Moonbyul memandang pintu rumah. Bibirnya terlukis senyuman melihat suaminya yang berada dipintu. Mingyu melangkah mendekatinya dan pelukan dihadiahkan.
"Awak pergi mana? Lambat balik." Muka merajuk dengan muncung diperlihatkan kepada Mingyu.
"Saya ada kerja lah tadi. Maaf sebab tak habiskan masa dengan awak waktu cuti ni." Dahi Moonbyul dikucup Lama boleh Mingyu.
"Tak apa lah. Saya faham awak banyak kerja." Senyuman manis dihadiahkan. Mingyu membalas senyuman.
"Ni sayang saya ni mesti belum makan kan? Jom makan." Tubuh kecil wanita itu diangkat boleh Mingyu. Kakinya laju melangkah kearah dapur.
Moonbyul didudukkan di atas kerusi. Mingyu pula duduk bersebalahan dn mereka berdua mula makan.
-------
Moonbyul yang sedang melihat akaun instagramnya pura-pura terkejut. Mingyu secara tiba-tiba menindih badannya.
"K-kenapa?"
Mingyu menggeleng menandakan tiada apa-apa. Walhal, dia sedang menahan sesuatu melihatkan isterinya hanya memakai lingerie.
"Saja nak goda suami awak ni ke?"
Rambut yang mengganggu pemandangan dialih mingyu ke belakang telinga Moonbyul. Moonbyul pula tersenyum sinis. Dia memeluk leher Mingyu.
"Mana ada. Saya tak buat apa-apa pun."
"Oh ya? Habistu, pakai macam ni. Saja je kan nak goda saya hmm? Babygurl?"
Mingyu mula memagut rakus bibir isterinya itu.
TBC
©jannaesthetic-
YOU ARE READING
•【Purnama】•
FanfictionJika perpisahan yang terbaik, akanku turutkan semua. Beautiful cover by :- @KOOKIEXCHANYEOL •status : complete 🦋