Jimin,you got no jams...ok tiber.
****
Vocal Line masuk ke dalam wad blackpink. Aku ni sekejap wad sekejap bilik..hadehhh,pening pala aku..Ok back to story.
Waktu vocal Line masuk,blackpink sedang bergurau senda. Terus terdiam blackpink apabila vocal Line masuk.
Jimin,jungkook,V dan jin senyum ke arah blackpink.
"Korang dah makan?"tnya jin.
Blackpink menggaguk perlahan.
"Korang takyah lah takut Ngan kitaorang..kitaorang bukannya makan orang pon.."kata jimin pulak.
Blackpink hanya mendiamkan diri.
Sunyi...
"Emm,ehem..korang sembang apa tadi?"tnya V menghilangkan suasana kekok.
"T-takde pape cuma sembang pasal zaman kolej kitaorang.."jawab jennie.
"Kolej korang?ape yang korang ceritakan?"tnya jungkook lalu duduk di kerusi sebelah katil Lisa.
"Jennie unnie dia citer pasal namchin dia.."kata rose pulak.
"N-namchin?"tanya V.
"Yer,jennie dah ada namchin dah.."kata jisoo.
Terus pudar senyuman V. Jennie perasan akan perubahan muka V.
"Sape nama namchin jennie?"tnya jimin.
"Kai.."jawab jennie berserta senyuman.
Taehyung terus keluar dari bilik itu dan menutup pintu itu dengan kuat.
BBUM!
Sunyi..
"Kenapa dengan dia?"tnya jennie.
"Tkde pape tu..mungkin panas kot kat sini sbb tu dia keluar.."kata jungkook.
"Aik,panas apenya..ada aircond kot kat sini.."kata Lisa.
Vocal Line tidak menjawab.
Sunyi..
Tiba² V masuk balik dengan muka yang penat..macam baru lepas berlari..
"Asal Ngan kau nie?"tnya jimin.
"Tadi aku lari.."jawab V dengan tercungap-cungap.
"Kenapa kau lari?"tnya jin.
"Tadi aku jalan sambil pandang bawah,pastu tiba² aku terlanggar seseorang nie..pastu aku cakap lah 'sorry bro'..pastu aku tengok² rupanya tu yeoja weii..malu aku..pastu aku terus lari.."cerita V.
"HAHAHA.."semua yang berada di dalam bilik itu tergelak mendengar cerita V.
"Asal Hyung gi jalan tengok bawah?"tnya jungkook.
"Aku pon tak taulah...tapi yang paling aku malu time lari tu aku terlanggar beberapa orang nurse pastu aku melatah.."kata V lagi.
Dah lagi sekali bilik itu dipenuhi dengan gelak ketawa.
"Korang nie takyah lah gelak.. tak kelakar tau.."kata V.
"Tak masalahnya sekarang yang kau jalan tengok bawah tu kenapa.."kata jimin lalu menyambung gelaknya.
Taehyung memuncungkan mulutnya. Dia melihat jennie yang sedang gelak lalu dia tersenyum. Dah lama dia tak nampak muka happy itu.
YOU ARE READING
[C] Instagram LOVE (Blackbangtan)[COMPLETE]
Romansasemuanya bermula di Instagram.. nak tau apa jadi...baca jelahh...ok...