*****
"Kau ape masalah kau nak tampar jennie hah?!"jerkah taehyung lalu menolak Kai sehingga jatuh. Tangan Kai bergetar.Jennie memegang pipinya lalu terus berlari pergi dari situ. Lisa,jisoo dan rose mengikuti jennie dari belakang.
"Kalau ape² jadi kat jennie,kau jangan harap aku lepaskan kau faham?!"kata taehyung lalu terus merambus dari situ.
Yeoja yang bersama dengan Kai itu menolong kai untuk bangun.
*****
Jennie berada di sebuah taman yang berdekatan dengan mall tadi. Dia menangis sepuas-puasnya di situ sampai orang sekeliling pon tengok dia."Wae?!kenapa kau macam nie kat aku?!"jerit jennie di situ dan dia menyambung menangis.
Tiba² ada sesorang datang dari belakang dan memeluk jennie. Jennie serta-merta menolak orang itu. Taehyung.
Jennie menundukkan kepalanya dan menyambung semula menangis. Taehyung pergi ke arah jennie lalu terus memeluk jennie.
"Kenapa wak?kenapa dia buat macam nie kat saya?saya tak layak ke nak bahagia dalam hidup nie?"tanya jennie.
"Wak,jangan macam tu..itu semua lumrah hidup wak..tak semestinya dalam hidup nie kita akan bahagia jer..mesti akan ada kecewa,sedih.." kata taehyung lalu menggosok² belakang jennie.
Jennie hanya mendiamkan diri mungkin nak memghadamkan kata² taehyung tadi kot.
Taehyung melepaskan pelukan lalu mengangkat kepala jennie supaya melihatnya.
"Cuba awak tengok langit tu.."kata taehyung lalu menunjukkan langit yang tersegam indah. Jennie hanya menurut sahaja.
"Kehidupan kita nie macam langit tau.."kata taehyung sambil melihat langit.
"Kenapa pulak?"tnya jennie.
"Yelah,awak pernah tengok tak langit yang sentiasa jer cerah?mesti tak kan..macam tu lah jugak Ngan hidup kita..tak semestinya benda yang kita lalui semua nya happy,gembira..mesti ada yang sedih,kecewa.."kata taehyung.
Jennie mendiamkan diri.
Taehyung memusingkan jennie menghadapnya.
"Saya taknak tengok awak menangis lagi tau..saya tak suka tengok orang saya sayang mengalirkan air mata disebabkan lelaki macam tu.."kata taehyung lalu mengelap sisa air mata jennie. Jennie tersenyum lalu memeluk taehyung
Bayangkan jelah tu jennie Ngan taehyung(hargailah cikit author korang nie yer).
"Saya nak awak janji ngan saya yang awak akan ada selalu ngan saya tak kesah susah atau senang. Janji?"kata jennie sambil menghulurkan jari kelingkingnya.
"Anything for my Queen.."kata taehyung lalu menyatukan jari kelingkingnya dengan jennie.
"Halohhhh,sweetnyaaa..aku rindu pulak ngan aku punya yeochin.."kata suga.
YOU ARE READING
[C] Instagram LOVE (Blackbangtan)[COMPLETE]
Romancesemuanya bermula di Instagram.. nak tau apa jadi...baca jelahh...ok...