~Kapitel 25 Jag aldrig trodde~

152 5 0
                                    

Kapitel 25

Sara sperspektiv

Jag kollade på Felix som steg in med pistol i handen.
Han sköt mot vissa personen som är nu livlösa vad gör han? Han kan inte bara skuta dom.

Jag är så besviken på honom och rädd om jag ska vara ärlig.
Ogge, Omar och Oscar kom in också med pistoler i handen jag bli ennu rädd för dom.

Dom kom imot mig när Ogge skulle röra mig backade jag och kollade på dom.
Dom kollade på mig med en förvåning blick.

-Sara jag kan förkla.. Mer hann han inte säga när jag avbröt.

-Jag såg redan för mycket sa jag och kände hur tårarna hottade mig.
Efter några sekunder började dom rina.

-Jag hittar inte Casper någon stans här sa Omar blötsligt och killarna svor. Vem är Casper och vad vill han?.

Blötsligt kom någon in i rummet med en pistol siktat mot oss.
Jag blev rädd det är så läskigt paniken tog tag i mig.

Blötsligt sköt någon och killen och han föll ner på golvet.
Skotet kom ifrån vår sida jag kollade och såg hur Felix tog ner pistolen.
Alla kollade på mig och jag blev så besviken hur kunde det gå till? Dom kan inte vara mördare? Tankarna snurrade runt i huvudet.

-Sara det är inte det du tror sa Felix med en lugn röst jag skakade på huvudet och sprang ut ifrån huset.
Jag hörde steg bakom mig då sprang jag snabbare och snabbare men någon tog tag i min arm så jag inte kunde springa jag var så tröt på det.
Jag vände mig om och såg Ogge.

-Kom så åker vi hem och då svarar vi på alla dina frågor jag lovar men följ med hem det är farligt här. Sa han och jag nickade.

*****************

vi gick in i "mitt" hus alla var med.
Jag undvek Felix, vi gick in till vardagsrummer och satte oss.

-Ska ni inte berätta? Frågade jag och kollade på dom.

-Okej, Men Felix får berätta sa Ogge och kollade på Felix som nickade nervös.

-Det började så här...
-------------------------------------
Vad tror ni att han kommer säga? Vem är Casper? Rösta och komentera.
Kort jag vet men imorgon kommer nästa!!

Puss/Sara😘

Ogges systerOnde histórias criam vida. Descubra agora