"Daddy! Girl dah siap!"
Gadis kecil itu berlari mendapatkan Mingyu yang berada disofa. Mingyu tertawa kecil. Gadis itu diletakkan diribanya.
"Iya. Mummy mane sayang?"
"Kejap lagi mummy turun."
"Okay."
Sementara Mingyu berbual dengan gadis kecil itu, Minhee pula turun dan mendekati mereka yang sedang bergelak ketawa.
"Jom. Saya dah siap ni."
Mingyu memandang Minhee. Matanya tidak berkelip langsung memandang wanita cantik itu.
"Sayang?"
"Mingyu?"
"Kim Mingyu." jari dipetikkan di hadapan muka lelaki itu. Mingyu pun kembali ke dunia nyata selepas mengelamun.
"Oh ya ya. Jom."
Mingyu bangun dan tersenyum. Haerin didukung dan tangan Minhee dipegang sebelum mereka melangkah keluar dari appartment mewah itu.
--------
Mingyu berjalan sambil tangan Minhee sentiasa terselit dilengan miliknya. Hyejin masih setia didukungannya.
"Lama saya tak jalan-jalan macam ni."
"Awak saja yang selalu sibuk. Melayan Moonbyul sampai lupa saya."
Terselit juga nada cemburu dipercakap itu. Mingyu hanya mampu tersenyum nipis.
"Setahun awak tinggalkan saya dengan Haerin yang masih berumur 4 tahun. Kecil hati saya."
"Okay-okay. Saya minta maaf pasal hal tu. Tapi sekarang saya dekat sini. Dengan awak dengan Hyejin."
Kata-kata Mingyu dibalas dengan senyuman manis milik Minhee. Pelukan pada pinggang wanita itu dieratkan dan bibir mereka sempat dilekapkan sebelum gadis kecil itu mengganggu.
"Ehem. Ehem."
Pipi Minhee menjadi semerah yang mungkin dek kerana malu makan kejadian tadi. Mingyu hanya trrgelak kecil. Hidung Hyejin dicuit.
"Nakal eh sekarang."
"Mummy kata kalau ada maksiat, kene halang. Lagi-lagi bila dekat tempat awam."
Terus tawa mereka bertiga terletus ditengah-tengah shopping complex itu.
TBC
©jannaesthetic-
YOU ARE READING
•【Purnama】•
FanfictionJika perpisahan yang terbaik, akanku turutkan semua. Beautiful cover by :- @KOOKIEXCHANYEOL •status : complete 🦋