2

29 4 11
                                    

"Sayang, saya pergi dulu tau!"

"Eung. Hati-hati tau."

Senyuman dilempar. Dahi Moonbyul dikucup Mingyu sebelum lelaki itu melangkah keluar dari rumah. Moonbyul hanya memerhati gerak geri sang suami. Pintu rumah ditutup sebaik kelibat Mingyu hilang dari pandangan.

Punggung dilabuhkan diatas sofa Yang berada diruang tamu. Smartphone berjenama Samsung S21 miliknya dicapai.

-------

"Sorry lambat."

Terlihat seorang perempuan tersenyum melihat Mingyu. Mingyu terus duduk di sebuah kerusi dihadapannya.

"Gwaenchana. Saya faham."

Mingyu tersenyum manis kearahnya.

"Nak makan ke minum ke??"

"Tak apelah, Minhee. Saya dah makan dekat rumah tadi."

"Yelah. So, let's talk about our new project."

Terus sahaja Mingyu meneruskan perbualan ke topik 'new project' seperti yang dikatakan oleh Choi Minhee.

Tanpa disedari Mingyu, perbincangan mereka yang bermula di cafe tadi berakhir di sebuah bilik di dalam rumah milik Minhee.

Jam telah pun menunjukkan waktu 8 malam. Mingyu segera berkemas.

"Awak nak balik dah??"

"Saya tak boleh lama-lama. Saya risau dengan Moonbyul. Dua tiga hari ni, dia nampak tak sihat. Saya pergi dulu. Bye"

"Sa-"

Kata-kata Minhee mati sebaik sahaja pintu rumah agamnya ditutup Mingyu. Dia tersenyum lemah.


' Hadap lah apa yang perlu kerana ini yang aku inginkan.'










TBC

©jannaesthetic-

•【Purnama】•Where stories live. Discover now