Louis pov.
Jeg knyttet skoene mine før jeg skjekket håret en siste gang i speilet. Forsiktig prøvde jeg å få det i orden. Jeg hørte noen gikk ned trappa og jeg ble enda mer stressa. I siste liten fikk jeg håret i orden og jeg snudde meg mot henne. Hun så abselutt nydelig ut. Hun var så vakker. Dylan smilte søtt før hun gikk mot meg og så meg rett inn i øynene. Forsiktig la hun en hånd om kinnet mitt og hvisket til meg:
- Ikke spis for mange insekter før middagen da.
Deretter kysset hun meg på kinnet. Et smil bredte seg utover munnen min før vi sammen gikk ut av huset. Jeg gikk stolt bortover med henne i armkroken.
**
- Å! Jeg elsker dette stedet.
Dylan smilte varmt og så seg rundt om i restauranten. Jeg sniffet inn lukten av nybakt pizza. De lagde den beste her. Det tok ikke lang tid før en kelner kom bort til oss. Vi bestilte hva vi skulle ha å drikke og hver vår italienske pizza. Selvfølgelig tok Dylan den med serano og oliven. Etter kelneren hadde tatt bestillingen pratet vi sammen igjen. Vi lo og koste oss.
- Har du egentlig tenkt noe på framtiden? Videregående er over om ikke lenge..
Dylan så på meg med spendt blikk. Jeg klødde meg i bakhodet. Helt ærlig hadde jeg ikke tenkt på det. Det hadde skjedd så mye i det siste.
- Ikke egentlig, har du?
Dylan bet seg i leppa.
- Jeg har tenkt på noen steder hvor jeg vil studere, men det er ikke sikkert det går. Uansett blir det litt annerledes på grunn av deg.
Jeg så sjokkert på henne. Forsiktig tok jeg tak i hånden hennes og holdt den over bordet.
- Hva snakker du om? Hva hadde du egentlig tenkt til?
Dylan så ned på hendene våre og smilte stivt.
- Egentlig hadde jeg tenkt til å søke på en skole i New York.
Jeg så på henne med vidåpne øyne og haken min glapp.
- New York?
Hun nikket kort.
- Hva er så spessielt med den?
- Vel, jeg har alltid hatt lyst til å dra dit og så har de en veldig bra medialinje.
Det var da det slo meg. Dylan har alltid elsket å ta bilde av ting. Hun tok bilde av alt tidligere. Selvfølgelig ville hun på medialinje. Jeg smilte til henne.
- Du kommer helt sikkert til å komme inn.
Dylan heiste på skuldrene.
- Men hva med deg? Jeg vil ikke dra fra deg heller.
- Hva om jeg prøver å komme inn et annet sted i New York? Noe som passer for meg. Så kan vi flytte inn sammen?
Øynene hennes lyste opp og hun hadde et bredt smil om munnen. I det samme kom bestillingen vår.
- Vi skjekker opp mer i morgen, sa jeg får jeg startet å nyte pizzaen min.
**
Vi gikk sammen hjem fra restauranten. Hodet til Dylan lente seg på skulderen min mens jeg hvilte armen min rundt henne. Vi gikk sammen inni parken og det eneste som lyste opp den lille veien foran oss var lyktestolpene. Jeg så to mørke skygger komme mot oss fra andre kant. Desto nærmere vi kom kjente jeg dem mer og mer igjen. Det var ingen ringere enn Julia og Marcus. Heldigvis var Dylan for opptatt med å stirre på månen og la ikke merke til dem. Jeg møtte blikket til Julia. Hun var sjokkert og himlet på øynene. Jeg hevet det ene øyenbrynet og skulte på dem. Det grøsset i meg i det jeg gikk forbi dem. Da vi nådde broen stoppet vi opp. Vi hadde armene rundt hverandre og hadde kun fokus på hverandre. Ømt kysset jeg henne og hun kysset meg lett tilbake. Magen min kriblet like mye som første gang. Jeg smilte i det vi trakk i fra hverandre og hun la hodet sitt på brystet mitt. Om det ikke var for at det var litt kaldt ville jeg stått der til evig tid. Jeg ville kun være med henne.
**
VOTE/COMMENT/SHARE
SISTE UKE MED PRØVERUSH NESTE UKE FØR FERIE❤️
Foresten!
Overaskelse i neste del 🍻
YOU ARE READING
Always - L.T. Story (Book 2)
FanfictionBook 2 The book after FOREVER? Louis Tomlinson Fanfic Enjoy :)