Kapitel 8

371 15 11
                                    

Männen går långsamt mot mig med kalla blickar. Snabbt springer två av dom mot mig och innan jag hinner reagera ( för dom var jävligt snabba ) så dunkar dom in mitt huvud i väggen och allt blir svart. Allt jag hör är Aarni som skriker när nån trycker in henne i en bur.

"EEEEEEK!" "WUaah, uhmm, godmorgon Aarni". "Eeek!". Nyvaken ställer jag mig långsamt upp. "Aj, fy fan vad ont jag har i huvudet" säger jag samtidigt som jag sträcker lite på mig. Vart är vi? Jag ser mig omkring, det verkar som jag befinner i en sorts grotta. Jag hör röster utanför och jag smyger långsamt fram till öppningen. Dom 3 männen sitter runt en lägereld och skrattar. Jag smyger fram och gömmer mig bakom en box fylld med kokosnötter och lyssnar. "Det var ju enkelt". "Ja, han lär ju sova en stund nu, med tanke på att vi drogade honom rejält". Vänta lite, om jag var drogad, hur kan jag då vara vaken? Aarni hackade lite på mitt huvud. "Vad är det?" viskar jag tyst. Hon pekar på kokosnötterna, sen på männen. "Okej då". Jag tar upp en kokosnöt och kastar den med all min kraft på en av männen. Han faller ihop, och har nacken verkar intryckt på nåt sätt, han dog förmodligen ( människor har fler dödsfall av kokosnötter än av hajar! ) Chockad av hur kraftig smällen var, märker jag snart att jag har två Tysta med knivar i händerna springande mot mig. Jag tar snabbt upp en till kokosnöt och kastar den mot en av dom. Han blev förmodligen överrumplad, för snart har han sitt ansikte i en onaturlig riktning bakåt. Bara en kvar.

"KOM DÅ!" ropar jag, samtidigt som jag springer fram med Bettan och macheten i händerna. Han fortsätter springa, fast verkar mer rädd nu, så Aarni passar på att släppa en kokosnöt i skallen på han, han blir förvirrad av smällen och jag hinner hugga in mina vapen i magen på han. Han gurglar till och faller ihop. "Tack Aarni" säger jag och plockar upp ett frö från en påse vid sidan av mitt bälte. Hon nickar till svar och sätter sig på min axel. Jag klättrar upp i ett träd och tittar runt omkring mig. "Jäklar" muttrar jag"
Det verkar som om jag befinner mig på en ö, LÅNGT från land. Men hur kom jag hit? För det fanns ingen båt någonstans vid ön...... Jag bestämmer mig för att utforska mer så jag klättrar ner från trädet och börjar vandra runt. "Nepp, inget tecken på båt eller land" säger jag. Så istället så går jag in i grottan. Jag lägger märke till att grottan faktist var rättså stor så jag kollar bakom några klippor om dom har gömt båten där, men självklart så finns det ingen båt. "Fan, jag får väl bygga en liten flotta" säger jag och sätter mig på en sten. Men när jag sätter mig så sjunker stenen ner och en dörr öppnas bakom mig. "Woaaaah". Jaha, vad har jag för val? Långsamt går jag in i mörkret med Aarni med mig..........

Tja, ännu ett kapitel... Sorry för att jag skriver så seeeeegggttt. Hursomhelst så är min bok snart uppe i 2000 visningar!!!
Tackar så mycket.
/Waaawww

Medeltidens RåttorDove le storie prendono vita. Scoprilo ora