Süs Havuzu

418 15 0
                                    

ARKADAŞLAR İLK BÖLÜMÜN OKUNMA SAYISINI GÖRÜNCE HEMEN BU BÖLÜMÜ YAZMALIYIM DEDİM.OKUNMA SAYISI ÇOK OLMASA DA BEKLENTİMİN ÜSTÜNDE :) FOTOĞRAFÇILIĞA VE HAVACILIĞA İLGİNİZ VARSA BENİ INSTAGRAM'DAN TAKİP EDEBİLİRSİNİZ.BU HİKAYEDE KULLANDIĞIM VE INSTAGRAM'DA PAYLAŞTIĞIM TÜM FOTOĞRAFLAR BANA AİT.BU ARADA INSTAGRAM HESABIM " @EMRE_SAYGİ_" ;)

Özgür +4g* çekerek hızla tırmanıyordu.Özgür'ün görevdeki adı "Fox1" di.Yükseklik göstergesi 9800 feeti* gösteriyordu,hızı 640 knottı*.Biraz sonra diğer uçaklarda yanındaydı.Kol lideri Fox4 'tü .Ege Denizinde'ki devriye görevi başlamıştı...

Fox4:Fox1 ve Fox2 siz batıya gidin.
Fox1:Anlaşıldı Fox4.Alçalıyoruz.
Fox4:Biz Fox3 ile güneybatıyı kontrol edeceğiz.
Fox2:Fox4 hız 400 knot,irtafa 5000 feet mutabıkmıyız?
Fox4:Mutabıkız Fox2.Angajmana* dikkat edin arkadaşlar.
Fox1:Anlaşıldı Fox4.
Fox2:Sınır güvenli Fox4.İniş planlamaktayız.
Fox4:Anlaşıldı kule ile irtibata geçin.
Fox2:Kule iniş izni istiyorum.
Kule:36R pisti uygundur efendim
Fox2:Kule son yaklaşmadayım.
Fox1:Kule Fox2'yi takiben ineceğim bilginize.
Kule:Anlaşıldı.Izin verildi Fox1.
Fox3:Fox4! Fox4! Sınıra yaklaşan 3 Mirage 2000.
Fox4:Anlaşıldı takipte kal.
Kule:Fox1 sınırda 3 adet Yunan Mirage 2000 tespit edildi.İniş iznin iptal.
Fox1:Kule hızım düşük inmek zorundayım.
Kule:Afterburner* kullanarak teker koy ve tekrar kalk.Fox1 irtibatta kal.
Fox1:Kule touch and go* denenecek tamam.Son yaklaşmadayım.
Kule:Efendim yapamayacaksanız riske atmayın.Scramble* uçağını kaldırabiliriz.
Kule:Efendim yapabilirim.300 feetteyim.Siz yine de scramble uçağını pist başında hazır tutun.
Fox4:Fox1 neredesin?Miragelar yaklaşıyor.Destek verin!
Fox1:Teker koydum.Afterburner kullanarak kalktım.Mutabık 5 dakika içinde yanınızdayım.
Fox3:Fox4! Yaklaşıyorlar! Dikkat edin!
Fox4:Takipteyim.
Fox1:Geldim bilginize!
Fox4:Diğeri altta sana doğru geliyor Fox3.
Fox3:Takipteyim.
Fox4:Gördün mü?
Fox3:Mutabık,anlaşıldı angajmana zorluyorum.
Fox4:Angajmana girdik...
Fox1:Yukardakini ben alıyorum!!!
Fox4:Onları bırakmayacağız oyalıyalım bölgede.
Fox1:Tamam,Tango1 alındı!
Fox3:Tango2 alındı!
Fox4:Tango3 alındı!
Kule:Efendim desteğe gerek var mı?
Fox4:Kule,anlaşılmadı.Radarda başka tanımsız uçak var mı?
Kule:Efendim,destek ihtiyacınız var mı?
Fox4:Destek ihtiyacı negatif.
Kule:Anlaşıldı efendim irtibatta kalın.
Fox4:Anlaşıldı efendim.
Fox3:Fox4,ben üstte ona doğru break yapıyorum.Dikkat et tamam mı?
Fox4:Tango1!!! Tango1'i gördün mü?
Fox1:Tango1 Takipteyim.Mirage'lara dikkat et.
Fox4:......................
Fox1:Cevap versene!!!
Fox4:Tango3 takipteyim.
Fox1:Fox3 diğerini aldın mı bak diğerini?
Fox3:Tango2 takipteyim...
Fox4:Yukarıdakini aldın değil mi?
Fox1:Tango2...Tango2...
Fox4:Tango2 alındı...Alındı...
Fox3:Kaçmaya çalışıyorlar.Dikkat et!!!
Fox4:Tango3...Tango3 devam!!!
Fox1:Diğeri bana doğru geliyor mu?
Fox3:Diğeri ile angajmandayım şuan.Size doğru geliyormu takip edemiyorum.
Fox4:Biz batıya doğru gidiyoruz...
Fox3:600 knotı geçme!
Fox1:Tamam...
Fox1:Kaçmaya mı çalışıyorlar?
Fox3:Mutabık,bir tanesinin başı 270 şuanda...
Fox4:Onları bir müddet takip edeceğiz...
Fox1:Kaçıyorlar!!!
Fox3:Görüldü,tamam...
Fox4:Sınır güvenliği sağlandı.Görev bitmiştir.Meydana yönelin...Sizi takiben ineceğim.
Fox1:Kule iniş izni istiyorum.
Kule:İniş serbest...

Ve Özgür pistte teker koymuştu.Hava frenlerini açtı.Hangara doğru ilerledi hangara vardığında motoru durdurdu.Uçaktan indiğinde çok terlemişti.Uçuş giysisini çıkarıp tulumunu giydi.Doğrudan yemekhaneye gitti.Birazdan birlikte uçtuğu pilotlar ve kol lideri de gelmişti.Yemekte bugün icra edilen görev konuşuldu.Kol lideri "İlk gün şansızlığı" dedi ve Özgür'ün sırtını sıvazladı.Bütün pilotlar onu görevindeki başarısından dolayı tebrik etti.Birden pilotlar onu kolundan ve bacağından tutarak taşımaya başladılar.Ne olduğunu anlamadan kendini yemekhanenin dışında buldu."Durun!Bırakın beni!" diye bağrıyordu.Biraz sonra kendini süs havuzunun yanında buldu.Komutan "Bu filodaki ilk uçuşunu yaptın.Şimdi ıslanma vakti."dedi.Özgür bağırsa da ne fayda kendini yosunlu soğuk bir süs havuzunda bulmuştu.Bir süre sonra havuzdan çıktı.Arkadaşlarına sarıldı onların az da olsa ıslanmasını sağladı.Çok mutluydu,pis ve yosunlu bir havuzdan çıksada bu duygu tarifsizdi.Eğlence bitmişti.Artık yatma vakti gelmişti.Bir pilotun yaşamına dikkat etmesi gerekiyordu.Bu işin şakası yoktu.Havacılık kuralları kanla yazılmıştı.Bunu aklından hiç çıkartmıyordu.Gözünü yumdu ve uykuya daldı.Hala kulaklarında telsiz konuşmaları yankılanıyordu "Fox1...Fox1..."

G kuvveti:Merkez kaç kuvvetinden dolayı oluşan kuvvettir.Siz bunu okurken +1g'ye maruz kalıyorsunuz.Özgür ise ağırlığının 4 katına maruz kaldı.
Feet:1 feet=0.3048 metre
Knot:1 knot=1,852 km/h
Angajman:Bir ülkenin başka bir ülkenin hava sahasını ihlal etme veya ülke topraklarında oluşacak bir tehdide karşı yapılacak askeri tepkinin şartlarını belirlemektedir.
Afterburner:Jet uçaklarında kalkışta ve tırmanışta ivmelenmeyi artırmak ya da ses hızını aşmak amacıyla kullanılan itiş sistemi.Çalışma sistemi yanan çakmağa deodorant sıkmaya benzer.
Touch and go:Afterburner kullanılarak pistte teker koyup hız kesmeden tekrar kalkmaktır.
Scramble:Alarm reaksiyon nöbetidir.Normalde uçağın kalkması 40 dakika ile 1 saat arasındadır.Scramble konumunda bekleyen uçak 5 ile 15 dakika arasında kalkabilmektedir.Acil durumlar için hazır tutulurlar.

Korkusuz KanatlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin