~Kapitel 9 Tack Felix~

239 6 0
                                    

Kapitel 9
Jag årkar inte vänta på att ligga ut imorgon så jag ligger den nu!!

Felix perspektiv

Jag gick på övervåningen för att toalleter fins där på vägen upp.
Jag hörde hur en tjej skrek då sprang jag upp.
Jag såg en kille som håller en tjej mot väggen tjej skrik åt honom att släppa men han lyssnade aldrig på henne. Tjejen var Sara vänta, SARA jag sprang och puttade ner killen ifrån henne på golvet han kollade upp mott mig med en arg blick, och hoppade på mig vi började bråka.

Saras perspektiv

Felix och Anton bråkade jag visste inte vad jag ska göra? Tänk Sara tänk tillsist bestämmde jag mig att sparka Anton det gjorde jag men först ska jag säga till att han ska sluta om han inte gör det då sparkar jag honom.
-Släpp honom skrek jag åt Anton men Anton svarade inte.
Då sparka jag honom på ryggen jag sparkade Anton hårdaste jag kunnde och han fall ner på golvet Felix ställde sig upp snapt och stälde sig fram för mig för att skidda mig men nej, Anton sprang iväg.
Felixs ansikte var full av blod.
-hereGud felix jag är ledsan sa jag och kollade ledsamt på honom han sa ingen ting.
-Kom jag kan hjälpa att torka bort den sa jag och drog honom. Utan att han hann säga något drog jag honom och gick in i toaleten.
Jag lämna dörren att vara öppen för att ingen ska tro att vi har något på "g".
Jag torkade bort blodet det nu ser det ut som ingenting har hände.
-Tack Felix jag skulle inte veta vad som hände om du inte kom sa jag och kollade rakt i hans ögon.
Han kollade stolt på mig.
-Vrse men ska du berätta det till Ogge? Frågade han.
-Nej, då kommer han bli orolig och aldrig skika mig till fester igen sa jag ledsamt, Felix skrattade och sa:
-eller för att du vill att han ska tro att du är stark och ingen kan stoppa dig sa Felix ironiskt och flinade stort.
-Nej
-Jo
-Nej
-Jo erkän sa han.
-nej! Nej och nej!!! Sa jag bestämd
-Okej då, vi går ner till dom andra sa Felix och stälde sig upp jag nickade och började gå.
När vi var där nere kom Ogge och sa:
-var har du varit frågade han
-På toan och när jag kom ut såg jag Felix på vägen ner ljög jag.
-Okej vi kör iväg nu sa Oscar och vi andra nickade.

*******************

Felix perspektiv

Jag åkte hem och tänkte på Sara hella vägen hem hon var så vacker i feesten.
Jag gick in ingen var hemma som vanligt mamma och pappa är alltid uton land för deras jobb och Felicia med sin kille och jag här hemma;( men det är bra för att jag är har mina kompisar tänkte jag.
Jag byte om och la mig på sängen, jag kunnde inte sova så bra men sist somnade jag.

-----------------------------------------------

Kapitel 9 är slut!! Hoppas ni gillar den och bli att ni blir nöjda med den good natt
👇komentera👇

Puss/Sara😘

Ogges systerWhere stories live. Discover now