berubah. "kau yang degil!" marah melissa. "kau start dulu!" rudy ingin mencakar melissa.

Ali terasa ingin lari tapi masih duduk. Riusd dah berada dalam pelukan khai. "SEBELUM MAMA CAMPAK TAIK KELAWAR DALAM MULUT KORANG YANG ADA KAT TEPI RUMAH TU. BAIK KORANG DIAM! ADA TETAMU KAN?! ADAB MANA ADAB?!" kalini pn melly yang bertukar.

Dua vampire tu terus jadi seperti biasa kecuali taringnya. "tau pun! Sikit2 marah! Lepastu gaduh!" bebel pn melly. Khai dan ali hanya terkaku disitu.

Melissa terus duduk di kerusi single. Rudy duduk di sebelah maknya. "mama nampak lagi korang gaduh. Mama tak teragak agak suruh makan sekali taik kelawar tu. FAHAM?!" marah pn melly.

Dua beradik tu hanya angguk bersalah "hish...maaf lah ali,khai.. Dorang selalu gaduh dari kecik" kata pn melly. "hahah takpe. Haritu saya dan rudy adelah terserempak dengan kakak dia. Lepastu rudy marah2 bila kakak dia tegur dan tanya pasal saya" kata ali.

"ada bagus jugak kamu ni" pn melly terus tarik telinga rudy. "kamu ni! Betul cakap kakak. Umur 23 tapi tak matang" marah lagi pn melly. "au sakit lah. Lepas lah mama" kata rudy kesakitan telinga.

Pn melly pun lepaskan. Rudy terus bagi pandangan maut kat ali. Ali pun jadi cemas dan risau akan dirinya. Khai yang perasan tentang itu terus kemuka kan satu topik untuk berbual.

"err aunty.  Gunung attamir jauh tak?" tanya khai. Belum sempat pn melly nak cakap rudy dah potong. "2 jam naik kereta astu sampai" kata rudy tapi masih beri pandangan maut pada ali. "nak buat ape pergi sana?" tanya pn melly

"kitorang nak cari bunga kamilias" kata khai. "oo bunga tu.. Bila nak pergi?" tanya lagi pn melly. "jam 8 minus" kata khai. "ooo hem kamu berdua berehat lah. Kalau ikutkan. Sekarang ni dah pukul 11 malam waktu manusia. Aunty ngan melissa nak keluar jap. Pape tanya rudy." kata pn melly.

"eh kita nak pergi mana?" tanya melissa. "ikut jelah" balas pn melly. "adik nak ikutt.." riusd buat pupy eyes. "tak boleh. Budak kecik tak boleh ikut. Bahaya lah" kata melissa. "hah betul tu. Rudy bawak ali ngan khai masuk bilik. Riusd. Jangan nakal. Kalau tak mama bagi kelawar makan kamu" kata pn melly.

Riusd pun hilang dari ruang tamu. Rudy pun bangun naik ke tingkat atas. "hey! Naik lah cepat!" jerit rudy tapi tak kuat. Khai dan ali auto cepat2 naik. "haish dia ni... Mengamuk je keje. Eh dahlah jom" pn melly pun tiba2 ada handbag di tangan.

"laju betul jap melissa nak tukar baju" baru je melissa nak pergi tapi pn masnj halang. "takde2 baju tu dah ok" sekelip mata dorang dah takde dalam rumah.

*tingkat atas*

Kelihatan riusd memecut laju. "hari ni adik nak tidur dengan abang khai. Iwiwiiwwiwiiw" riusd terus masuk dalam biliknya. "ok lah ali bye" khai pun masuk dalam bilik riusd. "kau terjegat apelagi kat situ? Cepat lah!" rudy dah masuk dalam biliknya bersebelahan bilik riusd.

Ali pun cepatkan langkahnya. Baru dua langkah melepasi pintu... Pintu tersebut tertutup dengan kuasa rudy. Walalalala

"dah. Kau nak baring bawah ke sebelah aku?" ali tak jawab. Sebenarnya dia kagum lagi dengan bilik rudy yang begitu luas. Tapi semua warna kelabu dan merah. "oi! Kau nak baring mana?" tanya rudy lagi.

"err batter sebelah kau kot...lantai macam sejuk je" kata ali. "suka hati kau lah. Aku tidur lasak sikit" rudy terus baring.
"erm..ada tuala?" tanya ali. "cari lah sendiri dalam tu. Baju kau ambik kat dalam bag.aku bawak tu. Ade saiz kau" kata rudy sambil pejam mata.

Bersambung........

Kelakuan si kucing garong

OWA OWA OWA OWA

ehek.

Sorry guys :'). Gue busy ngan ada problem lagi :') astu kene ziarah ig tiktok litmatch wasap google classroom google meet. :D gilak. Astu but hw.

Tulis lah OWA OWA BALIK HSHSH mana tau author rajin masuk kat tiktok AHHAHAHHA

Bos Miang BxB  [DONE]Where stories live. Discover now