Okej, som ni kanske kommer ihåg var jag i en "liten" knipa senast, och jag är ju fortfarande det -.-
Vakterna rör sig långsamt mot mig med intensiva blickar, men dom verkar rättså nervösa. Perfekt. Men efter bara några sekunder så bryts tystnaden. Alla vakterna stormar fram skiiiit snabbt, allt jag hinner är att snabbt slå till halsen på en av dom, kniva den ena och hugga macheten i den andra. 3 kvar. Fast dom här verkade vara skickligare. Dom rörde sig smidigt runt mig och väntade på att jag skulle attackera. Och dom fick vad dom ville? Ja.
Jag rusar fram till en av dom och rullar över honom samtidigt som jag på vägen bryter nacken av honom, sen lyfter jag upp kroppen och skyddar mot pilarna som en av de andra skjuter från en pilbåge på ryggen. Fast nu fick jag slut på idéer för självklart ska jag tappa kroppen och så ska ju den andra av de två överlevarna springa fram med svärdet i högsta hugg. Fan. Så allt jag behöver nu är ett mirakel för att överleva. Och ett mirakel vad det som kom. ( Borderlands 2 DLC- cliché ) "EEeeek!" snabbt flyger en örn över mitt huvud och fullkomligt river sönder vakten-med-pilbågens huvud och hugger näbben i nacken på den siste. "Wow, det var det coolaste jag någonsin sätt en fågel göra" säger jag. Fågeln cirklar runt i rummet tills den sätter sig på min axel. "Jaha, vad heter du då?" "Eeek!". "Okej.....ähum, du får heta Aarni, låter det bra?". "Eeeek". Ok.Dags att ta hand om Baron Jäveln, klättrar ur fönstret där fågel kommit från, sen fortsätter jag bara upp och tänka sig, där sitter tjockisen. "Tja BB". "Snälla du, *sniff* jag blev tvingad att lura dig Deft". "Nej, du gjorde med din egen vilja, och om du berättar vem du jobbar för så dödar jag dig inte, eller Aarni". "Hur visste du att jag jobbade för nån?!". "För su är för dum för att tänka ut en överrasknings attack jävla idiot". "DU DIN LILLA, jag menar...hon kallas för The Raven ( Skoja bara, jag ville bara skriva det för det finns en riktigt bra bok som heter The Raven, av Gulligsmatte ) hon kallas för Den Tysta, nå, släpp mig nu!" "Njaaeee, jag är inte den "onda" men tänker döda dig en då, inget personligt". "Vaaee--- glurrb glrr". Jag tar snabbt ur kniven igen och går därifrån. Hmmm, Den Tysta? Låter som nån man kan hitta information om i baren...........
NÅGRA BACKFLIPS SENARE
Jag går in genom dörren till Rykande Båtarna och sätter mig vid närmsta bord. En servitris kommer efter några minuter. "Vad vill du ha för dricka?" frågar hon osäkert. "Jag tar gärna en lätt öl, tack". ( DRICK INTE NÄR NI ÄR 16 BARN! ) När hon går därifrån märker jag kalla blickar riktade mot mig, kanske Baronens "vänner". Jag reser mig långsamt och går ut. Några få män kommer efter. Vi går in i en gränd tysta allesammans. "Eeeek?" Jaha, förutom Aarni.
"Vi hörde att du letar efter Den Tysta". "Ja?" "Dem som vet om henne är bara de som är medlem i De Mörka". "Och?" "För det första, De Mörka dricker inte fjuttig lätt öl, för det andra, vi känner inte igen dig" säger han med en hotfull röst. Och ni vet förmodligen vart det här kommer leda till..........ACTION!Tjenareeeee! Ännu ett kapitel och jag hoppas det släcker eran törst för bokstäver! Ni är grymma! Sa inte ja det? Jaja.
/Waaawww
YOU ARE READING
Medeltidens Råttor
Fantasy"Han springer mot dörren, snabbare en jag någonsin sett" Det var orden som först kom upp i mitt huvud. Fan, måste döda honom på det "snabba sättet". Tyst kravlar jag upp ur mitt gömställe precis där den där killen är på väg mot. Innan han hinner rea...