Kapitel 26
Saras perspektiv.
Ifrån förra kapitlet
a ni inte berätta? Frågade jag och kollade på dom.
-Okej, Men Felix får berätta sa Ogge och kollade på Felix som nickade nervös.
-Det började så här jag och Casper var bästa vänner för 2 år sedan.
När en ny tjej började i vår klass började jag och Casper gilla henne.
Men hon valde mig och han blev så arg att han dödade henne.
Vi blev ovänner jag var så arg att jag vill slå tillbaka det han gjorde.
Veckorna gick och gick och jag fick reda på Emma Caspers nya tjej.
Jag mördade henne och Casper blev rasande han vill sa till mig att han ska döda alla jag älskar och det råkade vara du. Sa han och jag kollade chockad på honom.-Har ni inte tänkt er något? Dom två tjejerna dog dog för inget bara för att göra varandra ledsna så mördade ni folk? Vad vann ni? Sa jag och kännde hur tårarna började rinna.
-Sara jag.... Felix hann inte säga något när jag reste mig upp och sprang upp för trappan och in i mitt rum.
Jag låsste dörren och slängde mig på sängen och grätt.
Nästa gång är det min tur att bli dödad kommer mitt liv sluta så här?.
Jag grätt tills jag somnade.Felixs perspektiv
Sara sprang upp till sitt rum, jag ville springa efter men Ogge sa att jag skulle lämna henne ifred.
-Ni vet att ni kan inte stana här? Sa jag mott Ogge. Han nickade sakta.
-Ni kan flytta till oss eller ni måste flitta hos oss. (Jag vet Omar bor i Götteborg men i novellen bor han i Stockholm).
-Innan solen går upp måste ni vara borta här ifrån sa Omar och nickade upp för trappan.
Jag förstog att Ogge och Sara måste börja pack för att solen går upp om 2 timmar.-Sara kan dela rum med mig sa jag och andra nickade.
Ogge gick upp för att packa sina kläder och säga till Sara att packa också.-Kommer hon förlåta mig? Frågade jag och la mina händer på min ansikte. (Låter fel?).
-Ja, hon är bara förvånad sa Oscar och tröstade mig med några ord.
-Jag kommer inte låta Casper röra henne jag kommer döda honom då. Sa jag berstämd.
-Vi kommer också skidda henne hon är inte bara din tjej som är Ogges syster sa Omar och vi nickade.
Efter en stund kom Ogge ner med veskor och Sara efter.
Hon hadde röda förg runt hennes ögon hon grät inte bara litte.Jag kollade på henne med en sur blick när hon mötte min blick kollade hon bort när jag mötte hennes blick.
-----------------------------------------------vad tycker ni? Rösta och komentera.Puss/Sara
VOCÊ ESTÁ LENDO
Ogges syster
Fanfic16 åriga Sara flyttar till foster familj hennes bror som hon ska börja kalla är inte en vanlig person Ogge Molander i kändaste pojkbandet i Sverigedet är också hans vänner som är med Felix,Omar och oscar. Hon börjar i en skola och blir skolans "Bad...