~Kapitel 12 FIGHT~

222 6 0
                                    

Kapitel 12

Sara persoektiv

Vi sätte oss på soffan för att bestämma vad vi ska göra för fredag.
-Jag tycker att jag och Oscar tar hand om ficka och dricka och Felix och Sara om musik. Sa Ogge och kollade på oss och väntade på svar.
-Ja, det går bra sa Felix och kollade på mig med en stor leende hans leende är så vacker som hans ögon man druncknar i dom. Vänta, va vad är det jag sa nyss tänck om jag.., nej glöm det.
Killarna åkte hem och jag och Ogge var kvar han kunnde inte förstå att hans föräldrar lämnade honom såklart mig.
-Jag går och sovr nu good natt sa jag Och gav honnom en kram
-Good natt sa han
Jag gick upp till mitt rum, jag byte om till en vit T-Shert och mjukis shorts.
Jag la mig på sengen och sov derekt.

**********

Jag vaknade upp eftersom min ring klocka ringde.
Jag gick och tog en snap duch och gick ut.
Jag tog på mig en ljus blå jeans och en blå mag tröja som står på Cool och ljus blå/ljus blå keeps. Jag plattade håret och sminkade mig litte och gick ner.

***********

jag gick in i skolan, jag gick till min skop som står längs koredoren jag la min väska och tog upp mina SO böcker. På vägen ditt hörde jag två tjej som pratade.
-Denna tjej Sara tror att hon är något stort men det är hon inte hon är bara en tönt hon tror att hon är "Bad Girl" hon är "Skit Sara" sa hon.
Alla kollade på mig tjejerna kollade inte ens på mig alla märkte mig men inte dom två tjejrna.
-Din f*cking hur vågar du säga så om mig sa jag argt och slängde mig på henne. Jag tog tag hennes både armar och slåg henne hårt mot väggen och slåg henne i magen hon rev mig på skinden det gjorde mig galen. Jag drog i hennes hår och blötsligt tog någon bak mig.
-Gå till din klassrum skrek en röst bakom mig den tillhör en lärare jag vände mig om och gick mot klassrummet.
Jag satt mig ner längstbak efter typ 10min kom två lärare in.
-Sara till rektors rum nu sa läraren
Jag kollade på henne om tänk sam.
-Nu, du slåg en starkas tjej sa hon argt
-Om du inte vet nåt så du ska inte döma mig skrek jag åt henne och gick ut ur klassrummet och smälde igen dörren.

**********

Jag gick in hos rektor han kollade besviken på mig.
-Värför slåg du henne? Frågade rektor.

Jag berättade alting till honom och han lisnade.
-Jag slår inte folk bara så där okej det var hon som snackade skit om mig sa jag irriterad.
Ja, jag var irriterad på alla lärare
-Hon sa att du kom på henne bara så där sa han
-Många står vid korredoren sa jag argt
-Men hur ska vi veta att dom ljuger? Alla är rädda för dig så såklart kommer alla säga att det är du. Sa han ledsant.
-Jag ska bevisa det du ska få see sa jag argt och gick ut.

-----------------------------------------------

Extra lång kapitel men vad kommer hända? hur ska hon bevisa? Läs nästa imorgon kanske.
OBS: det är lite stav fel årkar inte kolla igenom.

Puss/Sara😘

Ogges systerTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon