Ta książka to ciekawostki o władcach starożytnego Egiptu.
Na moim profilu opublikowałem już kiedyś coś podobnego (Queens of Ancient Egypt), ale moja wiedza poszerzyła się od tego czasu, zmienił mi się też punkt widzenia na niektóre sprawy. Wreszcie pewne rzeczy wiedziałem, ale po prostu ich nie napisałem, bo miałem wrażenie, że tylko skomplikowałyby punkt widzenia czytelnika-laika.
Tamta publikacja nadal jest dostępna, natomiast chciałem zarówno przedstawić czytelnikom nowe fakty, których się dowiedziałem, a także zrewidować niektóre stare (w związku z tym, niektóre tematy mogą się powtarzać z poprzedniej książki, więc jakby co, proszę na mnie nie krzyczeć z tego powodu 😉).
Nie jest to praca naukowa, więc nie będę zamieszczać wszędzie przypisów i źródeł (z wyjątkiem sytuacji, gdy bezpośrednio cytuję czyjąś tezę/książkę).
Niektóre pozycje, z których czerpię informację to:
Kara Cooney:
Hatszepsut. Kobieta, która została królem
When Women Ruled the World. Six Queens of Egypt (eng.)
Andrzej Ćwiek:
Hieroglify egipskie. Mowa bogów
Peter Nadig:
Hatszepsut
Chris Naunton:
Searching for the Lost Tombs of Egypt (eng.)
Stacy Schiff:
Kleopatra. Biografia
Joyce Tyldesley:
Cleopatra. Last Queen of Egypt (eng.)
Hatszepsut. Kobieta-faraon
Nefertiti. Słoneczna królowa Egiptu
Tutanchamon. Niedokończona historia egipskiego władcy
Z wikipedii (anglojęzycznej, bo polska to jakiś żart 😪) i innych stron internetowych również korzystam, ale zawsze staram się sprawdzić, czy informacja jest uzupełniona przypisem naukowym i ewentualnie sprawdzić to także w innych źródłach.
Jak mówiłem, nie będę podawać pod konkretnym postem konkretnego źródła, ale jeśli ktoś będzie zainteresowany, zawsze może śmiało pytać! 😉
Uwaga!!!!
Wszystkie obrazy/zdjęcia i inne wizerunki zabytków pochodzą ze stron internetowych i nie są moją własnością!
CZYTASZ
Faraonowie i królowe. Sekrety starożytnego Egiptu
Historical FictionCiekawostki o starożytnym Egipcie.