Kapitel 3

502 13 5
                                    

(För det första, jag tycker det här med "klasser" är rättså mesigt, så det har aldrig funnits. MEN, det finns magi och sånt)

Nu när jag accepterade uppdraget att stjäla Noshörningens Gyllene Horn så får jag väl hitta nåt ställe där man tar sig in i Trädens Väktare (tornet). "Jag får klättra upp i träden vid tornet så jag kan inspektera det på nära håll, kanske hittar en svaghet" muttrar jag. Det börjar bli sent så jag sticker dit.

NÅGRA TIMMAR SENARE

"Jävlar, det där tornet är ju skit stort" säger jag, samtidigt som jag tar fram en pappersrulle, som jag börjar anteckna på. "Hmm, taket är där.....sen så har vi längden som är ca 30 meter, men vänta lite......vad fan är det där?". Vad jag ser är nån typ av gammal sluss, som ser ut som ingen använt på ett tag.....Vet ni vad jag tänker :p

Yep, jag ska fy fan simma in i torn-fan genom slussen. "Frågan är hur, jag menar det lär ju finnas vakter här och där. Fast hmm, dom kan jag lätt ta bort med några sömnpilar", säger jag. PLÖTSLIGT, så kommer en skit stor jävla vakt med jävligt stor yxa. "Vad. I. Helvete?! Han är ju fy fan 3 meter hög! Okej, han verkar vara den enda. Men han räcker ju för att vakta ett helt slott, jävla tjockis. Fan. Okej, jag tror inte sömnpilarna kommer fungera på han. Så jag får väl ta och ta hand om honom på ett annat sätt.....

När jag har antecknat klart hela tornet och vaktens rörelse ( alltså var han går någonstans och när han går ) så smyger jag iväg. Måste ju få lite sömn innan det "stora" uppdraget. Det som bekymrar mig mest är ju vad som väntar sig inuti tornet....Jag får förbereda mig. "Mot marknaden i Lesdheim!".

TJA. Sorry för så små kapitel, men har inte så mycket fantasi. Jag sitter inte och tänker på vad jag ska skriva i skolan/hemma. Tänker bara när jag skriver... Men jaja, tack så mycket för ni läser min bok och uppskattar mitt arbete.
Jag tar gärna emot kommentarer och om ni vill ha nåt speciellt i nästa kapitel så kan ni kommentera det! :)

Medeltidens RåttorWhere stories live. Discover now