Jag trevar med händer mot väggen när jag går in i mörkret. Aarni sitter tyst på min axel och försöker att spana in i mörkret. "Det är så jävla mörkt här inne, eller hur?" säger jag. "Eeeeek" svarar Aarni tyst. När jag promenerat en stund så ser jag en svagt ljus. Jag springer dit och finner en båt och ett ljus och........ EN SKATTKISTA! "FAAN VAD NICE" ropar jag, samtidigt som jag springer fram och tar för mig. Jag hittade också massor av vapen, t ex ett svärd av guld, en guld kniv och nån sorts guld maskin. Jag tog upp den i handen och lade fingret på nån sorts avfyrare. Jag tryckte till och den avfyrade en skott åt helvete. "Vad fan?" sa jag. Jag vände på vapnet och såg en text fint inristad i guldet. Det stog "Pistol", så jag antar att det är en pistol. Den verkar gå på en sorts ammunition så jag letade efter guld kulor, och det fanns rättså många. Så jag tog ett par lådor och hällde in i en påse vid bältet, och i en hemlig påse jag har. Snabbt plockar jag in några flera smycken och sätter mig i båten. Jag tar tag i båda årorna och börjar långsamt paddla ut. "Okej, nu kör vi". Jag paddlar, och paddlar och paddlar och paddlar OCH PADDLAR OCH PADDLAR OCH PADD- vet du? Jag orkar fan inte skriva hur många gånger jag paddlade såååååå det får bli en skip.
SKIP
"Jag ser land!" ropar jag. Inte så långt bort från där jag är så skymtar jag land. Snabbt får jag krafterna tillbaka och paddlar skit snabbt dit. När jag är bara några meter från stranden ser jag rök stiga bortom en kulle, så jag hoppar i land och springer dit. När jag kommer upp så möts jag av en blick som får mig att stelna...... En hel by är uppeldad och jag ser flera sönderbrända kroppar. "Vad.Fan.Har.Hänt.Här?" Jag darrar till när jag ser gigantiska fotspår i marken, det ser ut som om nåt har klampat rakt igenom byn. Av ren nyfikenhet så följer jag efter fotspåren som verkar leda till en grotta. Fast inuti grottan stelnar jag av skräck. Där, mitt på en stor guld hög ligger en.......Drake.Hej! Ännu ett kapitel, som jag skrivit segt. Om ni som sagt har några idéer om nånting, eller vill ha nåt speciellt med i boken så är det bara att kommentera! Glöm inte att rösta! ( för det hjälper rättså mycket :p )
STAI LEGGENDO
Medeltidens Råttor
Fantasy"Han springer mot dörren, snabbare en jag någonsin sett" Det var orden som först kom upp i mitt huvud. Fan, måste döda honom på det "snabba sättet". Tyst kravlar jag upp ur mitt gömställe precis där den där killen är på väg mot. Innan han hinner rea...