Kapitel 4

436 14 1
                                    


Jag behöver ju handla ( eller sno :p ) sakerna på denna lista of awesomness. "Först på listan.....ny kniv. Okej, det får bli hos Braden's Stål" ( den killen är en riktig man ) Okej. Jag går in genom dörren hos smeden och rör mig mot disken. "Goddag Deft, vad kan jag hjälpa med min vän?" "Tja Braden, har du nån kniv som matchar Bettan?" frågade jag. "Ja du, haha, gamle Bettan har du kvar. Jag har den här macheten som du kan gömma vid bältet, med läder skaft, låter det bra?". Jag små ler "Ja det blir perfekt, hur mycket vill du ha?". "Hahaha, det blir en present från mig till dig min vän".
"Tack Braden, hejdå".

När jag kommer ut ur smeden tar jag upp listan igen och kollar på nästa sak. "Pilbåge, och som jag sist mindes så var jag inte överens med alvernas jägare, får sno en helt enkelt". Jag tar på mig luvan och klättrar upp i närmaste träd, ingen lägger märke till mig här. "Jaha, det blir träd vägen till deras kvarter".

NÅGRA MINUTER SENARE

Nu när jag äntligen är här vid skit hålan, så får jag smyga mig fram till en stuga och klättra in. Jag går långsamt fram till närmsta stuga och kollar in genom fönstret. Det första jag ser är två personer som.....vänta. Nej. Shit. Dom gör "nånting" som jag inte kommer förklara, med tanke på att det kanske finns unga som inte riktigt är mogna.
"Jaha, nästa stuga". Den här stugan är iallafall tom. Jag klättrar snabbt igenom fönstret och in i huset. När jag kommer in ser jag en nästan perfekt båge ligga vid bordet. "Jackpoint" hurrar jag. Fast då så måste det ju komma 3 fula jävlar. Okej. Fan. Jag ser en garderob och klättrar snabbt in i den, utan att tänka. Och i rätt tid också. Jag hör de 3 personerna komma in. "Du, vart är bågen?" frågar kille 1. "Du hade den ju!" ropar kille 2. "Käften! Ni har säkert glömt den i skogen" säger kille 3. "Jaha, då får väl vi gå och hämta den då" säger kille 2. Jag hör dom gå ut och jag pustar ut. Fast då hör jag nån bakom mig säga "Heeeej".

VAD FAAAAAANNNNN?! Jag hoppar ut skit snabbt och ställer mig upp ännu snabbare, jag ser en jävla gamling stå där inklämd. "VEM FAN ÄR DU?". "Jag är nån som kan hjälpa dig med att bli pappa, för en liten summa pengar". "VAD I HELVETE?! TROR DU JAG VILL FÅ BARN MED EN GAMMAL GUMMA SOM SER UT SOM EN PEDOFIL?!
Jaha, ibland kan jag överreagera, men om du ser det som hände sen på ett positivt sätt så fick jag testa min machete för första gången, och fan, den var vass.
"Ok, ok ok ok ok ok. Jag gömmer kroppen i garderoben och springer ut så snabbt som möjligt. Lyckligtvis så ser ingen mig när jag smiter upp i träden. "Okej, nästa grej på listan?" Nånting som kan göra så att en tjockis somnar......MOT APOTEKET FY FAN!!

Hej, jo jag har fått ÖVER 400 VISNINGAR!! HOLY SHIT NI ÄR GRYMMA! TACK SÅ MYCKET,

Medeltidens RåttorWhere stories live. Discover now