Bowling

124 5 0
                                    

LISAS POV
Klockan är 20:30, vi sitter och tittar på någon rolig komedi. Oscar var inte arg på Felix eftersom han hade släppt henne, så alla är vänner igen. Min mobil ringer och killarna tittar på mig. "Kan ni pausa?" Frågar jag, Omar suckar men pausar. "Hej Mo" säger jag glatt. "VET DU!!!" Skriker hon i luren, killarna hörde henne säkert. "Antingen så har du träffat 1D eller så är det något med Noah" säger jag och skrattar. "Noah är rätt" säger hon och skrattar. "Berätta" tjuter jag, killarna bara tittar på mig och suckar. "Han kysste mig på stranden vid solnedgången" säger hon drömmande. "Gjorde han, nu blir jag ju avundsjuk. Men jag är så glad för din skull" säger jag och skrattar. "Vänta han bor väll i Sverige, du vet att du inte klarar distansförhållanden" säger jag lite osäkert. "Tänk för att han bor i Göteborg" tjuter hon glatt. "Du har så jävla tur med killar, kan du fatta det" säger jag och vi båda börjar skratta. Omar tar min mobil och ler mot mig. "Du Moa, vi försöker titta på film och får inte sätta på den fören du är klar så hon ringer dig sen" säger han och lägger på. "Omar, jag ville ju veta mer" gnäller jag, han och dom andra bara skakar på huvudena. "Bara för att ni inte förstår det roliga med att prata om killar" säger jag och himlar med ögonen.

OMARS POV
Jag ligger bredvid Lisa, hon har nyss lagt på efter att ha prata med Moa om killar i en evighet. "Vet du va, jag hoppas du inte blir kär. För din skull" säger jag för jag vet att det kommer bli problem då. "Men det kommer jag inte" säger hon irriterat. "Säg inte att du är det" säger jag, hon svarar inte utan suckar bara. "Du vet att allt troligtvis kommer krångla ihop sig" säger jag för jag är rätt säker på att Felix kommer bli kär han med. "Oscar sa det" säger hon tyst. "Så du berättade för Oscar före mig" säger jag surt. "Har du något emot det" säger hon och flinar. "Nej, jag fattar" säger jag och ler. "Vi kan väll göra nått imorgon, alltså vi två som förut" säger jag och ler mot henne. "Ja!" Säger hon glatt och skrattar.

"Så ni tänker dissa oss" säger Felix "surt" när vi börjar gå ut genom dörren. "Ja, ha det så kul" säger Lisa och skrattar. Jag stänger dörren och vi börjar gå mot busshållplatsen. "Vi kan väll bowla" säger jag och ler. "Okej, men om jag förlorar så är det bara för att jag låter dig vinna" säger hon och skrattar. Bussen stannar och vi kliver på, det är fem andra personer i bussen så det är gott om plats. Vi sätter oss på ett säte med tvåplatser. Bussen verkar inte ha någon luftkonditionering så det är skit varmt. "Så hur tänker du med Felix" säger jag nyfiket.

LISAS POV
"Jag får väll glömma honom, som alla andra" säger jag och suckar. "Men jag kan hjälpa dig hitta någon annan" säger han och ler, jag besvarar leendet.

OGGES POV
Lisa och Omar kommer och sätter sig på bryggkanten. "Hur gick det?" Säger jag medan jag skvätter ner Felix. "Jag vann" säger Omar och skrattar. "För att jag lät dig" säger Lisa och puttar i honom med kläderna på. "Så skulle du inte gjort" säger Omar och drar ner henne. "Omar va lite snäll nu" säger jag och skrattar, han skvätter vatten på mig och skrattar som ett litet barn. "Ni skulle sätt henne" säger han och börjar gapskratta. "Jag såg honom inte" säger Lisa och skrattar. "Vad hände?" Säger Oscar nyfiket. "Hon skulle svinga iväg klotet men det kom en lite kille, kanske fyra år. Hon träffa honom i magen med bowlingklotet när hon drog bak armen" säger han medan han skrattar så mycket att han nästan drunknar. "Men Lisa, vad gör du mot dom små barnen" säger Felix och skrattar. "Men hans storebror gav igen" säger hon och skrattar. "Han kanske var som oss, men det sluta med att Lisa typ var dränkt i fanta" säger Omar och skrattar, Lisa bara himlar med ögonen. "Du lät mig inte slå honom" säger hon och Omar bara skakar på huvudet. "Jag tror nog att han skulle slå tillbaka, och ni skulle hålla på så tills Omar stoppat er eller tills du inte kunnat fortsätta" säger Oscar och skrattar, Lisa bara blänger på honom. Men jag tror nog att det skulle bli som Oscar sa.

xxxxxxxxxxxx
Jag blir inte nöjd med den här "boken". Jag ska testa att fortsätta och se om jag blir nöjdare, jag vet inte om jag kommer att slutföra den här men vi får se ;)

Hat och kärlekWhere stories live. Discover now