Kapitel 2

783 16 3
                                    

Jag tar bort pappret från trädet och fortsätter springa mot staden. Plötsligt hör jag en röst som ropar "Deft! Hallå?". Jag vänder mig om och ser en riktigt ful typ bakom trädet. "Vem är du? Vad vill du?" frågar jag. Mannen ler och jag får en jävligt dålig känsla av det här. "Jag har ett jobb åt dig, jag betalar bra och jag tror nog du kommer tycka om det" säger han. "Vad heter du?" frågar jag. "Mitt namn har ingen betydelse, däremot så är det viktigt om du antar jobbet". "Vad är det jag ska göra egentligen?" frågar jag. "Ditt jobb är att smyga dig in och ta dig ut ur ett torn vid namnet Trädens Väktare "VAAAA? du menar det skit stora tornet som ingen har kommit ut ur levande?!". Den här killen verkar inte fatta vad han pratar om. "Ja, du ska stjäla Noshörningens Gyllene Horn, om du vill göra det så får du 9000 guld mynt nu, och om du kommer ut utan att ha dödat nån så får du dubbelt så mycket". Där, exakt vid detta ögonblick så sprängdes mitt huvud av lycka, det typ NÖWPELROFNELWPRIGNXÖANCOFÄW!?!?! 9000 guld mynt?! PLUS 18000 om jag kommer ut utan att trycka upp en kniv i arslet på nån? CHALLANGE ACCEPTED! "Uhm, visst jag kan väl göra det då". "Vad bra, när du är klar så kom till baren Rykande Båtarna och sök efter nån vid namn Baron Bryndolf". Jaha, en baron? Ska kalla han för BB. "Jaså?, så du är en baron som vill få ett horn av guld i röven". "Jag respekterar din humor Deft, men blir det lika roligt om du börjar imorgon kväll?" frågar BB. "OKEJ, ta det chill gamling, jag börjar imorgon, men tar gärna mina cash cash nu". Om han seriöst ger mig pengarna så kommer jag flippa, men jag tänker nog göra uppdraget om han nu är allvarlig. "Här, slösa inte bort dom på folk öl direkt nu, du är inte vuxen än". Och med några hokus pokus trick så är han borta. "Jaha, han är magiker, vad roligt" muttrar jag. Som ni kanske inte vet så finns det 4 "klasser", Pilbågskytt (alverna är läskigt bra på det) Assassin (jag är en, vi kan bli osynliga en liten stund) Magiker ( HOKUS POKUS FILIOKUS) Riddare (stort svärd och stor sköld). Och jag antar att min väg till Lesdheim är avbruten. Fan.

HEJ, DET ÄR JAG IGEN, TACK FÖR ATT NI LÄSAR MIN SKIT BERÄTTELSE!!
:) :)

Medeltidens RåttorWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu