LISAS POV
"Du Lisa, vi måste öva på lite volter, hänger du med?" Säger Omar och börjar ta på sig skorna. "Ja kom igen, jag vill se om du kan nått" säger Felix och ler, han märkte säkert hur jag tvekade. "Varför inte" säger jag och tar på mig mina skor."Kan du göra såhär?" Säger Felix och gör rån framåt volt. "Då bryter jag säkert nacken" säger jag och skrattar. "Men försök" säger han och ler. "Har försökt flera gånger, hon är för feg för att visa att hon är sämre än mig på något" säger Omar och skrattar. "Om det är det du tror, Felix visa mig hur man gör" säger jag. Jag ska klara det här. Han börjar förklara vad jag ska tänka på för att det ska gå så bra som möjligt.
OSCARS POV
Ser ut som att Felix kommer bli kär, och det betyder problem. Han vet inte om att jag vet men han har tjej, jag vet inte varför han inte berättat för oss men han har säkert en bra anledning. Men han kommer bli kär och om Lisa blir det kommer han krångla in sig igen, det har hänt förut. "Oscar, vakna nu" säger Ogge och drar handen framför mitt ansikte, jag tittar frågande på honom och han pekar mot Lisa som precis ska testa volten Felix försökt lära henne. Hon tvekar några gånger innan hon tillslut testar, den är inte perfekt men hon lyckas. "DÄR FICK DU OMAR!!" Skriker hon och skrattar. "Ey, du skulle inte klarat det utan mig" säger Felix och skrattar. Hon skakar bara på huvudet och ger honom en snabb kram. "Men kan du klara den bättre" frågar jag och hon nickar leendes och försöker igen. "Lite bättre" säger Ogge, hon tittar på honom som om han inte fattar något. "Lite? Den för var ju grym" säger hon och skrattar.OMARS POV
vi sitter i vardagsrummet, jag och Lisa "bråkar" om godiset. Killarna bara tittar på oss och skrattar, vi kanske ser lite roliga ut. Jag står upp med godis skålen i min hand över hennes huvud. Hon försöker få tag på den men hon är för kort och jag är för bra för att låta henne få den. "OMAR GE MIG DEN JÄVLA SKÅLEN" skriker hon medan hon försöker att ta den. Jag ler lite innan jag ger henne skålen, hon tar den och sätterer sig i soffan bredvid Ogge."Vad blir det till kvällsmat?" Frågar Lisa och tittar på mig. "Något grillat" föreslår Oscar. "Okej, vi kan grilla kött" säger jag och alla nickar. "Jag och Omar sköter grillningen" säger Oscar och reser sig upp. "Jag hjälper nog till, jag vill inte ha bränt kött" säger Ogge, det är sant det brukar bli "lite" bränt. "Felix och Lisa, då får ni fixa potatis, sallad och så" säger jag och går efter Oscar och Ogge ut ur huset.
LISAS POV
"Tack" säger jag medan jag skär min underbart gröna gurka. "För vadå?" Frågar Felix, men han fattar nog. "För att du försöker" säger jag och vänder mig mot honom. "Men det är klart att jag gör det, jag förstår att det inte är så kul men det kommer nog inte hända igen, för jag kommer tvinga med dig om jag behöver" säger han och ler fint. FINT? Sluta Lisa, börja inte gilla honom nu. "Tack" säger jag och ler. "Men det känns väll bättre nu" säger han och jag nickar, det känns mycket bättre. Han bryr sig faktiskt, han bryr sig om mig. Jag vet inte varför men jag blir varm i hela kroppen.
YOU ARE READING
Hat och kärlek
FanfictionLisa har vart bästa vän med Omar sen han kom till Sverige, det har alltid varit dom. Men allt ändras när han blir med i TFC (The Fooo Conspiracy) han är inte i Göteborg lika ofta, dom som umgicks runt tolv timmar per dygn umgås nu tolv timmar per ve...