6

14 4 5
                                    

Mingyu terus berlari ketingkat atas rumah appartment mewah itu. Pintu bewarna merah dihampiri dan dibuka pintu itu.

Muka pucat dan lesu. Itulah yang dapat digambarkan oleh Mingyu tentang keadaan Minhee. Wanita itu dihampiri. Hyejin diletakkan di birai katil. Rambut wanita itu diusap.

"Kenapa tak bagitahu saya yang awak demam? Saya risau tahu tak??"

"Maaflah. Saya taknak susahkan awak." Wanita itu tersenyum lemah.

"Hmm. Jomlah saya bawak ke klinik."

Wanita itu menggeleng.

"Alahh. Mummy jomlah. Kalau tak bila mummy nak sihat??" Nada sedih terselit didalam percakapan Hyejin sebentar tadi.

Setelah puas memujuk, akhirnya Mingyu akur dengan permintaan Minhee. Mingyu mengusap lembut rambut Minhee. Hyejin pula sudah terlena disebelah Minhee.

"Mingyu."

"Ye sayang?"

"Dia tahu ke yang awak datang sini?"

"Awak-" Mingyu mengeluh buat kesekian kalinya. Wanita ini masih risau tentang Moonbyul walaupun dia sedang sakit begini.

"Bila dah sampai masanya, saya akan bagitahu dia semuanya. Masa tu juga, keputusan terletak pada tangan dia. Apa yang dia nak, saya akan hormati dan tunaikan. Awak tak perlu risau apa-apa. Awak cuma jaga hyejin dan teruskan hidup awak. Saya tahu apa saya buat. Awak rehat saja."

"Baiklah. Maaf sebab peningkan awak."

"Taklah. Seminggu ni saya ada untuk jaga awak." Dahi wanita itu dikucup lama sebelum dia bangun dan keluar dari bilik itu.











TBC
©jannaesthetic-

•【Purnama】•Where stories live. Discover now